Navigation Navigation

محتوا محتوا

سرپرست کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد خبر داد

یزد به دنبال کسب برند پایتخت فهما/ یزدی ها در سامانه فهما رتبه برتر کشوری را کسب کردند


حجت الاسلام مظفر سالاری با اشاره به تلاش این کانون برای کسب عنوان پایتخت رویداد فهما اظهار داشت: رویداد ملی فهما به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور است که به ثبت اطلاعات و آمار مربوط به برنامه های کانون ها می پردازد.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ حجت الاسلام مظفر سالاری در جمع خبرنگاران استان یزد با بیان این مطلب که کانون های مساجد یکی از بزرگترین تشکل های مردم نهاد است گفت:  تاکنون 57 هزار و 668 نفر عضو اعضای کانون های مساجد در استان یزد هستند و کلیه برنامه های کانون نیز در هشت شاخص اصلی دسته بندی شده اند که شاخص های فرعی ذیل آنها قرار می گیرند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد تصریح کرد: سه نماینده  از استان یزد در میان ده کانون برتر کشورقرار دارند و استان نیز جز ده استان برتر کشور است.
 

وی با اشاره به تلاش این کانون برای کسب عنوان پایتخت رویداد فهما اظهار داشت: رویداد ملی فهما به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور است که به ثبت اطلاعات و آمار مربوط به برنامه های کانون ها می پردازد.
 

سالاری تصریح کرد: در فاز نخست 25 هزار کانون در سطح کشور فعالیت های خود را ثبت کرده اند که سهم استان یزد 770 کانون از 826 کانون است.
 

سرپرست کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد با اشاره به اهداف عمده طرح فهما اظهار داشت: این طرح به دنبال فعال کردن کانون ها و افزودن به ظرفیت آنها در اجرای برنامه های متنوع و جذاب و همچنین امکان استفاده هر کانون از ظرفیت ها  امکانات، تجربه ها و برنامه های کانون های مجاور و کانون های فعال و الگو است.
 

این مسئول فرهنگی خاطر نشان کرد: ارتقای فعالیت های قران و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، ارتقای فعالیت های هنری و ادبی کانون ها، ارتقای فرهنگ  کتاب و کتابخوانی، غنی سازی اوقات فراغت، پاسداشت مناسبت های ملی و مذهبی، فضای مجازی، رسانه وخلاقیت و نوآوری شاخص های هشتگانه  رویداد فهما هستند.
 

وی  در ادامه از کسب رتبه نخست کشوری کانون «صاحب الزمان یزد» از نظر فعالیت  در سامانه فهما داد و اظهار داشت: تخصصی کردن فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های اجرایی این نهاد ارزشی در استان یزد است.
 

سالاری در بخش دیگری از سخنانش تقویت حوزه اطلاع رسانی مساجد را از جمله اولویت‌های اجرایی کانون مساجد استان در دوران مدیریت جدید عنوان کرد و گفت: استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مساجد، تهیه و به روزرسانی بانک مساجد در سطح شهرستان های استان را از تکالیف ابلاغی به دبیرخانه کانون مساجد کشور دانست.
 

وی با اشاره به اینکه این کانون ها از نظر تعداد خود و تعداد اعضا بزرگترین تشکل دینی کشور محسوب می شوند اظهار داشت: کانون‌های مساجد در توسعه اجتماعی و فرهنگی کشور نقش ویژه ای دارند و نمایش، ساخت فیلم، انیمیشن، سرود و نماز از جمله ظرفیت  شاخص های این کانون ها هستند.
 

سرپرست کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد در بخش پایانی با اشاره به ثبت بیش از یک میلیون فعالیت کانون های مساجد کشوردر یکسال گذشته اذعان داشت: قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، ارتقای فعالیت های هنری و ادبی، ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، غنی سازی اوقات فراغت، پاسداشت مناسب‌های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه و نوآوری از محورهای فعالیت های  ثبت شده کانون ها در استان است.
انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار