Navigation Navigation

محتوا محتوا


پیشنهادی به استاندار یزد برای ختم مناقشه کنسرت‌ها


منطقی و عاقلانه است که استاندار محترم یزد، معاونت سیاسی و امنیتی و اداره کل فرهنگ و ارشاد برای حل یک‌باره این معضل و اتخاذ تصمیم نسبت به استراتژی کلان فرهنگی استان درباره کنسرت موسیقی، از نظر «اتاق فکر توسعه فرهنگی استان» بهره برده و به مناقشات پایان دهند.

یزدامروز؛ موضوع مناقشه برانگیز برگزاری کنسرت در شهر یزد از دیرباز تاکنون ادامه داشته و در دولت تدبیر و امید به دلیل سیاست‌های خاص فرهنگی، تقریباً شدت گرفته است. جنجالی‌ترین رخداد مربوط به کنسرت در یزد نیز برهم زدن کنسرت وحید تاج بوده که اخبار نه‌چندان جالبی از آن واقعه در رسانه‌های فارسی زبان دنیا منتشر گردید.

در روزهای گذشته با صدور مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد استان یزد برای چندین کنسرت و جُنگ پیاپی، مجدداً مناقشات مخالفان و موافقان کنسرت در یزد بالا گرفته و احتمالاً به همین جا ختم نشود!

به نظر می‌رسد بهتر این باشد که به جای آوردن مناقشات در کف خیابان و سالن کنسرت و کل‌کل کردن موافقان و مخالفان در رسانه‎های گروهی، عقلای فرهنگی قوم و مسئولان دولتی دور هم نشسته و تکلیف خود را نسبت به سیاست‌های فرهنگی یزد در رابطه به کنسرت مشخص کنند.

البته سال گذشته به پیشنهاد استاندار یزد، جمعی تحت عنوان «اتاق فکر توسعه فرهنگی استان» با حضور حجج اسلام اعرافی، مدرسی، معزالدینی، رحمانی، فعالی و استاندار یزد تشکیل شد که بنا به گفته طالبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، «در این اتاق فکر قرار است موضوعات فرهنگی استان تجزیه و تحلیل شود و استراتژی های فرهنگی کلان استان نیز برای اجرا در شبکه پودمانی فرهنگ اسلامی و ایرانی تعیین شود.»

واضح است که برگزاری کنسرت موسیقی هم در ذیل «موضوعات فرهنگی استان» می‌گنجد و سابقه آن در یزد نشان داده که باید آن را جزو «استراتژی‌های فرهنگی کلان استان» در نظر گرفت.

لذا منطقی و عاقلانه است که استاندار محترم یزد، معاونت سیاسی و امنیتی و اداره کل فرهنگ و ارشاد برای حل یک‌باره و همیشگی این معضل و اتخاذ تصمیم نسبت به استراتژی کلان فرهنگی استان درباره کنسرت موسیقی، از نظر «اتاق فکر توسعه فرهنگی استان» بهره برده و به مناقشات پایان دهند.

ظاهراً این، راه حل خوبی به نظر می‎رسد؛ مگر اینکه اساساً تشکیل چنین اتاق فکری با چنین شخصیت‌های گرانسنگ فرهنگی تزئینی بوده و قرار نیست کاری از دل آن بر آید.

احسان عابدی






آخرین اخبار آخرین اخبار