Navigation Navigation

محتوا محتوا

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی یزد:

نیروهای اورژانس پس از 3 دقیقه در محل حادثه انفجار در عقدا حاضر شدند


رییس مرکز فوریت‌های پزشکی یزد با تکذیب تأخیر نیروهای اورژانس در خدمت‌رسانی به مصدومین حادثه انفجار عقدا، گفت: نیروهای اورژانس پس از 3 دقیقه در محل حادثه انفجار در عقدا حاضر شدند.

به گزارش یزدامروز؛احمد دهقان در گفتگو با یزدرسا، در خصوص خدمات‌رسانی نیروهای اورژانس استان یزد گفت: بر اساس استاندارد کشوری، در جاده‌ها از هر 30 الی 50 کیلومتر، یک پایگاه و در شهرها برای هر ۳۰ الی ۵۰ هزار نفر یک پایگاه اورژانس داریم که درمجموع، تعداد پایگاه‌های استان به عدد 53 می‌رسد.

وی ادامه داد: استان یزد دارای 75 ناوگان خودرویی است که از 60 درصد از این تعداد به‌روزرسانی شده‌اند. گفتنی است، این استان دارای یک پایگاه اورژانس هوایی و یک پایگاه اتوبوس آمبولانس جهت حوادث دسته‌جمعی هست که در مواقع حادثه به محل اعزام می‌شوند.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی یزد بیان داشت: فرایند اورژانس به این صورت است که در هرکجای استان حادثه‌ای رخ دهد باید با تلفن ۱۱۵ تماس گرفته شود.  بر اساس دستورالعمل‌ها، نیروهای پایگاه باید کمتر از ۳ دقیقه از محل خارج شوند و پس از 8 دقیقه در شهرها و پس از 15 دقیقه در جاده‌ها بر سر بالین بیمار یا فرد مصدوم حضور یابند. البته به‌موقع رسیدن نیروها درگرو مواقعی است که ما دارای ترافیک نباشیم، آدرس صحیح و به‌طور کامل ارائه‌شده باشد و مسیر شناخته‌شده باشد.

دهقان در خصوص شایعات اخیر مبنی بر تأخیر نیروی اورژانس برای حضور در محل حادثه انفجار در روستای شمس‌آباد عقدا اذعان داشت: حادثه‌ای که به دلیل انفجار گاز پیک‌نیک در روستای شمس‌آباد عقدا اتفاق افتاد در ساعت ۲۰ و ۱۸ دقیقه با 115 تماس گرفته شد که نیروهای اورژانس پس از 3 دقیقه به محل حادثه رسیدند و پس از مشاهده مصدومان بیشتر به پایگاه ترک آباد اردکان جهت اعزام نیرو اطلاع داده شد که این نیروها پس از مدت‌زمان 17 دقیقه به محل رسیدند.

وی در ادامه گفت: در این حادثه 3 تن از هم استانی‌های ما دچار 70 الی 80 درصد سوختگی درجه 2 شدند که توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان ضیاء اردکان، جهت مقدمات درمان منتقل شدند که متأسفانه دو تن از آن‌ها در همان محل و یک نفر دیگر که برای ادامه درمان به بیمارستان سوانح سوختگی شهدای محراب یزد منتقل‌شده بود جان خود را از دست دادند.

مسئول سازمان اورژانس استان در پایان گفت: از مردم تقاضا دارم تا قبل از استفاده از وسایل اشتعال‌زا و خطرناک، کلیه نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد این‌گونه حوادث نباشیم.

انتهای پیام / ا.م

 






آخرین اخبار آخرین اخبار