Navigation Navigation

محتوا محتوا

در احوالات این روزهای قیمت گوجه فرنگی ؛

یادش بخیر زمانی غذاهای ابرکوه رنگ و بوی گوجه فرنگی داشت!


در راستای تورم نامحسوس قیمت گوجه فرنگی، پخت غذاهای بدون گوجه در ابرکوه رواج یافت.

به گزارش یزد امروز به نقل از سرو ابرکوه، این روزها وقتی برای خرید مایحتاج زندگی به بازارها می رویم، با وجودی که قیمت همه چیز سر به فلک گذاشته ولی بیشتر قیمت مواد خوراکی و غذایی مثل سبزیجات و میوه ها سرسام آور شده است.

اخیرا هم قیمت گوجه فرنگی  البته با تورم نامحسوس رو به افزایش بوده است. در صورتی که همین گوجه فرنگی را واسطه ها با نازلترین قیمت ها از کشاورزان زحمت کش می خرند.

آیا برای شما جای سوال نیست که در مسیر خرید گوجه فرنگی و یا خوردنی های دیگر،  تا رسیدن به دست مصرف کننده چه اتفاقاتی رخ می دهد که قیمت آن چندین برابر می شود؟!

گوجه فرنگی خواصی دارد که برای بدن انسان بسیار مفید می باشد. اگر قرار باشد به علت تورم های نامحسوس هر روز یکی از این خواص موجود در سبد غذایی مردم کاسته شود به نظر شما چه اتفاقی می افتد؟؟؟

لازم به ذکر است افزایش قیمت گوجه فرنگی، گریبان گیر همه ی اقشار جامعه شده چرا که تعدادی از آشپزها که در رستوران های شهرستان مشغول به کار بودند می گفتند: وقتی یک کیلو گوجه فرنگی( که 10 الی 13 دانه می شود)  را به قیمت 5 یا 6 هزار تومان می خریم و هر دانه ی آن 400- 500 تومان می شود، بازهم باید یک پرس غذا را به همان قیمت قبلی تحویل مشتری داد، در غیر اینصورت باید جوابگوی اداره تعزیرات باشیم.

یادش بخیر زمانی که غذاهایمان رنگ و بوی گوجه فرنگی داشت..... 






آخرین اخبار آخرین اخبار