Navigation Navigation

محتوا محتوا

فرماندار مهریز در جمع رسانه های استان یزد؛

نیازمند افزایش مراکز اقامتی با مشارکت بخش خصوصی هستیم/رتبه برتر مهریزی ها در تولید محصولات دامی


فرماندار مهریز در جمع رسانه های استان یزد گفت: هرچند با بهره برداری از مجتمع گردشگری آتنا، باغ پهلوان پور و باغ آهوی سر یزد اقداماتی در زمینه مراکز اقامتی صورت گرفته اما کافی نبوده و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی به زودی شاهد احداث یک هتل استاندارد در این شهرستان باشیم.

به گزارش خبرنگاریزدامروز؛ فرماندارشهرستان مهریز،صبح امروزدرجمع اصحاب رسانه استان این شهرستان  را دارای پتانسیل های صنعتی ،معدنی، گردشگری و کشاورزی مناسب دانست و گفت: همچنین شهرستان مهریز ازموقعیت استراتژیک مناسبت تری نسبت به شهرستان های دیگر برخوردار است.

سیدمحمد رستگاری همجواری مسیرشمال به جنوب کشور، نزدیکی شهرستان به مرکز استان و وجود زیرساخت های لازم صنعتی در این شهرستان  را عوامل احداث 164 واحد تولیدی صنعتی در این شهرستان و اشتغال بیش از 40 هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: البته با تکمیل 30 واحد تولیدی در حال احداث که تاکنون 70درصد پیشرفت فیزیکی داشته ضمن افزایش واحدهای صنعتی شهرستان زمینه اشتغال 600نفرفراهم خواهد شد.

رستگاری در خصوص تعداد واحدهای فعال شهرستان هم گفت: به دلیل برخی مشکلات موجود برخی از این واحدها از ابتدای امر راه اندازی نشده و برخی هم تعطیل شدند و درحال حاضر 100واحد تولیدی در حال فعالیت هستند که 40واحد آن نیز پایین ترازظرفیت خود تولید می کنند.

وی با اعلام اینکه 484 میلیون تن ذخیره زمین شناسی معادن و 124میلیون تن باریت سرب و روی در این شهرستان وجود دارد گفت : البته با بررسی های صورت گرفته 200میلیون تن از میزان ذخایر زمین شناسی قابل استحصال است.

عالی ترین مفام اجرایی شهرستان مهریز درادامه به ارائه گزارش در حوزه کشاورزی پرداخت و ابراز داشت: با وجود 15هزاررشته قنات در باغات این شهرستان  و کاهش منابع زیرزمینی با مشکل کم آبی مواجه ایم اما با وجود همین مشکل نیز سالیانه 35 هزار تن انواع محصول از نزدیک به 15هزارهکتار ازاراضی کشاورزی برداشت می شود که محصول پسته با 8هزارهکتار بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و محصولاتی نظیر بادام،انار و گردو رتبه های بعدی را دارند.

وی ازرتبه برتر این شهرستان در تولید تخم مرغ،جوجه یک روزه مرغ و شتر مرغ ،گوشت مرغ و پرورش آهو خبر داد و گفت: این شهرستان با تولید سالانه 52هزار تن شیر،15هزارتن تخم مرغ و 10هزار تن گوشت مرغ  جایگاه موثری در کشاورزی استان دارد.

فرماندار شهرستان مهریزدرخصوص بحث اکوسیستم در این شهرستان اظهارداشت:وجود 200هزار هکتار اراضی حفاظت شده و وجود گونه های حیات وحش کم نظیر مانند گورخر ایرانی،میش،قوچ و یوز پلنگ ایرانی از ویژگی های اکوتوریستی این شهرستان است.

وی حضور موفقیت آمیز دوچرخه سواران و فوتبالیست های ساحلی شهرستان در کشور را از پتانسیل های ورزشی مهریز عنوان کرد.

رستگاری از تبیین سند جامع شهرستان و در اولویت قرار گرفتن طرح های نیمه تمام ضروری خبر داد و گفت: در سال های 93 و 94 در مجموع همه بخش ها 144 طرح عمرانی با سرمایه گذاری بیش از 780میلیارد ریال به بهره ورداری رسیده که 127 طرح آن از محل اعتبارات دولتی و بقیه با اعتبارات غیر دولتی بوده است.

وی روکش آسفالت مهریز– انار به طول 84 کیلومتر، احداث پل غیرهم سطح ورودی مهریز با پیشرفت فیزیکی 91 درصد،اصلاح جاده مهزیزبه سمت خاتم به طول 18 کیلومتر،اجرای فاضلاب شهری به طول 69 کیلومتر،پیشرفت فیزیکی 40درصدی تصفیه خانه فاضلاب،اصلاح و بهسازی شبکه های برق و ارتقای ظرفیت پست برق این شهرستان از 60به 80 مگاوات، اختصاص 17میلیارد ریال اعتبار در بخش مسکن روستایی،ساخت کشتارگاه، پایانه بار و احداث پردیس دولتی با مشارکت خیرمهریزی را از طرح های در دست  اقدام در این شهرستان برشمرد.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان مهریز در پاسخ به سوال خبرنگار یزدامروز مبنی براینکه با توجه به پتانسیل گردشگری این شهرستان چه اقداماتی در زمینه ایجاد و تجهیز اماکن اقامتی صورت گرفته گفت: هرچند با بهره برداری از مجتمع گردشگری آتنا، باغ پهلوان پور و باغ آهوی سریزد اقداماتی در این زمینه صورت گرفته اما کافی نبوده و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی به زودی شاهد احداث یک هتل استاندارد در این شهرستان باشیم.






آخرین اخبار آخرین اخبار