Navigation Navigation

محتوا محتوا

از ورزش تا لغزش؛

پیشنهاد 30میلیونی هم نتوانست مانع از تعطیلی زورخانه غدیر مصلی عتیق یزدشود/ادعای جالب اداره ورزش و جوانان استان یزد


رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان یزدگفت: زمانی که متوجه شدیم مدیر زورخانه، قصد اجاره دادن زورخانه را دارد، توسط هیئت، فردی برای مذاکره جهت اجاره مکان به مالک معرفی و به وی پیشنهاد اجاره 30میلیون ریالی داده شد که از قبول آن سر باز زد

به گزارش خبرنگار یزد امــــروز، مکانی که روزگاری جوانان ورزشکار در آن میل می گرفتند و کباده می کشیدند امروز به پاتوق جوانانی مبدل شده که به جای میل گرفتن ؛ از قلیان کام می گیرند و به جای کباده کشیدن ، حلقه کردن دودها را به رخ یکدیگر می کشند.

 


زورخانه غدیرمصلی عتیق که روزگاری با برخورداری از محیط زیبا و امکانات ورزشی مناسب زیر چتر حمایتی هیئت باستانی و تربیت بدنی استان هدایت می شد مدتی است به یک قهوه خانه سنتی تبدیل شده است.


از آنجا که زورخانه  از قدیم الایام به واسطه  تعلقش به  امیرالمومنین حضرت علی (ع) از قداست خاصی نیز بهره مند بوده و به نحوی پایگاه فرهنگی برای نسل جوان نیز محسوب می شود با تغییر کاربری آن هم به یک قهوه خانه سنتی به یک مکان ضد فرهنگی بدل شده است.

 


به همین جهت و در راستای رسالت فرهنگی رسانه بر آن شدیم تا با رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان یزد در این باره گفتگویی انجام دهیم.


یزد امـــروز: لطفا در خصوص اتفاق اخیری که منجر به تعطیلی زورخانه وتبدیل آن به قهوه خانه شده است توضیحاتی بفرمایید؟

ارزانش: این مکان قبلاً زورخانه نبوده و بنا به درخواست مالک این مکان به سازمان تربیت بدنی استان، مبنی بر احداث زورخانه  با سرمایه گذاری مالک و کمک های صورت گرفته توسط  هیئت ورزش باستانی و سازمان تربیت بدنی تغییر کاربری داده شد اما متاسفانه مدیر این زورخانه هرگز نتوانست خود را با قانون و مقررات ورزشی وفق دهد و به همین دلیل از مدت ها پیش عوامل این زورخانه با هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان دچار مشکل شده بودند چرا که هیچ مرشدی در طول فعالیت این زورخانه نتوانسته با این مدیر همکاری کند و لذا این امر بیانگر ضعف مدیریتی این زورخانه  است.

 

یزد امــــروز؛ متولی احداث و کمک رسانی به این زورخانه اداره کل ورزش و جوانان بوده یا هیئت پهلوانی و زورخانه ای؟

ارزانش:همانطور که عرض کردم این زورخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت های هیئت ورزش باستانی و سازمان تربیت بدنی احداث و اداره آن نیز برعهده سرمایه گذار بوده و در حال حاضر این مکان با اجاره ای معادل 20 میلیون ریال توسط مالک به متصدی قهوه خانه اجاره داده شده است.


یزد امـــــروز؛ لطفا بفرمایید هیئت پهلوانی و زورخانه ای  چه اقداماتی برای بازپس گیری این مکان انجام داده است؟

ارزانش:زمانی که متوجه شدیم مدیر زورخانه، قصد اجاره دادن زورخانه را دارد، توسط هیئت، فردی برای مذاکره جهت اجاره مکان به مالک معرفی و به وی پیشنهاد اجاره 30میلیون ریالی داده شد که از قبول آن سر باز زد و در عوض هیئت نیز تمام وسایلی اهدایی به آن مکان را پس گرفت.هم چنین با ارسال نامه ای به سازمان تربیت بدنی استان خواهان بازپس گیری وجوه پرداختی به این مکان شدیم که متاسفانه تربیت بدنی مدعی شده مدرکی دراین خصوص در دست ندارد.


مسئله سوال برانگیز در این ماجرا این است که از آن جا که کوچکترین تراکنش مالی هرسازمان  و اداراه ای، همراه با رسید و اسناد مالی می باشد چگونه اداره کل ورزش و جوانان استان، بدون هیچ گونه سندی به این زورخانه کمک مالی کرده است؟

 

سایت خبری تحلیلی یزد امــــروز آماده دریافت جوابیه متصدیان ورزش استان در این خصوص می باشد.
 






آخرین اخبار آخرین اخبار