Navigation Navigation

محتوا محتوا


واکنش شهردار به غیراستاندارد بودن زیرگذرهای یزد


عزیزی گفت: اینکه ادعا می شود زیرگذرهای یزد استاندار نیست یا مشکل دارد درست نیست.

به گزارش خبرنگار یزدامروز، جمال الدین عزیزی بندرآبادی شهردار یزد در جمع اصحاب خبرگزاری ها و پایگاه های خبری یزد با اشاره به عملکرد شهرداری یزد در مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا اظهار کرد: شهرداری یزد پیش از انکه شیوع کرونا ویروس در کشور به صورت جدی عنوان شود، با آموزش از طریف بیلبوردها اقدامات خود را آغاز کرد.

عزیزی با بیان اینکه با اعلام نتایج مثبت کرونا در کشور شهرداری یزد وارد فاز جدید اقدامات پیشگیرانه و درمانی در این حوزه شد افزود: اولین اقدام شهرداری یزد ضدعفونی و گندزدایی سرویس های حمل و نقل عمومی، سرویس بهداشتی های عمومی، پارک ها بود و پس از آن بلافاصله با برگزاری جلسات مختلف با شورای شهر و دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با اقدمات خاص، 4میلیارد تومان برای مقابله با کرونا ویروس در یزد اختصاص یافت.

*** بخش اعظم اعتبار مقابله با کرونا صرف خرید دستگاه تشخیص کرونا

شهردار یزد با اشاره به اینکه بخش اعظم این اعتبار صرف خرید دستگاه تشخیص کرونا شد ادامه داد:  زمان بر بودن پروسه آزمایش کرونا از افراد مشکوک باعث می شد تا اقدامات بعدی دستگاه ها در قبال این بیماری کند و دیرتر انجام شود بنابراین به عنوان یک حرکت با اهمیت دستگاه تشخیص کرونا خریداری شد که خوشبختانه نقش خوبی در بحث غربالگری و شناسایی سریع افراد مبتلا ایفا کرد.

عزیزی با بیان اینکه شیوع کرونا قابل پیش بینی نبود گفت: با توجه به نیازی که در آینده احساس می شد در جلسه ای تصمیم گرفته شد محلی برای مدیریت بحران زیستی ایجاد شود که بدون پیش بینی قبلی کار احداث آن شروع شد اما متاسفانه با برداشت اشتباه در خصوص مدت زمان احداث آن این موضوع با حواشی روبرو شد.

شهردار یزد ابراز کرد: محل احداث شده برای مدیریت بحران زیستی می تواند برای تریاژ بیمارستان و استراحتگاه یا بستری بیمار در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار گیرد که هنوز هم پابرجاست.

***تشکیل ستاد عملیاتی کرونا در شهرداری یزد

این مسئول افزود: همزمان با تشکیل ستاد استانی مقابله با کرونا، یک ستاد عملیاتی هم در شهرداری یزد متشکل از کارگروه های  اصناف، اطلاع رسانی و پشتیبانی  تشکیل شد تا مصوب ستاد  استان از لحاظ اجرایی و روش اجرا به بهترین شکل عملیاتی شود.

عزیزی عنوان کرد: در کارگروه اصناف طی جلسات مختلف روش ها و پروتکل های لازم تببین شد،  در کارگروه اطلاع رسانی با تهیه و توزیع تراکت های ویژه صنوف، اطلاع رسانی پیامکی، مصاحبه اثربخش با علمای شهر و تیزرهای آموزشی کار اطلاع رسانی به خوبی انجام شد.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: در کارگروه پشتیبانی آنچه مدنظر بود مانند کاهش تردد بیماران در قرنطینه و تامین مایحتاج آن ها، جمع آوری زباله های ضدعفونی خانواده های مبتلا و غیره به دلیل مشکلاتی در بانک اطلاعاتی به خوبی انجام نشد اما با این حال همه تجربیات ما در بحران های احتمالی آینده کاربردی تر خواهد بود.

***تدفین بیماران کرونایی؛ موضوعی پیچیده و ناشناخته

وی با اشاره به تدفین  و تغسیل متوفیان کرونایی در یزد به عنوان یک اقدام اساسی تصریح کرد: تدفین بیماران کرونایی موضوعی پیچیده و ناشناخته بود و با تغییرات پی در پی کار را برای همکاران ما دشوار می کرد اما  با همکاری کادر درمان متوفی همانجا در بیمارستان تیمم داده می شد تا اینکه محلی برای غسل اموات در خلدبرین یزد با همکاری اموات و نیروهای مردم راه اندازی شد.

شهردار یزد با اشاره به 2برابر شدن زباله های شهری در ایام کرونا ابراز کرد: جمع آوری و دفع پسماندهای بیمارستانی در کنار پسماندهای شهری با توجه به زمان و حجم آن به خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به ایام نوروز و افزایش مراجعات مردمی از روز اول اعضای علوم پزشکی یزد با آموزش های ویژه در خصوص پروتکل های بهداشتی محیط و مراجعه کنندگان موجب شد تا علیرغم درگیری پرسنل شهرداری با مراجعه کننده تنها 8 نفر از پرسنل به این بیماری دچار شوند.

***یزد پیشگام در اجرای محدودیت های کرونایی

عزیزی راه اندازی سامانه پیگیری استعلامات شهرداری و تمدید تعرفه عوارض تا پایان خرداد ماه را از اقدمات موثر در کاهش تردد مردم عنوان کرد و گفت: هرچند بستن ورودی های شهری در ابتدا موجب اعتراض مسئولان بالادستی و کشوری را به دنبال داشت اما این اقدام در کمتر از 48 ساعت به یک تصمیم کشور بدل شد و یزد در این اقدام پیشگام بود.

این مسئول تصریح کرد: لازم است وظیفه یمان را راه اندازی اصناف و شب بازارها انجام دهیم که شهرداری در پی این موضوع هست اما برای کمک به معیشت افراد شب بازارها و روزبازارها وام قرض الحسنه ای برای این صنوف در نظر گرفته شد.

وی تعطیلی پارک ها و مکان های عمومی، تعطیلی حوزه حمل و نقل شهری و ضدعفونی معابر عمومی توسط ساطمان اتش نشانی را از دیگر اقدامات شهرداری در مقابله با کروناویروس عنوان کرد و اذعان کرد: گندزدایی از موارد بربحث در خصوص مقابله با ویروس کرونا بود که مخالفان و موافقان زیادی را به دنبال داشت و در شرایط کنونی فرصتی است در این خصوص هم برای آینده به وحدت رویه برسیم چراکه در مدت شیوع کرونا 150 هزار کیلو انواع مواد ضدعفونی کننده در سطح شهر مصرف شده است.

***150میلیون درآمد شهرداری یزد بخاطر کرونا از دست رفت

عزیزی تاکید کرد: در مجموع آنچه در این مدت اخیر درخصوص مقابله با کرونا انجام شده به عنوان یک تجربه جدید برای بحرنا های بعدی مستند و دسته بندی شده که امیدواریم عملکردها را در آینده بهتر کند.

شهردار یزد با بیان اینکه با شیوع کرونا ار اواخر سال 98 و ادامه آن در اوایل امسال موجب شد 150 میلیارد تومان از درآمد های شهرداری یزد از دست برود گفت: با توجه به ادامه همین روند در آینده هم آن انتظاری که می باید نسبت به درآمد ها داشته باشیم را نتوانیم محقق کنیم.

وی در واکنش به غیراستاندار خواندن زیرگذرهای یزد درپی حوادث اخیر تاکید کرد: همه طرح های عمرانی به ویژه زیرگذرها بر اساس تعداد تردد، سرعت و زمان تردد مورد بررسی و احداث می شوند و مستندات کارشناسی و مطالعات دقیق این پروژه ها هم موجود است.

***غیراستاندارد بودن زیرگذرهای یزد ادعای درستی نیست

شهردار یزد افزود: زیرگذر شهری معبری نیست که بتوان با سرعت بالا وارد آن شد و انتظار داشت اتفاقی نیافتد و اینکه ادعا می شود زیرگذرهای یزد استاندار نیست یا مشکل دارد درست نیست.

وی با بیان اینکه شهرداری وظایف خود را هم اعم از نصب دوربین ها و علائم هشداردهند انجام داده است تصریح کرد: هر چند نمی توان جان مردم را به برخی مسائل گره زد اما این موضوع هم باید گفته شود که سهم شهرداری یزد از جرایم رانندگی زیر 5درصد است و سال گذشته از درآمد بیش از 8 میلیاردی جرایم تنها 150 میلیون تومان به شهرداری رسیده است در ضمن اینکه آموزش فرهنگ ترافیک هم از مسائلی است که باید در حوادث رانندگی مدنظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/س*

 






آخرین اخبار آخرین اخبار