Navigation Navigation

محتوا محتوا

شهردار یزد در اختتامیه اجلاس پیرغلامان:

میراث جهانی یزد باشکوه‌ترین مرکز عزاداری ایران


شهردار یزد در اختتامیه اجلاس پیرغلامان گفت: میراث جهانی یزد به خود می‌بالد که در کنار بافت تاریخی و ارزشمند خود به‌عنوان بزرگترین و باشکوه‌ترین مرکز عزاداری ایران معرفی شده است.

به گزارش یزدامروز، جمال الدین عزیزی در مراسم اختتامیه هفدهمین اجلاس بین المللی پیر غلامان و خادمان حسینی  با بیان اینکه هر سال در این ایام حسینیه‌ها و تکایا شهر یزد حال و هوای خاص دارد گفت: پارچه‌های مشکی و علامت‌های عزاداری در همه جای شهر یزد به خوبی خود را نشان می‌دهند.

شهردار یزد با اشاره به اینکه شهر یزد در ایام نزدیک به ماه محرم تبدیل به یک کلمه می‌شود که آن هم حسینیه ایران است افزود: میراث جهانی یزد به خود می‌بالد که در کنار بافت تاریخی و ارزشمند خود به‌عنوان بزرگترین و باشکوه‌ترین مرکز عزاداری ایران معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: حسینیه ایران امسال رنگ و بوی خاصی دیگری داشت و میزبان میهمانانی بود که سال‌های سال جوانی خود را به پای سیدالشهدا گذاشتند.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: یزد به خود می‌بالد که میزبان چنین افراد بزرگی بود و نفس گرم این خادمان عزیز به یزد رنگ و بویی داده که سالیان سال در شهر دارالعباده خواهد ماند.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار