Navigation Navigation

محتوا محتوا

آیت الله ناصری:

وزارت کشور به دور از سیاست زدگی مسئولان را انتخاب کند/ولایتمداری و حرکت در مسیر ایستادگی شاه کلید حل معظلات کشور


آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد از مسئولین وزارت کشور درخواست کرد به دور سیاست زدگی‌ها و توصیه‌های سیاسی دیگران، مسئولین کارآمد و خدوم انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد رشادت‌ها و شهادت‌های ائمه معصومین،اولیاء الهی و علما در طول تاریخ حافظ مکتب اهل‌بیت اطهار و مبانی اسلامی بوده گفت: در هر برهه‌ای علمایی بودند که با اقدامات خود بدون ترس از جانشان، اسلام را زنده نگه داشتند و به واسطه این ایثارگری‌ها و جان‌فشانی‌ها، این مکتب الهی تا امروز حفظ شده است.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنانش خنثی شدن فتنه استکبار در سوریه و عراق را مرهون هدایت‌های هوشمندانه رهبری و شجاعت و ایثار رزمندگان دانست و ابراز داشت: در این سال‌ها نیز، بسیاری از طلاب و روحانیون غریبانه به شهادت رسیدند.

ناصری با اشاره به سالروز حماسه بزرگ 9 دی خاطر نشان کرد: دشمنان در سال 88 با برنامه‌ریزی‌هایی صورت داده به دنبال ضربه زدن به کشور و نظام و با هدف براندازی انقلاب بود.

وی خلق حماسه 9 دی را نتیجه هوشمندی و هدایت‌های به‌موقع رهبری، بصیرت و ولایتمداری مردم دانست و ابراز داشت: تنها راه عبور از معضلات امروز کشور و خنثی کردن فتنه‌ی دشمنان، ولایتمداری، بصیرت و حرکت در مسیر ایستادگی است.

امام‌جمعه یزد با اشاره به سفر رئیس‌جمهور آمریکا به عراق و اقدامات استکبار جهانی در منطقه گفت: آمریکایی‌ها همواره با فتنه‌انگیزی به دنبال ایجاد تفرقه و آشوب در منطقه بوده و به ثروت‌ها و منابع کشورهای اسلامی چشم طمع دارند.

ناصری بر لزوم هوشیاری دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه تأکید کرد و افزود: دولتمردان باید نسبت به نقشه‌های جدید آمریکایی‌ها هوشیار باشند و با اقدامات مؤثر و به‌موقع مانع بروز فتنه جدید در منطقه شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خطاب به دستگاه دیپلماسی خارجی کشور گفت: وزارت خارجه باید تلاش کند تا از ظرفیت‌های کشورهای همسایه و همراه ایران برای حل معضلات اقتصادی و ناکام گذاشتن دشمنان در تحریم‌ها استفاده کند.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از حملات چندباره به خط لوله انتقال آب به یزد گفت:اینکه مسئولینی در این قضیه در مجلس و جاهای دیگر جنجال به پا کنند وعده‌ای مانع بهره‌مندی برادران خود از نعمت آب شوند و به فضاسازی‌های رسانه‌ای دشمنان در این عرصه دامن بزنند، نوعی کفران نعمت است.

ناصری با تأکید بر اینکه باید قدردان نعمت‌های الهی باشیم از مسئولین درخواست کرد تا برای حل معضل آب استان‌های کم آب و کویری، ازجمله یزد چاره‌اندیشی اساسی کنند.

وی خاطر نشان کرد: اقدام برای انتقال صنایع پرآب خواه و جلوگیری از گسترش این صنایع در استان‌های کم آب باید موردتوجه مسئولین قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خواستار دقت در  انتصاب مسئولین استان شد و اظهار داشت: استان یزد با مشکلات اقتصادی و بحران در مسئله آب روبرو بوده و نیازمند مدیرانی است که توانایی حل معضلات را داشته باشند.

امام جمعه یزد همچنین از مسئولین وزارت کشور درخواست کرد به دور سیاست زدگی‌ها و توصیه‌های سیاسی دیگران، مسئولین کارآمد و خدوم انتخاب کنند و افزود: در شرایط کنونی کشور، حفظ وحدت و همدلی باید موردتوجه همه اقشار و مسئولین باشد.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار