Navigation Navigation

محتوا محتوا

کارشناس فرهنگی در یزد:

نمایندگان ولی فقیه شخصیت های فرا قانونی/کنسرت‌ها جامعه را به سمت وادادگی فرهنگی سوق می‌دهد


امام جمعه شاهدیه در خصوص ضرورت بازنگری در برگزاری کنسرت ها اذعان کرد: برگزاری کنسرت ها و نظیر چنین مسائلی جامعه را به سمت وادادگی فرهنگی سیر می دهد و این وادادگی باعث بروز معضلات اجتماعی می شود.

به گزارش یزدامروز، امام جمعه شاهدیه در گفتگو با خبرنگار یزدندا بابیان اینکه امام جمعه و نماینده ولی فقیه در هر شهر و استان یک شخصیت فرا قانونی محسوب می شود گفت: ولی فقیه و نمایندگان ایشان در قانون جایگاه ویژه ای است و فراتر از قانون هستند.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی اظهار کرد: روحانیت زبان دین و حقیقت هستند نه زبان حکومت و دولت و دکتر و غیره، حق گویی و دفاع از ناهنجاری های ضد دینی و فرهنگی متعلق به زمان و محدوده خاصی نیست هر موقع رخ دهد روحانیت اعتراض می کند و برای مثال در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد نیز امام جمعه مشهد آیت الله علم الهدی تذکر می دادند.

این استاد دانشگاه افزود: کسی که می گوید حرف امام جمعه قانونی نیست کاملا سخن نسنجیده و لغوی گفته است زیرا قانون محدود است و هر سال مجلس قانون آن را اصلاح یا بند جدیدی به آن اضافه می کند اما روحانیت و امام جمعه همیشه مکلف بوده تذکر دهد و روشنگری نماید و  به کل احاطه دارد اما قانون جرئی  است.

حجت الاسلام بشکانی در خصوص ضرورت بازنگری در برگزاری کنسرت ها اذعان کرد: برگزاری کنسرت ها و نظیر چنین مسائلی جامعه را به سمت وادادگی فرهنگی سیر می دهد و این وادادگی باعث بروز معضلات اجتماعی می شود و در طولانی مدت تاثیر منفی بسیاری در تربیت نسل ها می گذارد.

وی تصریح کرد: نسلی که از نمادهای فرهنگی و دینی خود مانند ائمه معصوم(ع) و خاندان ایشان و شخصیت هایی مانند حافظ، سعدی و غیره، دور باشد و به سمت برخی نمادهای بی ریشه روی آورد در زمان بروز موقعیت هایی مانند دفاع مقدس هرگز برای دفاع از کشور حاضر نمی شوند.

کارشناس مسائل فرهنگی در یزد بابیان اینکه در زمان دفاع مقدس و لحظات حساس هیچ گاه خواننده های زمان شاه و مثال اینها با این عقبه برای دفاع نرفتند گفت: درست است که مردم به شادی نیاز دارند اما اینها شادی نیست و ترویج آنها تاثیر سوء دارد و مردم هم به خوبی می دانند و شاید اقلیت 5 درصدی از جامعه به چنین مجالسی علاقه نشان دهند.

حجت الاسلام بشکانی اذعان کرد: نزدیک به 75 میلیون نفر از جمعیت ایران مشکلات دیگری مانند تورم دارند، کشور در حال رکود است، پدری که فرزندش بیکار است هرگز به فکر کنسرت نیست، باید مسئولان به فکر مسائل حساس جامعه باشند.

وی افزود: نه در این دولت و نه در هیچ دولت دیگری روحانیت و ائمه جمعه اجازه نمی دهند با دین و فرهنگ بازی شود زیرا آینده را می بینند.
انتهای پیام/





آخرین اخبار آخرین اخبار