Navigation Navigation

محتوا محتوا

جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه:

هیچ‌کدام از اعضای شورای عالی امنیت ملی از جمله آقای روحانی با حصر مخالف نبودند


این موضوع در دبیرخانه بررسی و در شورای عالی امنیت ملی مطرح شد و حتی یک‌نفر هم مخالفت نکرد در حالی که افرادی مانند روحانی که آن روز نماینده رهبری بودند، روسای قوا، وزیر امور خارجه، وزیر کشور، رئیس ستادکل و... عضو بودند.

یزدامروز به نقل از یزدرسا؛ جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران طی سخنانی در جمع مسئولان بسیج دانشجویی کشور به تشریح موضوع فتنه 88 و اقدامات منتهی به تصمیم نظام برای حصر سران فتنه پرداخت.

سردار حسین نجات با اشاره به بیانیه‌های تندی که سران فتنه پس از انتخابات منتشر کردند، گفت: «در این مقطع بود که قوه قضائیه به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نامه زد و گفت نظام 20 ماه در مقابل این افراد مماشات کرده اما آنها قصد پایان دادن به ماجرا و اصلاح رویه خود را ندارند و به‌دنبال فتنه جدید هستند. اینجا بود که رئیس قوه قضائیه از رئیس شورای عالی امنیت ملی درخواست حصر کرد.»

وی افزود:‌ «این موضوع در دبیرخانه بررسی و در شورای عالی امنیت ملی مطرح شد و حتی یک‌نفر هم مخالفت نکرد در حالی که افرادی مانند روحانی که آن روز نماینده رهبری بودند، روسای قوا، وزیر امور خارجه، وزیر کشور، رئیس ستادکل و... عضو بودند، همه بدون حتی یک‌نفر مخالف، همان‌طور که دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد، اصل مجرم‌بودن اینها را تایید کردند، محاکمه را به مصلحت ندانستند (با اینکه محاکمه حق قوه قضائیه بود) و حصر را تایید کردند.»

جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران درخصوص نحوه حصر سران فتنه نیز گفت: «آنها در خانه خودشان اسکان داده شدند که یک طبقه کامل در اختیار آنها بود و در یک طبقه دیگر هم نیروهای امنیتی حضور دارند. البته بعدها فرزندان و اعضای خانواده‌هایشان هم اجازه یافتند که با آنها دیدار کنند و خدمات پزشکی که به سران فتنه داده می‌شود به سران قوا داده نشده است. استخر و سونا رفتن‌شان بجاست، به شمال و اسب‌سواری و سرعین می‌روند و همین آقایی که گفته می‌شد پایش شکسته، اسب‌سواری‌اش را هم رفته است. آن یک‌نفر دیگر هم خودش نخواسته چون می‌خواهد مظلوم‌نمایی کند. البته یک‌بار که به منزل یکی از اقوام رفته بود، همسرش قبلا به یکی از گروه‌های دانشجویی خبر داده و وقتی او به آن منزل رفته بود، آنها هم آنجا حضور داشتند که همین باعث عصبانیت و اعتراض او به همسرش شده بود.»

وی با اشاره به برخی جوسازی‌ها درخصوص نامه نوشتن به رهبری برای رفع حصر گفت: «اصلا رهبری در امور حصر دخالت نداشتند و ندارند؛ این درخواست رئیس قوه قضائیه و مصوبه شورای عالی امنیت ملی بود. امروز هم اگر بنابر مصالحی فرضا شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت در شرایط حصر تغییر ایجاد کند (که البته تاکنون طبق گزارش سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هیچ تصمیم جدیدی درمورد حصر گرفته نشده) باز حق قوه قضائیه برای محاکمه آنها سرجای خودش است؛ چراکه هر سه نفر این افراد پرونده مجرمیت مفتوح دارند.»

جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در ادامه بیان کرد: ‌«الان هم جریان فتنه با میان‌داری دو نفر از زندانیان فتنه کمیته‌ای را راه‌اندازی کرده که ما به آن کمیته «احیای فتنه» می‌گوییم. این کمیته می‌خواهد برخی رسانه‌های داخلی و خارجی را سرخط کند و جریان‌ها و کمپین‌های اجتماعی با کمک رسانه‌های ضدانقلاب ایجاد و این‌طور وانمود کند که رفع حصر مطالبه مردم است. اینها می‌گویند چرا اجازه نمی‌دهید محصورین از خودشان دفاع کنند در حالی که آنها به تعداد کافی ظرف 20 ماه بیانیه دادند و هرچه خواستند گفتند و هر نوع تحریکی را انجام دادند. جرم سران فتنه از نوع جرم آشکار است و همه حقوقدانان به این امر صحه می‌گذارند.»

سردار نجات در پاسخ به این سوال که چرا سران فتنه محاکمه نمی‌شوند، تصریح کرد: «به هر حال مصلحت‌اندیشی هم یک اصل است، شورای عالی امنیت ملی طبق قانون یک مرجع بزرگ صلاحیت‌دار برای این امر است و این شورا این‌گونه تصمیم گرفته است.»

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار