Navigation Navigation

محتوا محتوا

اول دی ماه؛

یزدی ها، مرغ را با کد رهگیری خریداری کنند


مدیر کل دامپزشکی استان یزد با بيان اين كه جابجایی و توزیع مرغ منجمد یا تازه کشتار شده بدون کدرهگیری از ابتداي ديماه در سراسر کشور ممنوع است، گفت: این اتفاق در استان یزد برای کشتار صادراتی در حال انجام است و برای کشتار داخل استان نيز تا اول دی ماه به طور رسمی آغاز خواهد شد.

به گزارش یزدامـــروز به نقل از یزد رسا، مدیر کل دامپزشکی استان یزد با بيان اين كه جابجایی و توزیع مرغ منجمد یا تازه کشتار شده بدون کدرهگیری از ابتداي ديماه در سراسر کشور ممنوع است، گفت: این اتفاق در استان یزد برای کشتار صادراتی در حال انجام است و برای کشتار داخل استان نيز تا اول دی ماه به طور رسمی آغاز خواهد شد.

علی اکبر حدادزاده در این خصوص گفت: اجرای کدرهگیری 10 رقمی روی بسته مرغ از سال گذشته آغاز و تا پایان آذر‌ماه، 32 استان کشور تحت پوشش سامانه ردیابی قرار خواهند گرفت.

وي افزود: یزد هم تا اول دی ماه به طور رسمی به این سامانه متصل خواهد شد که کد 10 رقمی روی محصول، امکان پیگیری تمام مراحل از تولید تا مصرف را میسر می‌کند و نتیجه نهایی آن رسیدن محصول سالم به دست مصرف‌کننده است.

مدير كل دامپزشكي استان اظهار كرد: هيچ فردي در مراکز عرضه حق تحويل يا عرضه مرغی که فاقد کد رهگیری است را ندارد و از اول دیماه جابجایی و توزیع مرغ منجمد یا تازه کشتار شده بدون کدرهگیری در سراسر کشور ممنوع است و چنانچه بازرسان سازمان دامپزشکی، عرضه مرغ بدون کدرهگیری را مشاهده کنند، طبق قانون با عرضه کننده‌ رفتار خواهند کرد.

وي ادامه داد: اگر مصرف‌کننده در مورد مرغ خریداری شده مشکلی داشت می‌تواند با شماره 1512 سازمان دامپزشکی استان یزد تماس بگیرد تا موضوع پیگیری شود و یا در صورت لزوم می‌تواند کد رهگیری را به سامانه 30008903 پیامک کند تا اطلاعات مربوط به استان، روستایی که مرغ تولید شده، مزرعه و همچنین نام کشتارگاه، روز کشتار و تاریخ اعتبار مصرف را بدست آورد.

حدادزاده در پايان کاهش ضایعات در بخش حمل و نقل دام و طیور را اقدامی بزرگ در وزارت جهادکشاروزی دانست و عنوان كرد: بیشترین ضایعات فرآورده‌های دام و طیور و خوراک دام در بخش حمل و نقل اتفاق می افتد و امیدواریم با ساز و کارهایی که در نظر گرفته ایم در برنامه ششم توسعه، ضایعات حمل و نقل را به حداقل برسانیم.
 






آخرین اخبار آخرین اخبار