Navigation Navigation

محتوا محتوا

دبیر هیات فوتبال استان یزد مطرح کرد

وضعیت امروز فوتبال یزد؛ناشی از بی توجهی به فوتبال پایه/برای نخستین بار به تیم های برتر پایه جایزه نقدی اهدا می شود


دبیر هیات فوتبال استان یزد گفت: بی توجهی به فوتبال در رده پایه در استان یزد در سال های گذشته باعث شده در این رشته ورزشی حرفی برای گفتن در کشور نداشته باشیم.

به گزارش یزدامروز؛ صادق شاکری چهارشنبه شب در جمع سرپرستان تیم های فوتبال پایه استان که در سالن ویژن ورزشگاه شهید نصیری یزد برگزار شد، افزود: با وجود برگزاری مسابقات در قالب لیگ های مختلف در سال های گذشته هنوز تعداد قابل توجهی بازیکن بومی برای لیگ آزادگان و حضور در مسابقات کشوری نداریم و اکثر بازیکنان را نفرات غیربومی تشکیل می دهند.

وی ادامه داد : راه توسعه فوتبال یزد و ارتقا آن این است که در قالب یک برنامه مدون روی تیم های فوتبال پایه استان شامل نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید سرمایه گذاری کنیم .

دبیر هیات فوتبال استان یزد گفت: رشد علمی و عملی فوتبال استان یزد در آینده در گرو داشتن تیم های قوی پایه و برگزاری مسابقات منظم و مستمر با باشگاه های مشخص و دارای مجوز فعالیت است.

شاکری گفت: باید از وجود مربیان مجرب و توانمند استان و همچنین با شناسایی استعدادها در رده سنی پایه برای یک مدت مشخص برای نسل جوان سرمایه گذاری بعمل آید تا در آینده در کشور و لیگ های معتبر حرفی برای گفتن داشته باشیم .

وی اظهار داشت: هیات فوتبال استان یزد در دوره جدید چند برنامه را محور حرکت خود برای توسعه این رشته در نظر گرفته که یکی از مهمترین آنها توجه به فوتبال پایه و برگزاری دوره های آموزشی است.

دبیر هیات فوتبال استان یزد گفت: برای ایجاد انگیزه برای تقویت تیم های فوتبال پایه برای نخستین بار امسال برای تیم های اول تا سوم نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید جوایزی نقدی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مسابقات طبق مقررات فدراسیون فوتبال و آیین نامه هیات فوتبال طبق برنامه مدون از نیمه دوم تیرماه در یزد و شهرستان های استان آغاز می شود.

در این جلسه تعدادی از روسای کمیته های هیات فوتبال استان و سرپرستان تیم های پایه به بیان نظرات خود و برخی دغدغه های باشگاه ها پرداختند.

در رده سنی پایه شامل نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید حدود 40 تیم فوتبال در استان یزد فعالیت می کنند.






آخرین اخبار آخرین اخبار