Navigation Navigation

محتوا محتوا


گفتگو با نخبه بسیجی یزدی مدال آور المپیاد جهانی نجوم


نخبه یزدی گفت: استان یزد به علت فضایی که داشته و بیشتر به سمت کنکور بودنش کلا از المپیاد به ویژه المپیاد نجوم فاصله دارد.

به گزارش یزدامروز، محمد صدرا حیدری یکی از دانشجویان بسیجی یزدی که در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه شریف مشغول به تحصیل است با همت خود موفق به کسب مدال طلای کشوری سال ۹۶ المپیاد نجوم و همچنین مدال نقره المپیاد جهانی نجوم سال ۲۰۱۸ شده است.

وی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، اظهار کرد: در مسابقات المپیاد جهانی نجوم در مقطع فیزیک  که دوازدهمین دوره این مسابقات در کشور چین برگزار شد تیم ایران با ۹ نفر در این المپیاد شرکت کرد موفق شد شش مدال طلا و سه نقره را برای کشور به ارمغان بیاورد.

حیدری در ادامه گفت: یکی از کارهای اصلی من در کنار تحصیل بحث تدریس می باشد که در زمینه المپیاد نجوم و کلا نجوم به دانش آموزان است.

وی خاطرنشان کرد: نکته ای که وجود دارد المپیاد نجوم و نجوم در ایران خیلی شناخته شده نیست و مردم تصور اشتباهی از آن دارند به صورتی که اگر از آنها سوال شود که  نجوم چیست در پاسخ خواهید شنید،  چیزهایی که در آسمان مانند ماه و ستاره وجود دارد. 

این نخبه بسیجی اذعان کرد: نجوم بخش کوچکی از آسمان را تشکیل می‌دهد. در صورتیکه بخش های خیلی بزرگتری وجود دارد که متاسفانه در کشور ناشناخته است.

 

 

وی افزود: در استان یزد به علت فضایی که داشته و بیشتر به سمت کنکور بودنش کلا از المپیاد به ویژه المپیاد نجوم فاصله دارد.

حیدری ابراز داشت: یکی از دلایلی که المپیاد نجوم نا آشناست این است که دیگر المپیادها درس مرتبط با خود را در مدرسه دارد مثلاً ریاضی و فیزیک ولی درس مستقیم در ارتباط با نجوم وجود نداشته و آشنایی با آن در کشور به خصوص استان یزد کم می‌باشد.

وی به راه و رمز موفقیت خود در این مسیر اشاره کرد و افزود: علاقه و پشتکار مهمترین عاملی بود که توانستم در حوزه کشوری و جهانی به موفقیت دست یابم.

حیدری اضافه کرد: پیشنهاد من به دانش آموزان، دانشجویان و محصلان این است که همیشه  به دنبال علاقه خود باشند و هیچ وقت از کاری که می خواهم انجام بدهند ناامید نباشند.

وی در پایان گفت: از پدر و مادر خود تشکر و قدردانی می کنم که  زحمات زیادی کشیدند و سبب موفقیت من شدند.

انتهای پیام/

 

 






آخرین اخبار آخرین اخبار