Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر یزد:

هیچ اقدام برای کاهش آلودگی کوره‌های آجرپزی در یزد انجام نشده است‌


رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر یزد با اشاره به خطرات آلایندگی کوره‌های آجرپزی برای سلامتی مردم، گفت: اقدام مناسبی برای کاهش آلودگی کوره‌های آجرپزی در یزد انجام نشده است.

به گزارش یزد امـــــروز، حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان پیش از ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت کوره‌های آجرپزی شهر یزد، با اشاره به اهمیت انتقال این کوره‌ها برای جلوگیری از آلودگی هوای یزد، اظهار داشت: کوره‌های آجرپزی خطرات متعددی در زمینه آلودگی هوا برای ساکنان مناطق دارای کوره ایجاد می‌کنند.


رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای ‌شهر یزد با اشاره به اینکه این کوره‌ها از لحاظ دود بسیار آلاینده هستند، گفت: برای مقابله با آلودگی این کوره‌ها، در چند سال گذشته جلسات متعددی برگزار شده است.


وی با اشاره به اینکه این جلسات تاکنون نتیجه خاصی به‌دنبال نداشته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز اقدام جدی برای انتقال این کوره‌ها انجام نشده و خطر آلایندگی کوره‌های آجرپزی در یزد سلامتی مردم را تهدید می‌کند.


معاون ‌فرماندار یزد هم در این نشست با تاکید بر اهمیت جلوگیری از آلایندگی کوره‌های آجرپزی در یزد، گفت: در 2 سال گذشته تذکرات جدی به کوره‌داران داده شده که کوره‌های خود را از دستی به صنعتی تبدیل کنند.


امیر شاکری با اشاره به اینکه صنعتی شدن کوره‌های آجرپزی زمینه کاهش بسیار زیاد آلودگی را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده، در آینده‌ای نزدیک هیچ‌گونه کوره دستی در شهرستان یزد فعالیت نمی‌کند.


وی با اشاره به اینکه برای انتقال کوره‌های آجرپزی از داخل شهر به محدوده خارج شهر و تبدیل آن به کوره صنعتی تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده، گفت: کوره‌داران می‌توانند با استفاده از این تسهیلات، نسبت به انتقال کوره خود اقدام کنند.

 

منبع:تسنیم






آخرین اخبار آخرین اخبار