Navigation Navigation

محتوا محتوا

در نشست ستاد دهم و دوازدهم فرودین مطرح شد

پایین بودن تعداد شهدای دهم فروردین نشان از درایت شهید صدوقی دارد/ اجرای قصه‌گویی انقلاب در ایام نوروز در یزد


نشست ستاد دهم و دوازدهم فرودین پیش از ظهر امروز با حضور اعضا در محل سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ نشست ستاد دهم و دوازدهم فرودین پیش از ظهر امروز با حضور اعضا در محل سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد کارگرشورکی در این نشست با اشاره به قیام مردم یزد در فرودین 1357 در سالروز چهلم مردم تبریز گفت: یکی از شهرهایی که در آن زمان نقش ارزشمندی ایفا کرد شهر یزد بود و نکته مهم این حادثه پایین بودن تعداد شهداست که نشان از درایت، مدیریت، شخصیت و نفوذ شهید صدوقی در یزد دارد و ایشان علی‌رغم اینکه کارها را به‌خوبی پیش می‌برد کمترین بهانه را به نیز دست عوامل رژیم می‌داد.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یزد دیدار مردم استان با رهبر معظم انقلاب در روز دهم فروردین را یکی از آرزوهایی مردم یزد دانست و اظهار داشت: یکی از راه‌هایی که برای این موضوع می‌توان پیشنهاد داد دیدار مردم یزد و خانواده‌های شهدا در روز دهم فروردین در مشهد با رهبر انقلاب است.

وی روز 12 فروردین را روز تصمیم بزرگ ملت برای کشور عنوان کرد و افزود: در روزهای دهم و یازدهم مردم از پیر و جوان و با هر توان جسمی به‌پای صندوق‌های رأی آمدند و به جمهوری اسلامی ایران آری گفتند و نتیجه این تصمیم بزرگ در روز 12 فروردین مشخص شد.

کارگر تأکید کرد: باید عملکرد کشور در دوران قبل و بعد از انقلاب برای نسل جوان تبیین شود و علی‌رغم مشکلاتی که درحال حاضر وجود دارد این عملکرد موردبررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار گیرد.

مهدوی نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان هم از اجرای قصه‌گویی با محوریت انقلاب از پنجم تا هشتم فروردین 98 در محل اسکان مسافران نوروزی خبر داد.

محمدجواد حر زاده مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه یزد نیز در این جلسه بابیان اینکه شهدای دهم فروردین دارای ویژگی‌های ویژه‌ای هستند اظهار داشت: این شهدا به‌نوعی خط‌شکن به‌حساب می‌آیند چراکه شهدای حادثه دهم فروردین فضای رعب‌آور و وحشتناک رژیم طاغوت را در یزد شکستند.

محمدرضا عرشیان معاون فرهنگی دادگستری استان یزد  هم در این نشست بابیان اینکه برای ثبت روز فرهنگی یزد پیشنهاد‌هایی ارائه‌شده گفت: با توجه به اینکه روز 12 دی یعنی روز سفر مقام معظم رهبری به استان یزد به‌عنوان روز یزد نام‌گذاری و ثبت‌شده، تصمیم گرفته شد تا روزی را هم به‌عنوان روز فرهنگ یزد به ثبت برسانند که به نظر بنده جامع‌ترین روز که نشان از تجلی بالای فرهنگ یزدی‌ها دارد روز دهم فروردین است و پیشنهاد می‌شود این روز به‌عنوان روز فرهنگ یزد به ثبت برسد.

 

 

 

 






آخرین اخبار آخرین اخبار