Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد:

میانگین تأخیر پروازها در فرودگاه یزد 39 دقیقه است


مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد با بیان اینکه میانگین تأخیر ما در سال گذشته 39 دقیقه بوده، گفت: از سال 95 که من آمده‌ام، تأخیرها روز به روز بود اما این روند کاهش پیدا کرد که پیگری‌های فرودگاه در این زمینه بی‌تاثیر نبود.

عباس محمدی در گفتگو با خبرنگار یزدامروز گفت: ایام نوروز جز ایام خاص حساب می‌شود و طبق استاندارهایی که داریم موظف هستیم که بحث‌های مرتبط در فرودگاه را اجرایی کنیم.

وی افزود: در این ایام بازبینی و بازرسی‌های خاصی داریم که در حوزه‌های گوناگون مانند حوزه تسهیلات مسافری، تجهیزات فرودگاهی و مباحث امنیتی و خدمت‌رسانی به مردم صورت می‌گیرد.

تا قبل از تحویل سال انتظار افزایش سفر و پرواز را از طریق فرودگاه یزد داریم

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد با بیان اینکه به دنبال ایجاد یک فضای با نشاط برای مسافران هستیم، اظهار داشت: توان ایمنی، امداد و نجات، اطفا فرودگاهی و مواردی از این قبیل را ما در ایام خاص مثل ایام نوروز طبق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌هایی که داریم انجام می‌دهیم.

محمدی خاطرنشان کرد: در فرودگاه یزد هم تا کنون چند جلسه‌ای داشته‌ایم و ان‌شاالله تا شنیه هفته آینده مباحث را جمع‌بندی و نقاط ضعف‌مان را برطرف می‌کنیم تا مردم عزیزمان که از فرودگاه تردد می‌کنند با مشکل خاصی مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه الگوی فرودگاه یزد از نظر تردد مسافر یک الگوی خاصی است، عنوان کرد: در حوزه پروازی هم رایزنی‌هایی شده و امیدواریم در ساعات پیک بتوانیم به خوبی پاسخگوی مسافرین باشیم. ما تا قبل از تحویل سال انتظار افزایش سفر و پرواز را از طریق فرودگاه داریم، اما از اول تا ششم فرودین کاهش قابل توجهی را خواهیم داشت.

فرودگاه یزد آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به مسافران دارد

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد ادامه داد: اما اگر بحث پرواز عتبات جدی شود تا 20 فروردین ممکن است درگیر پروزاهای عتبات و یکی-دو پرواز دیگر باشیم که البته فعلا در حد رایزنی‌های اولیه است و هنوز به نتیجه نرسیده است.

محمدی با تأکید بر اینکه ما از اول تا ششم فروردین انتظار کاهش محسوس ترافیک را داریم و این هم البته دلایل مختلفی دارد، بیان کرد: اما برآوردمان این است که نیمه دوم فروردین دوباره افزایش تعداد پرواز را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امیدوارم عملیات نوروزی بدون مشکل و به نحو مطلوب انجام شود، یادآور شد: فرودگاه از هر نظر چه از نظر پرسنل و چه از نظر امکانات و تجهیزات آمادگی کامل دارد و با توجه به تجهیز فرودگاه در همه زمینه‌ها، آن دغدغه‌هایی که ما سال‌های گذاشته داشتیم، امسال دیگر نخواهیم داشت.

طبق سیاست‌های دولت قیمت بلیط هواپیما شناور است

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد درباره میزان قیمت بلیط‌ها هم گفت: افزایش یا کاهش قیمت بلیط‌ها دست ما نیست، طبق سیاست‌های دولت قیمت بلیط هواپیما شناور اعلام شده و ایرلاین‌ها با توجه به زمان و ساعت پروزا قیمت‌ها را شناور اعلام می‌کنند و ما کنترلی نسبت به آن نداریم که بخواهیم تغییر بدهیم.

محمدی با بیان اینکه امیدوارم قیمت‌ها خیلی حالت غیرمنطقی نداشته باشد، تصریح کرد: واقعا وضعیت قیمت‌ها قابل پیش‌بینی نیست، امسال شاهد بودیم که نوسانات ارز روی قیمت‌های داخل کشور تأثیر گذاشت و همین الان هم همه اقلام تحت تأثیر این قیمت‌ها قرار گرفته و واقعا نمی‌شود پیش‌بینی کرد که ایام نوروز  یا بعد از آن چه اتفاقی در زمینه قیمت‌ها می‌افتد.

وی ادامه داد: منتها بر اساس مصوبه‌ای هم که هست، قیمت بلیط هواپیما شناور اعلام شده و نمی‌شود آن را محدود کرد یا بصورت دستوری یک قیمت ثابت را برای آن اعلام کرد؛ ضمن اینکه متولی بحث قیمت بلیط هواپیما فرودگاه نیست بلکه ما میزبان ایرلاین‌ها هستیم و تعیین نمی‌کنیم که قیمت بلیط چقدر و به چه شکل باشد.

میانگین تأخیر پروازها در فرودگاه یزد در سال گذشته 39 دقیقه بوده است

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد با بیان اینکه میانگین تأخیر ما در سال گذشته 39 دقیقه بوده، اظهار داشت: از سال 95 که من آمده‌ام، تأخیرها روز به روز بود اما این روند کاهش پیدا کرد که پیگیری‌های فرودگاه در این زمینه بی‌تاثیر نبود، نمی‌خواهم بگویم صرفا عملکرد فرودگاه باعث شد که تأخیرها کم شود اما بی‌تأثیر هم نبود.

محمدی تأکید کرد: چون طبق منشور حقوق مسافر پیگیر حق و حقوق مردم بودیم و هر مورد را پیگیری می‌کردیم و این‌ها خیلی مؤثر بود در اینکه که میانگین تأخیرهای ما در سال گذشته به 39 دقیقه کاهش یافت و این آمار خیلی خوبی است؛ امسال به جز دو مورد که ما تأخیر 12 ساعته داشتیم دیگر از آن تأخیرهای 24 ساعته و غیرمعقول خبری نبود و غیر از این دو مورد تأخیرهای ما کم شد.

وی افزود: به طور کلی با توجه به افزایش قیمت دلار، امسال میزان مسافر و پروازها 33 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت. الان هم به نظر می‌رسد که کل تقاضای فرودگاه یزد از حیث صندلی هواپیما پاسخ داده شده و نیازی نیست که پرواز جدیدی برقرار شود که البته اگر این نیاز احساس شد مجدد ما هم به نوبه خودمان پیگیری می‌کنیم که تعداد پروازها متناسب با تقاضای مردم باشد.

محمدی با بیان اینکه سال قبل به طور موردی پروازهایی از فرودگاه یزد  برای عتبات داشتیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از فرودگاه یزد برای عتبات عالیات پروازی انجام نمی‌شود، اما قرار است از فرودین ماه برای عتبات چند مورد پرواز داشته باشیم اما چون هنوز مکاتبه‌ای صورت نگرفته و اعلام رسمی نشده نمی‌توانم دقیق و رسمی اعلام کنم.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار