Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یزد:

یزدی ها از مسائل حوزه سلامت ناآگاه‌اند/عوارض جبران ناپذیر؛ نتیجه تنها یک بار امتحان محصولات ماهواره‌ای


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: باید گفت مشکل ما آموزش است و مردم بسیاری از مسائلی را که باید بدانند نمی دانند.

به گزارش یزدامروز به نقل از عصر فرهنگ؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهیدصدوقی یزد صبح امروز در نشست خبري بسيج اطلاع رساني تغذيه با تاکید بر اطلاع رسانی صحیح در حوزه سلامت گفت: متاسفانه مشاهده می کنیم بسیاری از افرادی که به پزشکان مراجعه می کنند تحت تاثیر ماهواره و تبلیغات ماهواره ای بوده و حاضرند هزینه های هنگفتی بپردازند تا به خدمت و محصولی که تبلیغ شده برسند.

حسن مظفری خسروی ادامه داد: متاسفانه این افراد فکر می کنند با یک بار امتحان مشکلی پیش نمی آید، در حالی که گاهی اوقات با همان یک بار امتحان دچار عوارض و پیامدهای ناگوار می شوند که خلاصی از این عوارض نیز کار ساده ای نیست. یعنی با پول خودش برای خودش آسیب جدی ایجاد می کند و کمپانی ها و شرکت ها و رسانه ها با آموزش های غلطی که می دهند می توانند استفاده کنند و سلامتی مردم را به خطر بیاندازند.

وی ادامه داد: از این لحاظ باید گفت مشکل ما آموزش است و مردم بسیاری از مسائلی را که باید بدانند نمی دانند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی عنوان کرد: ما در عرصه تغذیه دو موضوع اساسی داریم غذایِ سالم خوردن و سالم غذا خوردن. که متاسفانه ما در هر دو مورد مشکل داریم. باید غذا سالم باشد، چون غذا از ضروریات مردم است و افراد سودجو در این زمینه به سبب پایین بودن ریسک هر محصولی تولید می کنند و در بازار به فروش می رسانند. به همین جهت سازمان های نظارتی باید بیشتر در این زمینه نقش آفرینی داشته باشند.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: بخشی از مشکل این است که واقعاً غذاهای ما ناسالم است و نمی توان انتظار داشت با مصرف غذاهای ناسالم سلامتی جامعه رشد کند. اما بخش دوم مهم تر است چون خودمان تصمیم  می گیریم. شما اگر یک ماده غذایی بسیار خوب، مغزی و سالم را بد بخورید مریض می شوید.

مظفری خسروی گفت: ما ایرانی ها همه اثرات یک ماده غذایی را در دل غذا می بینیم در حالی که بخشی از اثرات آن ماده غذایی بر می گردد به اینکه ما چطور رفتار می کنیم. باید این رفتار ها را درست کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی صحیح بیان داشت: به زور نمی توانیم سلامتی افراد را تضمین کنیم.

انتهای پیام/
 






آخرین اخبار آخرین اخبار