Navigation Navigation

محتوا محتوا


گلایه شهروندان شاهدیه از تصفیه‌خانه فاضلاب یزد/مردم از بی‌مدیریتی و ناهماهنگی‌ها اذیت می‌شوند


عضو شورای شهر شاهدیه گفت: نمی‌خواهیم کسی را زیر سوال ببریم اما مردم از مدیریت‌های نامناسب و ناهماهنگی‌هایی که پیش آمده است، اذیت می‌شوند.

به گزارش یزدامروز، مدتی هست که اهالی منطقه زارچ، نصرت‌آباد و شاهدیه یزد از وضعیت نابسامان پساب فاضلاب که در نزدیکی این مناطق هست و هجوم پشه و حشرات موذی گله‌مند هستند.

در این رابطه عضو شورای شهر شاهدیه در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب یزد در 10‌سال گذشته تاکنون از اوایل فصل بهار و تا نیمه پاییز هجوم پشه‌های موذی و بوی تعفن فاضلاب را در مناطق زارچ و شاهدیه و به‌ویژه نصرت‌آباد داریم که بر اساس وزش باد این بوی بد به خانه‌ها کشیده شده و مردم حتی نمی‌توانند از کولر استفاده کنند؛ باید کولرهای خود را خاموش کرده و درهای پنجره را ببندند.

 محمدجواد رضایی خاطرنشان کرد: البته شرکت آب و فاضلاب با شدت و ضعف منطقه را سمپاشی می‌کند و زمانی که میزان سمپاشی را بیشتر کند، هجوم پشه‌ها کمتر می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: البته شرکت آب و فاضلاب ادعا دارد که تولید پشه از محل‌های دیگری مانند دامداری‌ها و استخرهای دارای آب راکد نشأت گرفته است؛ باید گفت دلیل مشخص است.

وی افزود: به واسطه ورود حدود 250لیتر بر ثانیه فاضلاب به تصفیه خانه و استفاده تنها 50لیتر بر ثانیه از آن و در نهایت انباشت آب با سطح 300هکتار، طبیعی است که با مشکلات اینچنینی مواجه خواهیم شد.

رضایی گفت: شرکت آب و فاضلاب مسئول جمع‌آوری این آبها بوده و شرکت آب منطقه‌ای نیز مسئول انتقال آنها است؛ مردم درحال‌حاضر اذیت می‌شوند و باید برای حل این معضل تدبیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/3857






آخرین اخبار آخرین اخبار