Navigation Navigation

محتوا محتوا

واکنش صریح و بی پرده آیت الله مدرسی خطاب به مسئولان استان یزد

هشدار می دهم با دین و فرهنگ مردم یزد برای مقاصد سیاسی بازی نکنید/ اوضاع ضدفرهنگی یزد به نفع مسئولان استان نیست/ توفیقات کم رنگ مسئولان امروز


عضو شورای فرهنگی استان یزد گفت: با توجه به احساسی که مردم در برابر دین و فرهنگ اسلامی دارند این اوضاع ضد فرهنگی را تحمل نکرده و حرکت های ضد فرهنگی و تخریبی سطح شهر نیز نکته های منفی برای دست اندرکاران دارد.

به گزارش یزدامروز؛آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار یزد رسا بابیان اینکه در آستانه پیروزی انقلاب باید در نظر داشته باشیم که انقلاب اسلامی ایران  یک انقلاب فرهنگی و دینی است و در مساجد شکل گرفت و مردم دین‌دار پای کار آمدند گفت: در دوران پهلوی جاهای مانند کاواره ها، شراب فروشی ها، بانک های ربوی و قمارخانه ها مورد تعرض قرار می گرفت اما مایه تاسف است که بعد از گذشت 37 سال از انقلاب مسئولین نسبت به مسائل دینی توجهی نداشته و احساس مسئولیت نمی کنند.
حساسیت به مسائل دینی و فرهنگی در استان یزد خیلی کم رنگ شده است/ بی فرهنگی؛ تنها برای جلب نظر عده ای

عضو شورای فرهنگی استان یزد افزود: حساسیت نسبت به مسائل دینی فرهنگی در استان یزد خیلی کم رنگ شده است و برنامه هایی تنظیم می شود که این برنامه ها شبیه همان برنامه های ضد فرهنگی گذشته است!
امام جمعه حومه شرقی یزد اظهار کرد: رعایت فرهنگ اسلامی و تقویت دینی مردم از ویژگی های دارالعباده یزد بوده است اما متاسفانه در سال های اخیر از این جهت در معرض آفت و آسیب قرار گرفته و به نظر می رسد کسانی که دست‌اندرکار هستند چه در سطح کلان کشور و چه در سطح استان به جای کارهای اجرایی، عمرانی و حل مشکلات اداری مردم و رسیدن به معاش شهروندان درصددِ جلب نظر مردم از لحاظ بی توجهی دینی و بی فرهنگی هستند یعنی بی توجهی به دین و فرهنگ اسلامی را عامل توجه برخی افراد به خود می دانند!
برنامه های ضد فرهنگی؛ تحرکات ژورنالیستی برای رسیدن به آراء خاموش!
وی افزود: حرکت های ضد فرهنگی که اخیرا در شهر یزد در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی صورت می گیرد بیشتر به حرکت های ژورنالیستی برای رسیدن به آراء خاموش در سطح جامعه است.
آیت الله مدرسی با بیان اینکه مسئولان در این دوره توفیق کمتری نسبت به مسئولان در دوره های قبل داشته اند تصریح کرد: در حال حاضر این دوره  در سطح سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و حل مشکلات مردم عملکرد قابل قبولی نداشته است.
وی افزود: به طور کلی مردم نسبت به متولیان اجرایی احساس بیگانگی کرده و ناخوشایند هستند و برخی مسئولان  می خواهند با تحریک عواطف فرهنگی مردم حس ناخوشایندی مردم را به احساسی خوشایند تبدیل کنند.
هشدار می دهم با دین و فرهنگ مردم یزد برای مقاصد سیاسی بازی نکنید
امام جمعه حومه شرقی یزد گفت:  به دست اندر کاران هشدار می دهیم با دین مردم برای مقاصد سیاسی اقتصادی خود بازی نکنند و اجازه بدهند دین مردم در امان باشد.
آیت الله مدرسی  تصریح کرد: جامعه زرتشتیان نیز که همیشه در کنار مسلمانان در صلح و دوستی زندگی کرده اند و همیشه نسبت به کشور و هموطنان خود احساس محبت را داشته اند انتظار می فت در برگزاری جشن های خود با توجه به حادثه پلاسکو و غم دار بودن دل هموطنان و آتش نشانان برخی از برنامه ها و مراسم‌های خود را تعطیل کنند و انتظار می رفت در این غم با دیگر هموطنان شریک و همدردی بیشتری داشته باشند.
اوضاع ضدفرهنگی یزد به نفع مسئولان استان نیست
وی عنوان کرد: با توجه به احساسی که مردم در برابر دین و فرهنگ اسلامی دارند این اوضاع ضد فرهنگی را تحمل نکرده و حرکت های ضد فرهنگی و تخریبی سطح شهر نیز نکته های منفی برای دست اندرکاران دارد.
آیت الله مدرسی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی نشست و برخاست ها و شوراها برگزار می شود که در راستای ارزش های اسلامی نیست، شوراهایی که بچه های بسیجی و ارزشی را به بهانه امنیت ملی، تحت فشار و مورد هدف قرار می دهد و به جای استفاده از این افراد، افرادی که دائم حرف های بیهوده می زنند، احساس مسئولیت کمی داشته و شایستگی کمتری برخوردارند در راس امور و تصمیم گیری‌ها قرار می دهند.
انتای پیام/ک
 






آخرین اخبار آخرین اخبار