Navigation Navigation

محتوا محتوا

استاد برجسته حوزه علمیه قم:

کوبندگی سخنان مقام معظم رهبری به برکت خون شهدا است


حجت الاسلام فرشاد در مراسم یادواره شهدای بازار مرکزی یزد گفت: اقتدار امروز ملت و مسئولین نظام جمهوری اسلامی و در راس همه صلابت و کوبندگی سخنان مقام معظم رهبری به برکت خون همین شهدای اصناف و دیگر شهدای انقلاب است.

به گزارش خبرنگار یزد امروز، حجت الاسلام محمد علی فرشاد صبح امروز در مراسم یادواره شهدای بازار مرکزی یزد در مسجد بیاخان بازار، عزت ،عظمت و آبروی امروز ایران را نتیجه فداکاری و از خود گذشتگی شهدا دانست و گفت: یکی از موضوعاتی که هیچ کس توان فرار از آن را ندارد و همه در برابر آن تسلیم می شوند مسئله مرگ است.


حجت الاسلام فرشاد در ادامه به ذکر روایتی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص  مرگ پرداخت و گفت: روزی جبرائیل امین بر پیامبر وارد شد حضرت رسول فرمودند: برادرم جبرائیل، مرا نصیحت کن و جبرائیل گفت: یا محمد هرگونه می خواهی زندگی کن اما بدان که عاقبت زندگی مرگ است.


وی افزود: مرگ از نعمت های تغییر ناپذیر الهی است و از این نظر پیامبران، ائمه و بزرگان از این قضیه مستثنی نبوده و آیات و روایات به تناوب مملو از این واقعیت زندگی می باشد.


استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اشکال گوناگون مرگ گفت: هرکس به یک شکلی می میرد اما تنها نوع افتخارآفرین و تحسین برانگیز مرگ، این است که انسان با لباس سرخ به ملاقات خدا برود.


حجت الاسلام فرشاد انتخاب بهترین ها توسط انسان را یکی از فلسفه های خلقت برشمرد و گفت: وقتی علامه طباطبایی به آیاتی از قرآن که مربوط به توصیف مقام شهداست می رسد متحیر می ماند که چگونه این آیات را تفسیر کند و این نشانه جایگاه والای شهداست.


وی با اشاره به آیه 69سوره مبارکه آل عمران «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ»( ای پیامبر! هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی  می خورند) گفت: تنها گروهی که  فردای قیامت آرزوی بیرون رفتن ازبهشت و بازگشت  به دنیا دارد، گروه شهداست چرا که خدا چنان مقامی به شهدا داده که آرزوی بازگشت  به دنیا وشهادت مجدد دارند.


خطیب مراسم  ادامه داد : شخصی از پیامبر سوال کرد چرا از شهدا سوال نمی شود؟ فرمود برای اینکه  شهید جواب سوالش را در میدان جهاد با عمل خویش داده است.


فرشاد با اشاره به این مطلب که شهید یکی از اسامی خدا، به معنای گواه و حاضراست پس شهدا نیز حاضردراین محفل و ناظر برما بوده و باید مواظب نادیده گرفتن مقام والای شهدا باشیم هرچند که از درک مقام آنان عاجزیم.


وی در ادامه  با اشاره به جمله «شهدا شمع محفل بشریتند»اقتدارامروز ملت و مسئولین نظام جمهوری اسلامی و در راس همه صلابت و کوبندگی سخنان مقام معظم رهبری به برکت خون همین شهدای اصناف و دیگر شهدای انقلاب است.


استاد برجسته حوزه علمیه قم دربخش دوم عرایضش با گوشزد کردن مسئولیت ملت و مسئولین در برابر خون شهدا گفت : همگی در برابر خون شهدا مسئول بوده و وظایفی داریم که این وظایف را خداوند ، درآخرین آیه از سوره آل عمران مشخص کرده است .


حجت الاسلام فرشاد صبر در برابر مصیبت و بلا، صبر در برابر توطئه های دشمن، بستن مرزهای جغرافیایی و فکری بر روی دشمن و تقوای الهی را چهار وظیفه اصلی مردم و مسئولین در برابرخون شهدا عنوان کرد و گفت: امیدوارم مسئولین فرهنگی کشور، دولتمردان نظام اسلامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همه کسانی که دغدغه عزت و سربلندی ملت بزرگ و نظام مقدس اسلامی ایران را دارند با همه وجود پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری بوده و دربرابر دشمن در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کوچکترین عقب نشینی نداشته  که هدف دشمن نابودی اسلام است.

انتهای پیام/





آخرین اخبار آخرین اخبار