Navigation Navigation

محتوا محتوا

رقابت شانه به شانه در حوزه اردکان؛

کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در اردکان را بیشتر بشناسید


نماینده سابق میبد و اردکان که در لیست ائتلاف اصولگریان استان قرار دارد درانتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نبزحضور پیدار کرده و از دیدگاه بسیاری از صاحب نظران،حوزه اردکان در این دوره شاهد تغییراتی جدی خواهد بود.

یزدامروز؛ دکتر سید اکبرحسینی نژاد فرزند مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید مهدی حسینی نژاد در اردکان متولد شد. پدر او ازعلمای به نام اردکان و از سادات عریضی بود که شجره وی به امام جعفر صادق علیه السلام بر میگردد، و زندگی پدرش مانند عامه مردم ساده و بی آلایش و مورد اعتماد عموم مردم بود.

دانش آموزی که مخالف رژیم پهلوی بود

او تحصیلات ابتدایی را در دبستان فردوسی و متوسطه را در دبیرستان شرف اردکان گذرانید، و در دوران تحصیل از دانش آموزان مخالف رژیم منفور پهلوی بود و ضدیت او در برابر رژیم ستمشاهی زبانزد خاص و عام بود و هرگز در برابر ارعاب و تهیدهای رژیم سر تسلیم فرو نیاورد.

دکتر حسینی نژاد در سال ۱۳۵۰ در رشته پزشکی دانشگاه اصفهان پذیرفته شد و در دوران دانشجویی پیشتاز دانشجویان مبارز و مخالف رژیم بود و به عنوان الگوی دانشجوی مسلمان انقلابی تعهد و تدین را محور فعالیت های مبارزاتی خویش قرار داده و در مبارزه مستمر دانشجویی علیه رژیم قد برافراشت، و با آغاز خیزش انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به همراه سایر دوستان انقلابیش هسته و کانون مبارزه علیه رژیم ستمشاهی را در شهرستان اردکان تشکیل داد

وی با کمترین وسایل، اقدام به چاپ و تکثیر اعلامیه حضرت امام (ره) کرده و در طراحی و برنامه ریزی راهپیمائی های ضد رژیم نقش محوری و موثری را به عهده داشت.

سید اکبردر اواسط سال ۱۳۵۷ پس از فراغت از تحصیل ناگزیر به خدمت سربازی اعزام و زمانی که سربازان به دستور حضرت امام (ره) سربازخانه ها را ترک کردند. به دستور حضرت آیت الله پسندیده نماینده حضرت امام در محل خدمت خود ماند تا فعالیتهای ضد رزیم را ادامه دهد و از معدود کسانی بود که با لباس افسری در تظاهرات ضد رژیم شرکت و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بنا به درخواست روحانیت و مردم آن منطقه بعنوان مسئول بهداری ذوب آهن و مسئول بهداری زرند به انجام وظیفه مشغول شد.

 رزیدنت ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران 

وی درسال ۱۳۵۹ دررشته تخصصی اطفال دانشگاه تهران پذیرفته شد و در دوره تحصیل به دلیل پشتکار و فعالیت چشمگیر بعنوان رزیدنت ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران در این رشته انتخاب گردید

دکتر حسینی نژاد در سال ۱۳۶۲ موفق به اخذ بُرد تخصص شد و در زمان بمباران رژیم بعثی عراق بهداشت و درمان شهرستان قم که احتیاج مبرم به سر و سامان دادن داشت، مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قم را بعهده گرفت. وی سپس به ریاست بیمارستان فاطمی و به دنبال آن بیمارستان شهید فهمیده تهران منصوب گردید.

دکتر حسینی نژاد در طول جنگ تحمیلی به مانند یک سرباز فداکار پیوسته با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل به مداوای مجروحین می پرداخت.

نماینده ای که حوزه انتخابیه اردکان را مستقل کرد

وی درسال ۱۳۷۴درانتخابات پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت  کرده و بعنوان نماینده از حوزه انتخابیه اردکان و میبد به مجلس راه یافت و در همین دوره  بود که توانست حوزه انتخاباتی اردکان را از میبد جدا و مستقل کند

رئیس نظارت بردرمان دانشگاه تهران،مشاوروزرای بهداشت ودرمان دردوران وزارت چهار وزیر(دکترلنکرانی،دکترمرضیه وحید دستجردی،دکترطریقت منفرد و دکتر قاضی زاده هاشمی) ومدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگروزارت بهداشت و درمان با حفظ سمت را بعد از نمایندگی مجلس تا دوران بازنشستگی برعهده داشت.

عزمی دیگر برای خدمت

وی درانتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور پیدار کرده و بار دیگرعزم خود را برای خدمت به همشهریانش جزم کرده است

دکتر حسینی نژاد که ازپایگاه مردمی خوبی در شهرستان اردکان برخوردار است و در لیست ائتلاف اصولگریان استان نیز جای گرفته، تاکنون توانسته در حوزه اتخابیه خود معادلات را برهم زده و روند رو به رشدی داشته  باشد به صورتی که از دیدگاه بسیاری از صاحب نظران، حوزه اردکان در این دوره شاهد تغییراتی جدی خواهد بود.






آخرین اخبار آخرین اخبار