Navigation Navigation

محتوا محتوا

استاندار یزد:

نقش رسانه‌ها در اتحاد ملی،‌ انسجام و همبستگی مردم بسیار کارساز است


استاندار یزد در جمع خبرنگاران گفت: هر چه زمینه‌های اختلاف و تنش و جنجال در جامعه فراهم‌ باشد، عقب‌ماندگی نیز بیشتر خواهد بود بنابراین نقش رسانه‌ها در اتحاد ملی،‌ انسجام و همبستگی مردم بسیار کارساز است.

به گزارش یزدامروز به نقل از فارس، سیدمحمد میرمحمدی یک‌شنبه شب در مراسمی که به مناسبت 17 خرداد از سوی اداره کل ارشاد استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران متعهد رسالت خود را در هر حال انجام می‌دهند و در حوزه‌های مختلف بازتاب دهنده مسائل و مشکلات مردم هستند.

وی عنوان کرد: کار خبر نیز مانند هر کار دیگر بازار و مشتریانی دارد، طبیعی است که کالای خبرنگاری، زیبایی‌های قلم است و هرچه قلم‌ روان‌تر،‌ صادق‌تر، شفاف‌تر،‌ اصولی‌تر، منصفانه‌تر و جذاب‌تر باشد، مشتری بیشتری خواهد داشت و هرچه قلمی جنجال‌آفرین، غیرشفاف، بی‌انصاف، بی‌عدالت و طرفدارانه باشد، مشتری کمتری خواهد داشت.

میرمحمدی بیان کرد: داوری بر عهده افکار عمومی است و افکار عمومی خود اخبار و مطالب را در دنیای پیچیده اخبار و مطالب رصد کرده و از میان آنها بهترین را بر می‌گزینند.

استاندار یزد تصریح کرد: هرچه قلم بی‌طرفانه‌تر و صادق‌تر باشد و مطالب شفاف‌تر بیان شده باشد، گرایش جامعه به آن بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به رسالت‌های خبرنگاران خاطرنشان کرد: خبرنگار باید در جامعه ایجاد امید، نشاط و شادابی کند زیرا هرچه در جامعه عشق و علاقه و امید بیشتر باشد،‌ زمینه پیشرفت نیز بیشتر خواهد بود.

میرمحمدی تاکید کرد: در عوض هر چه زمینه‌های اختلاف و تنش و جنجال در جامعه فراهم‌ باشد، عقب‌ماندگی نیز بیشتر خواهد بود بنابراین نقش رسانه‌ها در اتحاد ملی،‌ انسجام و همبستگی مردم بسیار کارساز است.

وی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند به نحوی افکار عمومی را هدایت کنند که فضای جامعه به سمت نشاط و امید پیش برود و هر چه این حس در مردم تقویت شود، پویایی و شادابی جامعه بیشتر خواهد بود.

میرمحمدی در همه زمینه‌ها نقش رسانه‌ها را اثرگذار دانست و تصریح کرد: خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و صاحبان قلم و اندیشه نقش بسیار مهمی در بخش‌های مختلف کشور ایفا می‌کنند و امیدواریم خبرنگاران در رسالت خطیر خود موفق و همراه دولتمردان برای خدمتگزاری به مردم باشند.

وی با اشاره به اینکه هفته دولت در پیش‌رو قرار گرفته است، عنوان کرد: انتظار داریم رسانه‌ها دستاوردهای دولت در استان یزد را برای مردم بازتاب دهند.






آخرین اخبار آخرین اخبار