Navigation Navigation

محتوا محتوا

یک کارشناس مسائل سیاسی در یزد مطرح کرد

مهمترین خصوصیت حضرت زهرا (س) شناخت فتنه گران زمان خود بود/ «تغییردرنوع انتظارات از رهبر اسلامی» علت تلاش برخی افراد برای تصدی ریاست خبرگان


کارشناس مسائل سیاسی در جمع طلاب و روحانیون مدرسه شفیعیه با اشاره به تلاش برخی افراد و گروه ها برای تصدی ریاست مجلس خبرگان رهبری گفت: «تغییردر نوع انتظارات از رهبر اسلامی» یکی از اهداف آنان بوده که هوشیاری مردم ، فرهیختگان و روحانیت می تواند در عدم تحقق این هدف اثر گذار باشد.

به گزارش خبرنگار یزد امــــروز؛ یک کارشناس مسائل سیاسی، در جمع طلاب بسیجی مدرسه شفیعیه گفت: سخنان اخیر نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی در کنگره آمریکا واحساس خطر کردن ازتسلط ایران بردوتنگه استراتژیک جهان نشان می دهد که پیش بینی حضرت امام (ره) مبنی برصدورانقلاب اسلامی به دنیا محقق شده و این اولین دلیل صف آرائی دشمنان در برابر جمهوری اسلامی ایران است.


احمد علی زارع زاده ادامه داد: بررسی تاریخ اسلام گواه این مطلب است که ایستادگی امروز جریان کفر در برابر جریان حق در طول تاریخ بی سابقه بوده چراکه  خود را در حال سقوط و وعده الهی را در حال تحقق می بینند.


زارع زاده دومین علت صف آرایی دشمنان را، قدرت و نفوذ انقلاب اسلامی درمنطقه و جهان دانست و افزود:  افزایش دشمنان ایران نه تنها نشانه ضعف نیست بلکه نمایش هراس دشمن از قدرت و اقتدار ایران بوده چراکه  به فرموده مقام معظم رهبری، امروز انقلاب اسلامی دراوج حساسیت حیات خود قرارداد.


این تحلیگر مسائل سیاسی، تهدیدات نظامی دشمنان  را یک مانورتبلیغاتی دانست و اضافه کرد : دشمن می داند اگر کوچکترین تحرک نظامی علیه جمهوری اسلامی داشته باشد منطقه خلیج فارس را به گورستان خود مبدل می سازد اما غفلت نیز جایز نبوده  و رزمایش پیامبر اعظم (ص)9، همچون رزمایش های دیگر، توانمندی های نظامی ایران  را به رخ دشمنانش کشید.


وی تفاوت قائل شدن درعملکردعصر پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) و مدیریت این دو بزرگوار، مطلق گرایی به اصحاب رسول اکرم(ص)، سکوت خواص در برابر فتنه ها، براندازی پلکانی و عمل نکردن به دستورات رهبر اسلامی را از مهمترین خطرات تهدید کننده جامعه اسلامی در صدر اسلام عنوان کرد و گفت: تاریخ تکرار شدنی است و در شرایط کنونی نیز این خطرات نظام اسلامی را تهدید می کند پس باید روحانیت و طلاب با تبیین و تشریح  این خطرات ، مردم را نسبت به آن آگاه سازند.

 

احمد زارع زاده بی تفاوتی برخی از خواص ، نسبت به مسائل حساس پیرامون نظام مثل فتنه 88 و سکوت آنان را گناهی نابخشودنی خواند و تصریح کرد بعد از رحلت پیامبر جامعه به سه دسته تقسیم شد یک دسته محکم در دفاع از ولایت ایستادگی کرد دسته دوم دشمنی ها را بروز داد و سومین دسته سکوت کرده و بی تفاوت شد و اسم آن را اعتدال نامید.

 

وی با اشاره به ایام فاطمیه، مهمترین خصوصیت حضرت زهرا (س) را شناخت فتنه گران زمان خود برشمرد و اضافه کرد: دومین ویژگی آن حضرت درگیری با سران فتنه زمان خود و سکوت نکردن در برابر آنان بود .

 

 فرماندار سابق مهریز در ادامه یادآور شد : علت گریه حضرت زهرا تنها فراق پدرو شهادت فرزند نیست بلکه مهمترین علت، عدم معرفت مردم نسبت به ولایت و ولی زمان خود است چرا که مثل امام مثل کعبه است و مردم باید دور شمع وجود امام خود طواف نمایند.


زارع زاده با اشاره به تلاش برخی افراد و گروه ها برای تصدی ریاست مجلس خبرگان رهبری گفت:  «تغییردر نوع انتظارات از رهبر اسلامی»  یکی از اهداف آنان بوده که هوشیاری مردم ، فرهیختگان و روحانیت می تواند در عدم تحقق این هدف اثر گذار باشد. 
 






آخرین اخبار آخرین اخبار