Navigation Navigation

محتوا محتوا

سردارفتوحی:

وجه تمایز بسیج رویش بدون ریزش است/ اجتماع بزرگ بسیجیان در روز پنجم آذرماه از مهمترین برنامه های هفته بسیج


سردار فتوحی وجه تمایز بسیج را رویش بدون ریزش عنوان کرد و ادامه داد: برخلاف برخی که می خواهند بسیج را محدود به یک گروه ویا قشر خاص نمایند بسیج یک عزم ملی است که در همه افراد ملت با تفکرات و سلایق مختلف بروز کرده و بزرگترین رسالت خویش یعنی دفاع از دستاوردهای انقلاب را به نحو احسنت انجام داده است.

به گزارش خبرنگاریزد امـــروز؛فرمانده سپاه الغدیر استان یزد صبح امروز به مناسبت هفته بسیج  در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه با تبریک این هفته وقدردانی از زحمات بی شائبه خبرنگاران شعار محوری بسیج در سال جاری را «بسیج مظهر عزم ملی و مدیریت جهادی» اعلام کرد وافزود: پنجم آذرماه یادآور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره)مبنی بر تشکیل بسیج 20میلیونی است، فرمانی که یک فرمان ماهرانه از فرهنگ الهی انبیا و قرآن حکیم بود.


سرتیپ دوم اکبرفتوحی ادامه داد: خیلی ها فکر می کنند بسیج برای دوران جنگ تشکیل شداما از این نکته غافلند که بسیج برای دوران غیر جنگ به وجود آمد و دوران جنگ تنها یکی ازعرصه های بروزقدرت بسیج بود.


سردارفتوحی با اشاره به تفکر امام راحل نسبت به بسیج گفت: حضرت امام(ره) در اواخرعمرشریفشان خطاب به دانشجویان و طلاب بر بهره مندی و داشتن نفکر بسیجی تاکید داشتند وبسیج را سایه بان نظام وملت معرفی کردند.


فرمانده سپاه دراستان یزد به بیانات حضرت امام خامنه ای اشاره کرد و اظهار داشت : ایشان می فرمایند بسیج برخاسته از اراده ملت ومشارکت آحاد مردم برای اعتلای نظام ومیهن اسلامی است.


وی انقلاب اسلامی ایران را احیا کننده، عرضه کننده والگو دهنده مکتب ناب پیامبر(ص) دانست و تاکید کرد: ملتی که درپیکره آن تفکر بسیجی حاکم باشد سختی ها را تحمل وبرای رسیدن به قله های جهانی تلاش می کند.


فتوحی، ایمان به خدا،اطاعت از ولی فقیه و کمک به خلق خدا را از مشخصه های بارز یک بسیجی نام برد و اذعان داشت: امروز به لطف خدا و با تکیه بر همین ویژگی ها فرهنگ بسیجی از مرزها عبور کرده و به جهان صادر شده است.


سردار فتوحی وجه تمایز بسیج را رویش بدون ریزش عنوان کرد و ادامه داد: برخلاف برخی که می خواهند بسیج را محدود به یک گروه ویا قشر خاص نمایند بسیج یک عزم ملی است که در همه افراد ملت با تفکرات و سلایق مختلف بروز کرده و بزرگترین رسالت خویش یعنی دفاع از دستاوردهای انقلاب را به نحو احسنت انجام داده است.


فرمانده سپاه استان درادامه به  اهم برنامه های هفته بسیج اشاره کرد و افزود: از مهمترین برنامه های این هفته دیدار فرماندهان سپاه وبسیج با ائمه جمعه استان،برپایی یادواره کشوری عکاسان شهید، برگزاری اجتماع بزرگ بسیجیان در روز صدور فرمان تشکیل بسیج، میقات 6122 حلقه شجره طیبه صالحین در نماز جمعه ، افتتاح نمایشگاه فرهنگی و اقتصاد مقاومتی و نشست صمیمی فرماندهان پایگاه های مقاومت از بدو تشکیل تا کنون با یکدیگرمی باشد.


وی با یادآوری گستردگی خدمات  بسیج در عرصه های مختلف گفت: به طورنمونه در بحث برپایی بیمارستان صحرایی، بیشترین مراجعات مربوط به  اتباع بیگانه بوده ویا در زمینه اعزام به اردوهای راهیان نوربیش از ظرفیت تدارک دیده شده استقبال شده است.


یادگارهشت سال دفاع مقدس توجه بسیج به دومقوله علم وورزش را از برنامه های اولویت دار بسیج عنوان کرد و ادامه داد: در زمینه علمی علاوه بر موفقیت هایی که دانشمندان بسیجی ما کسب نمودند، شناسایی دانش آموزان مستعد روستاها و مناطق محروم وتقویت بنیان علمی آن ها از جمله موارد مورد نظر بسیج در مباحث علمی است و بهره برداری از 12 استخرو 12 زورخانه از جمله برنامه های بسیج در حوزه ورزش به شمار می رود.


مئول سپاه پاسداران استا همچنین ازتکمیل وبهره برداری دهکده مقاومت تا سال آینده خبر داد ومهمترین نکته بارزاین دهکده را اغنای همه سلایق و اندیشه ها عنوان کرد وگفت : با برنامه ریزی های صورت گرفته  ورزش کردن در این برای همه سنین و حتی بیماران قلبی نیزبا نظارت پزشکان امکان پذیر می باشد.


وی در پایان با توجه به دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری، برگزاری حلقه های صالحین،همایش های آگاه سازی مردم نسبت به خطرات ماهواره (همایش های دجال واره)، دعوت ازطلاب فرهنگی قم برای حضور در هیئات و مدارس استان،برگزاری اردوهای راهیان نور و اجرای رزمایش فرهنگی نظامی درهفته دفاع مقدس را از اقدامات فرهنگی بسیج عنوان کرد.






آخرین اخبار آخرین اخبار