Navigation Navigation

محتوا محتوا

کابینه روحانی بیشتر رنگ و بوی اطلاحات می گیرد؟

نام یک یزدی در لیست نهایی روحانی برای وزارت نیرو


در خصوص وزارت مهم و استراتژیک نیرو که دو صنعت مهم و زیرساختی برق و آب را مدیریت می کند، دو گزینه در مرحله نهایی انتخاب هستند. یکی از آنها «حبیب‌الله بیطرف» وزیر سابق نیرو و معاون فعلی وزیر نفت است.

به گزارش یزدامروز، این روزها سر رئیس جمهور بابت تعیین اعضای کابینه دولت دوازدهم شلوغ است، برخی وزرا ماندنی شدند و برخی قرار است بروند و در برخی حوزه ها هنوز بین دو یا چند گزینه اختلاف نظر وجود دارد.

در خصوص وزارت مهم و استراتژیک نیرو که دو صنعت مهم و زیرساختی برق و آب را مدیریت می کند، دو گزینه در مرحله نهایی انتخاب هستند. یکی از آنها «حمید چیت چیان» وزیر نیروی فعلی است و دیگری «حبیب‌الله بیطرف» وزیر سابق نیرو و معاون فعلی وزیر نفت است.

بیطرف

حبیب‌الله بیطرف در سال 1335در شهر یزد متولد شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را نیز در همین شهر و تحصیلات دانشگاهی را تا مقطع فوق لیسانس، در رشته مهندسی راه و ساختمان در دانشکده فنی دانشگاه تهران به پایان رساند.

وی تا پیش از انقلاب اسلامی، از فعالان حرکت‌های سیاسی دانشجویان مسلمان دانشگاه‌ها و از مؤسسان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بشمار می‌رفت.

بی‌طرف پس از انقلاب فعالیت اجرایی خود را از سال 1358 با مشارکت در راه‌اندازی جهاد سازندگی ادامه داد. او از سال 1365 تا سال 1368 در کابینه وقت حضور داشت و استاندار یزد بود.

بیطرف از ابتدای سال 1369 تا پایان سال 1373 به مدت پنج سال در سمت معاونت آموزشی وزارت نیرو (به وزارت بیژن زنگنه) فعالیت داشت و همزمان به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه در مراکز آموزش عالی نیز تدریس می کرد. وی از سال 1373 تا 1376 به عنوان مجری طرح‌های سد و نیروگاه کارون 3 و کارون 4، در وزارت نیرو مشغول به کار بود. حبیب‌الله بیطرف در فاصله سالهای 1376 تا 1384 برای مدت 8 سال، وزیر نیروی ایران بود.

بیطرف سابقه مدیریتی چهار ساله در سمت استانداری یزد، پنج سال در سمت معاونت وزیر نیرو و هشت سال نیز وزیر نیرو در دولت‌های هفتم و هشتم را در کارنامه خود دارد. در حوزه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی نیز می‌توان به تدریس و عضویت در هیئت علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران، عضویت در هیئت امنا دانشگاه یزد، عضویت در کمیته برنامه‌ریزی آموزش‌های علمی-کاربردی وزارت مسکن و شهرسازی و هشت سال مشاور پژوهشگاه نیرو اشاره نمود.

از سوابق اجرایی بیطرف می‌توان به اجرای پروژه‌های بزرگ ملی مانند طرح احداث سد و نیروگاه آبی کارون 3، اجرای ضوابط و مقررات نظام فنی و اجرایی کشور در حوزه مدیریت پروژه‌های دولتی، همچنین حضور 2 دوره در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و عضویت کنونی در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی و ساختمان اشاره کرد.

خلاصه ای از سوابق وی بدین شرح است:

راه‌اندازی مرکز تحقیقات آب جهاد سازندگی 1365–1364

استاندار یزد 1368–1365

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از 1368 تاکنون

معاون آموزشی وزارت نیرو 1373–1369

 رئیس هیئت مدیره سازمان سازندگی و آموزش 1373–1370

مجری طرح‌های کارون 3 و  4 در سالهای 1376–1373

عضو هیئت مدیره شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران 1376–1373

وزیر نیرو 1384–1376

عضو هیئت علمی پژوهشگاه نیرو 1384 تاکنون

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران 1394 تاکنون

معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت 1395 تاکنون

تسنیم

انتهای پیام/

 

 






آخرین اخبار آخرین اخبار