Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل بنیاد مسکن یزد خبرداد

پرداخت تسهیلات 18 میلیون تومانی برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های فرسوده بهاباد


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد از پرداخت تسهیلات 18 میلیون تومانی برای مقاوم سازی ساختمان های فرسوده در بهاباد خبر داد.

به گزارش یزدامروز به نقل از بهاباد نیوز، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در جلسه ستاد مدیریت بحران استان  ویژه بهاباد از پرداخت تسهیلات 18 میلیون تومانی  برای مقاوم سازی ساختمان های فرسوده در بهاباد خبر داد و گفت:  به منظور ایمن سازی منازل فرسوده شهرستان بهاباد  مبلغ 2 تا 8 میلیون تومان بلاعوض برای تخریب قسمتی از آن پرداخت می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان با توجه به زلزله های اخیر خصوصاً کوهبنان و کرمان و لزوم پیگیری جدی و برنامه ریزی برای ایمن سازی منازل مسکونی شهرستان بهاباد، وقوع زلزله های مکرر در این شهرستان را زنگ خطری برای مسئولان دانست. 

هادی نسب با اشاره به طرح اتاق امن برای ایمن سازی یک اتاق در هر خانه با هزینه بسیار کم بر تهیه بسته جامع برای ایمن سازی انواع ساختمان ها از جمله ساختمان های نوساز و فرسوده تأکید نمود.

عباس اقبال فرماندار بهاباد در این جلسه به نگرانی شهروندان از  ایمن نبودن ساختمان های فرسوده در هنگام زلزله مطالبی را بیان داشت و خواستار ارائه تسهیلات از سوی بنیاد مسکن و اتخاد تدابیر لازم برای مقاوم سازی اینگونه منازل شد.

در پایان مقرر شد کسانی که در سال جاری جهت مقاومت سازی ساختمان فرسوده خود نسبت به تخریب قسمتی از ساختمان در حد 40 تا 50 متر مربع اقدام نمایند با تشخیص بنیاد مسکن مبلغ 2 تا 8 میلیون تومان کمک بلاعوض و مبلغ 18میلیون تومان وام قرض الحسنه با بهره 5 درصد جهت احداث یک واحد مسکونی ایمن با شرایط مورد قبول بنیاد مسکن در نظر گرفته شود که اولویت با ساخت سازه های سبک می باشد.

شهرداری بهاباد نهایت مساعدت جهت صدور پروانه رایگان و تخفیف 100 درصدی عوارض در منازل مسکونی فعلی را معمول نماید.

نظام مهندسی نهایت همکاری و مساعدت در تخفیف خدمات مهندسی در شهرستان بهاباد را معمول و شهرداری نیز مراتب تهیه نقشه و نظارت را از مجرای قانونی نظام مهندسی پیگیری نماید.

اداره کل راه و شهرسازی پیشنهاد بنیاد مسکن مبنی بر ساخت واحد جدید 40 تا 50 متری در حیاط ساختمان های موجود را بررسی و در جلسه آینده طرح موضوع نماید.

اعلام آمادگی سازمان نظام مهندسی استان در خصوص برگزاری همایش پیرامون مقاوم سازی منازل در شهرستان بهاباد از دیگر تصمیمات این جلسه بود.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار