Navigation Navigation

محتوا محتوا

حجت الاسلام مهدوی نژاد:

مواظب باشیم با نام علی خون به دل علی نکنیم/امیرالمؤمنین،از همه چیزش ، برای حفظ وحدت گذشت


مواظب باشیم با نام علی خون به دل علی نکنیم. حضرت علی (ع) از همه چیز برای حفظ وحدت گذشت، حال عده‌ای از نام امیرالمؤمنین برای ایجاد تفرقه و آسیب به اسلام استفاده می‌کنند.

به گزارش یزد امــــــــــــروز، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی نژاد، در جلسه هفتگی هیات انصار ولایت، با اشاره به هفته وحدت گفت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند: دو گروه پشت مرا شکستند، مرد فاسقی که عالمانه سخن می‌گوید و جاهلی که متعبد و متنسک می‌نماید. (قصم ظهری رجلان: عالم متهتک و جاهل متنسک)

وی افزود: امروز هم همین دو گروه با اسلام ناب دست به گریبانند. البته خیلی از این‌ها منحرف نیستند. عده‌ای از جوان‌ها با احساسات پاک و عشق به اهل‌بیت فریب مغرضین را می‌خورند. یک عده هم با غرض‌ورزی به دنبال سو استفاده از این احساسات پاک هستند.

این روحانی برجسته با اشاره به حوادث روز نهم ربیع در قم، گفت: متأسفانه در این روز علی‌رغم تأکیدات و هشدار رهبر انقلاب و مراجع عظام متأسفانه باز هم عده‌ای در گوشه و کنار بساط سب و لعن علنی به پا کردند.

مهدوی نژاد، تاکید کرد: شروع چنین حرکتی از بیت آقایی که ادعای مرجعیت دارد در شهر قم، پایگاه شیعه در عالم، حساب شده است.

مسئول هیئت انصار ولایت، بیان کرد: اصرار بر قمه زنی و علنی شدن 9 ربیع گاهی با استناد به روایاتی که ظاهراً سند هم دارد صورت می‌گیرد درحالی‌که برای فهم چنین موضوعاتی باید به دور از تعصب به موضوع نگریست.

حفظ وحدت در کلام امیرالمؤمنین (ع)

این خطیب توانا با اشاره به سیره عملی امیرالمؤمنین تصریح کرد: مواظب باشیم با نام علی خون به دل علی نکنیم. حضرت علی (ع) از همه چیز برای حفظ وحدت گذشت، حال عده‌ای از نام امیرالمؤمنین برای ایجاد تفرقه و آسیب به اسلام استفاده می‌کنند.

مهدوی نژاد با اشاره به فرمایش حضرت علی (فاجتمع القوم علی الفرقه و افترقوا عن الجماعه كان هم ائمه الكتاب و لیس الكتاب امامهم) گفت: مثل این است كه این‌ها پيشواي قرآن هستند نه قرآن پيشواي آن‌ها. شما كه قرآن را قبول داريد و آن را كلام خدا می‌دانید و به آن استناد می‌کنید پس چرا از اين آيات درس نمی‌گیرید كه: «و اعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا» «و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ريحكم» «انما المومنون اخوه» «ان هذه تكم امه واحده» «و اعتصموا بحبل الله جميعا و» «لو انفقت ما في الارض جميعا ما الفت بين قلوبهم و لكن الله الف بينهم انه عزيز حكيم»... پس چطور شده از همين قرآن كه سند معتبري نزد شماست اختلاف و جدایی و تفرقه به دست می‌آورید؟

وی اظهار داشت: امام علی در جای دیگری می‌فرمایند «وایاکم والفرقه فان الشاذ من الناس للشیطان، کما ان الشاذ من الغنم للذئب. الا من دعا الی هذا الشعار فاقتلوه، ولو کان تحت عمامتی هذه» از اختلاف بپرهیزید چرا که، انسان شاذ ( انسانی که همیشه خلاف جریان حرکت می کند) طعمه شیطان می‌شود، مثل گوسفندی است که از گله جدا می‌شود و طعمه گرگ می‌شود. آگاه باشید اگر کسی شعار اختلاف داد او را بکشید ولو اگر زیر عماعمه من باشد.»

حجت‌الاسلام مهدوی نژاد، خاطرنشان کرد: با توجه به این حدیث، از آنجا که هیچ‌کدام از مراجع اجازه سب علنی را نداده‌اند، مشخص می‌شود آقایانی که ادعای مرجعیت دارند و خلاف ای جریان در حرکت هستند مصداق شاذ می‌باشند.

حفظ وحدت در سیره امیرالمؤمنین (ع)

این روحانی برجسته در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رفتار پیشوای متقین با خلفا گفت: در زمان خلیفه دوم حضرت به وی مشاوره می‌داد و در مسائل و مشکلات او را راهنمایی می‌کرد تا جایی که خلیفه دوم می‌گوید خدا مسئله دشواری به من نرسان مگر اینکه علی هم کنار من باشد. آیا شما که دم از شیعه بودن می‌زنید حاضر هستید برای حفظ وحدت مثل مولای خود عمل کنید؟

مسئول هیئت انصار ولایت ادامه داد: حضرت علی در مورد حمایت‌های خود از عثمان می‌فرماید «به خدا قسم، آنقدر از وی دفاع کردم که می ترسم گناه کار باشم»! شما برای حفظ وحدت حاضر هستید چنین عملی انجام دهید؟

مهدوی نژاد، گفت: ما با مطالعه تاریخ می‌بینیم، حضرت علی (ع) عایشه را بعد از جنگ جمل با نهایت احترام و با چهل نگهبان زن به مدینه فرستاد. چرا؟ چون معنی حرمت و اختلاف را می‌داند.

این خطیب توانا، تاکید کرد: متأسفانه عده‌ای فقط نام علی را می‌بینند و سیره او را نادیده می‌گیرند. این علی است که بعضی اسم وی را شمشیری برای تفرقه بین مسلمین کرده‌اند.

وی در پایان هشدار داد: مواظب باشید! هر ندای یا علی بر حق نیست.

منبع: عصر فرهنگ





آخرین اخبار آخرین اخبار