Navigation Navigation

محتوا محتوا

عضو شورای شهر یزد:

هدف از پروژه «شهید زدایی» کاهش حساسیت جامعه نسبت به ارزش هاست


عضو شورای شهر یزد شهید را تجلی نور خدا دانست و گفت: دشمنان ما امروز به دنبال خاموش کردن همین نور هدایت گرانه هستند و این اقدام چه به‌صورت سهوی و چه عمدی باهدف کاهش میزان حساسیت مردم و جامعه نسبت به ارزش‌ها صورت گرفته است.

مرتضی شایق در مصاحبه با یزدامروز؛ با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره رزمندگان و شهدای این دوران با اشاره به این فرموده امام امت که انقلاب ما، انقلاب حفظ ارزش‌ها است گفت: یکی از ارزش‌های والا در بین ملت واژه مقدس «شهادت و شهید» که همگان دیدند که جوانان دوران انقلاب چگونه مسیر سعادت را پیدا کردند و در حفظ دین و سرزمین و ناموس خود از جان شیرین خود گذشتند و امروز به تعبیر رهبری معظم، شهیدان گنج‌هایی هستند که در سراسر ایران اسلامی در زیرخاک مدفون‌شده و بر اعمال و رفتار ما نظارت دارند.

ملت ایران بهترین مردم امت اسلام هستند

عضو شورای شهر یزد تصریح کرد: بامطالعه تاریخ اسلام به این نکته پی می‌بریم که در هیچ مقطعی از تاریخ، اسلام به‌اندازه امروز قدرتمند نبوده و نیست و ملت ایران هم بهترین مردم امت اسلام هستند.

شایق افزود: اگرچه در صدر اسلام مردم ولایت را تنها گذاشتند اما ملت ایران در طول این چهل سال همواره گوش‌به‌فرمان ولایت بوده و با همه توان از هر صنف و قشری در همه صحنه‌ها حضورداشته و از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و اسلام دفاع کرده‌اند که دفاع مقدس نیز بخشی از این دفاع جانانه است.

وی شهید را تجلی نور خدا دانست و ابراز داشت: دشمنان ما امروز به دنبال خاموش کردن همین نور هدایت گرانه هستند اما سخت در اشتباه‌ هستند چراکه ملت هرگز رشادت‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگری‌های خانواده‌های آنان را فراموش نخواهد کرد به فرموده امام امت خانواده شهدا شمع و چراغ ملت هستند.

هدف از پروژه شهید زدایی کاهش حساسیت جامعه نسبت به ارزش هاست

شهردار سابق یزد در ادامه بابیان اینکه همواره بین حق و باطل، نور و ظلمت نزاع و کشمکش وجود داشته و خواهد داشت اظهار داشت: دشمنان ما این نورانیت شهید را برنتافته و به دنبال حذف این ارزش از جامعه ما هستند بنابراین همه ما وظیفه‌داریم هوشیاری خود را حفظ کنیم و در برابر این دسیسه‌ها کوتاه نیاییم مطمئناً اگر یک‌قدم عقب بنشینیم دشمن دو قدم جلو می‌آید و امروز کشورهای اسلامی منطقه به تأسی از همین مقاومت ملت ایران که دستاورد شهدای ما است حرکت‌های عظیمی را علیه دشمنان اسلام رقم‌زده‌اند.

شایق در بخش دیگری از سخنانش اقدام شورای شهر و شهرداری تهران درزمینهٔ حذف کلمه «شهید» از تابلوهای معابر سطح شهر را اقدامی نابخردانه توصیف کرد و اظهار داشت: این اقدام چه به‌صورت سهوی و چه عمدی باهدف کاهش میزان حساسیت مردم و جامعه نسبت به ارزش‌ها و به‌ویژه واژه ارزشمند «شهید» انجام‌شده که حرکت خودجوش و آتش به اختیار جوانان مومن و انقلابی تهران دسیسه و نقشه آنان را نقش بر آب کرد.

این عضو شورای شهر یزد تأکید کرد: نباید حساسیت ما در برابر این اقدام کاهش پیدا کند چراکه اگر در مسئله حجاب نیز حساسیت‌های خود را کم نکرده بودیم امروز شاهد این بدحجابی‌ها و بعضاً بی‌حجابی‌ها در جامعه نبودیم بنابراین دشمن با انجام این قبیل اقدامات توسط عوامل داخلی خود به دنبال محک زدن میزان حساسیت جامعه در قبال ارزش‌هاست.

وی افزود: در یزد نیز در چندین تابلو راهنما کلمه «شهید» حذف‌شده که به دوستان در این خصوص تذکر دادم و قرار شد موضوع پیگیری شود.

روحانیون جامعه را نسبت به مقام شهدا توجه دهندیزدا

شایق خاطرنشان کرد: البته باید این حساسیت در گفتار ما نیز محسوس باشد متأسفانه امروز در مراودات ما نام شهید محذوف است و به‌جای اینکه بگوییم خیابان شهید پاک‌نژاد کلمه شهید آن را حذف می‌کنیم و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شود و دقت بیشتری داشته باشیم.

نائب رئیس سابق شورای پنجم درخواست کرد از روحانیت معزز می‌خواهم در بالای منابر مردم را نسبت به مقام شامخ شهدا توجه دهند و نسبت به مسائل روز جامعه مردم را مطلع سازند و قطعاً هوشیاری مردم باعث خواهد شد تا برخی مسئولان ناآگاه هم از خواب غفلت بیدار شوند.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار