Navigation Navigation

محتوا محتوا

شهردار سابق یزد:

مهم‌ترین بحران فعلی کشور کم‌اعتمادی مردم به مسئولان است


معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور گفت: مهم‌ترین بحرانی که فعلا به کشور آسیب می‌زند و من بسیار نگران آن هستم کم اعتمادی مردم به مسئولین است.

به گزارش یزدرسا، مهدی جمالی‌نژاد صبح امروز در مراسم معارفه شهردار یزد گفت: علیرغم اینکه دوران تصدی شهرداری یزد برای من زودتر از آنچه که همگان انتظار داشتند به اتمام رسید، اما معتقدم مسئولیت من در یزد به اتمام نرسیده است و امروز جایگاه وزارت کشور جایگاه مناسبی برای خدمت به مردم یزد است.

وی با اشاره به سیلاب‌های اخیر در استان‌های مختلف کشور افزود: برای اولین بار در کشور بود که 25 استان کشور همزمان یک بحران را تجربه می‌کرد و این کار فوق‌العاده سختی است؛ ما همیشه تجربه داشتیم در یک شهر یا یک شهرستان یا یک استان یک بحرانی پیش می‌آمد، تمام کشور برای کمک بسیج می‌شدند اما هیچ‌وقت تجربه اینکه 25 استان کشور -که خودشان معین خیلی از استان‌های دیگر بودند- همزمان دچار بحران بشوند را نداشتیم شاید در طول این صده‌های اخیر هم نداشتیم.

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور اظهار داشت: در جریان سیل اخیر من به واسطه مسئولیتی که دارم حدود 90 بار به استان‌های مختلف درگیر سیل سفر داشتم، همین چند روز قبل در سفر استان لرستان بودم و آخرین گزارشی که از بازسازی‌ها گرفتم متأسفانه در این شرایط گرم برخی از شهرهای آنجا هنوز در چادر زندگی می‌کنند.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: با وجود همه مسائلی که هست اما هیچ کدام از مشکلات و بحران‌ها نگران‌کننده نیست چرا که همه این‌ها حل شدنی است و بارها ما این بحران‌ها را داشته‌ایم که حل شده و یقینا در آینده هم حل خواهد شد.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین بحرانی که فعلا به کشور آسیب می‌زند و من بسیار نگران آن هستم و خیلی از جریان‌های سیاسی کشور هم به آن توجهی نمی‌کنند و از تحریم آمریکا هم به مراتب بدتر است، کم اعتمادی مردم به مسئولین و گسلی که متأسفانه دارند بین مردم و مدیران ایجاد می‌کنند است که این بسیار خطرناک است.

شهردار سابق یزد ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر به عنوان اولین خاکریز مطالبات مردم و شهرداران به عنوان مدیران محلی در شهرها و دهیارها به عنوان کسانی که در روستاها می‌توانند اعتمادسازی کنند نقش‌شان در این عرصه مهم است.

جمالی‌نژاد عنوان کرد: در حال حاضر خیلی از زیرساخت‌ها را داریم اما اعتماد مردم به مدیران را خیلی کم داریم، اما من حس می‌کنم می‌توانیم مجدد این را احیا کنیم و دیوار بی‌اعتادی را برداریم.

وی بیان کرد: شورای شهر یزد مجموعه‌ای از سلیقه‌های مختلف است که نیروهای اجرایی، افرادی از جریان‌های سیاسی مختلف و انسان‌های دلسوخته در آن هست و این خیلی می‌تواند به عنوان یک نمونه برای کشورمان کمک بکند و این همدلی و هم‌افزایی یقینا می‌تواند برکات زیادی داشته باشد کما اینکه داشت.

شهردار سابق یزد با اشاره به زمان طولانی شهردار جدید برای یزد اظهار داشت: مدت بسیار زیادی برای انتخاب شهردار طول کشید و من تمام تقصیرات را به گردن می‌گیرم و امیدوار هستم که دوستان من را حلال کنند.

جمالی نژاد گفت: یزد شهر و استان متفاوتی است، اصناف درستکارش با کسب رزق و روزی حلال، پزشکان حاذق و بی‌نطیرش، مدیران پاک‌دستش و رسانه‌های دلسوزش، همگی یک استان متفاوتی را رقم زده‌اند و همه این‌ها نوید یک جهش در استان و همان چیزی که در گام دوم انقلاب انتظار می‌رود را به ما می‌دهد.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار