Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیر اجرایی اتحادیه پوشاک استان یزد:

پلمپ 3 مغازه فروش پوشاک نامتعارف در یزد


مدیر اجرایی اتحادیه پوشاک استان یزد از پلمپ 3 واحد عرضه پوشاک نامتعارف در استان خبر داد.

به گزارش یزدامروز؛ مدیراجرایی اتحادیه پوشاک یزد در گفتگو با خبرنگار یزد ندا؛ با اشاره به اینکه اتحادیه فروشندگان پوشاک یزد یکی از اولویت‌های خود را شناسایی و برخورد با واحدهای عرضه پوشاک نامتعارف قرار داده است، گفت: اتحادیه پوشاک استان بر طبق شئونات اسلامی با مراجعه حضوری به فروشگاه‌های متخلف عرضه کننده این نوع پوشاک، در جهت جلوگیری از عرضه این گونه پوشاک ها اقدام به عمل نموده است.

منصور بلوکی با بیان اینکه بیش از 900 واحد صنفی دارای پروانه در استان فعالیت دارند، اظهار کرد: با اجرای طرح بازدید و نظارت از آنها در راستای برخورد با تولید و فروش پوشاک غیرمتعارف با موازین اسلامی فقط 3 واحد تولیدی عرضه پوشاک نامتعارف وجود داشت که با آنها برخورد جدی به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون با تمام موارد تخلف گزارش شده در زمینه پوشاک نامتعارف برخورد شده است، ادامه داد: واحدهایی که به عرضه پوشاک نامتعارف مشغول هستند اغلب بدون پروانه هستند که  با اخطار و مراجعه اماکن و تذکرات اتحادیه و بسیج اصناف این موضوع حل و فصل شده است.

این مسئول با انتقاد از بی توجهی مسئولین به پدیده جایگزینی مد ایرانی_اسلامی در جامعه تصریح کرد: تمام جنس‌های عرضه شده در فروشگاه‌ها  نامتعارف و دارای مد خارجی هستند و به همین دلیل از مسئولین استان خواستاریم در راستای ایجاد مد جایگزین ایرانی_اسلامی اقدام نمایند؛ چرا که باید یک مد جایگزین وجود داشته باشد تا شاهد گسترش مظاهر مغایر فرهنگ و دین نباشیم.

بلوکی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای فرهنگ‌سازی جهت معرفی مد و لباس ایرانی ـ اسلامی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: مقابله با فرهنگ‌های ضدایرانی و فرهنگ غلط غربی نیازمند اجرای «برنامه‌ریزی‌ها و فرهنگ‌سازی‌های مختلف» است؛ چرا که نباید اجازه دهیم فرهنگ‌های غلط از کشورهای دیگر فرهنگ ما را تحت شعاع خود قرار دهد.

وی افزود: بهترین ناظر در ارتباط با برخورد با واحدهای متخلف در فروش پوشاک نامتعارف خود مردم هستند که می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه اتاق اصناف یا تماس به شماره 124موارد مشاهده شده خود را گزارش کنند.

انتهای پیام/د






آخرین اخبار آخرین اخبار