Navigation Navigation

محتوا محتوا

واکنش عضو شورای شهر یزد به حواشی سفرهای خارجی شورا؛

پیشرفت شهر را مستمسک تسویه حساب های شخصی و گروهی نکنیم


رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر یزد گفت: جوسازی درباره سفرهای خارجی شورا مصداق فرصت سوزی برای شهری است که در آستانه راه جهانی شدن قرار دارد.

محسن عباسی هرفته رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در رابطه با حواشی ایجاده شده سفرهای خارجی گفت: باید تکلیف خود را با برخی از موضوعات روشن کنیم. نمی توان ادعای گردشگری و گردشگرپذیر بودن را داشت اما به روابط داخلی و خارجی، دیپلماسی شهری و ارتباط با سایر کشورها و شهرها بی توجه بود.
 
وی افزود: دیپلماسی شهری از ارکان مدیریت شهری به ویژه در شهرهایی است که افق توسعه خود را در حوزه صنعت سبز گردشگری می بینند و ادعای پرچم داری فرهنگی و تمدنی دارند.
 
عباسی در ادامه اظهار داشت: راه نجات شهر یزد جز این نیست؛ امروز وضعیت آلودگی، بحران منابع آبی و خاکی و توجه به مقوله اقتصاد پایدار شهری این پیام را می دهد که میراث فرهنگی و طبیعی این استان ظرفیتی بی رقیب برای بهره برداری است. ضمن اینکه ما وظیفه داریم فرهنگ بی بدیل ایرانی و تمدن غنی تنها شعر شیعی میراث جهانی را معرفی کنیم.
 
وی تصریح داشت: تبلیغات محیطی، استفاده از فضای تبلیغاتی شهرهای هدف گردشکری، برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری، ورزشی و ... فم تورها، همایش ها، رویدادهای متنوع، نمایشگاه ها و جشنواره های مختلف، فرستادن نمایندگان و سفرای یزد به نقاط مختلف دنیا و پذیرا بودن متقابل آن ها و در کل افزایش تحرکات و تعاملات بینا فرهنگی از جمله اقدامات رایج برای رقابت و حضور موثر در بازار پر رقیب گردشگری ست.
 
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر یزد با بیان اینکه وظیفه مهم رسانه در این حوزه توجیه مردم و افکار عمومی است، گفت: باید قبول کنیم همانگونه که در حوزه عمرانی، خدماتی و ... باید سرمایه گذاری شود، حوزه گردشگری نیز نیازمند سرمایه گذاری مخصوص به خود است. نباید موضوعاتی که ضرورت پیشرفت شهر هستند را مستمسک بهانه جویی و تسویه حساب های شخصی و گروهی قرار دهیم.
 
عباسی در پایان ابراز داشت: در خاتمه لازم است متذکر شوم کلا تعداد سفرهای خارجی اعضای شورای که با هزینه شورا صورت گرفته فقط 3 سفر با هزینه بسیار کنترل شده و انقباضی بوده است اما متاسفانه جوی شکل گرفته است که اعضا از سفرهای مهم و ضروری که می تواند منافع شهر را تامین کند پرهیز می کنند و این مصداق فرصت سوزی برای شهری است که در آستانه راه جهانی شدن قرار دارد.
 
انتهای پیام/





آخرین اخبار آخرین اخبار