نمایش نمایش

ID : 17499353
جلوه دوباره نفوذ فتنه گران در دانشگاه یزد؛

«دانشگاه یزد» چطور تبدیل به «باشگاه سیاسی» افراطیون شد؟


هر چند رهبر انقلاب قبلا هشدار داده بودند « تبدیل دانشگاه‌ها به باشگاه سیاسی سم مهلک برای حرکت علمی کشور است» ولی اکنون اصرار مسئولان دانشگاه یزد و سکوت مسئولان این دانشگاه را تبدیل به یک باشگاه سیاسی تمام عیار کرده است.

عصر فرهنگ؛ با روی کار آمدن دولت تدبیر، بولدوزر دولت در دانشگاه یزد همانند تمام کشور فعال شد. برای هموار شدن مسیر این بولدوزر دو جریان به کمک محمد صالح اولیا رئیس جدید دانشگاه آمد. گروهی از دانشجویان سرسپرده دولت و دولتمردان تحت عنوان تشکل توسعه و اعتدال گرد هم آمدند تا هم شعار فشار از پائین را عینیت ببخشند و هم به تحرکات سیاسی و حزبی در دانشگاه یزد رنگ و بوی دانشجوئی بدهند.
از طرفی یکی از اعضای حزب منحله مشارکت به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر علوم در دانشگاه یزد منصوب شد تا ارتباط بیشتر این دانشجویان و دانشگاه یزد با نیروهای افراطی را تسهیل کند. گفتنی است سابقه نداشته فردی به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر علوم در دانشگاهی که رئیس آن منصوب شده است فعالیت کند!
نتیجتاً ثمره این همکاری تشکل خود ساخته و افراد افراطی و تحقق شعار فشار از پائین و چانه زنی از بالا آشوب و بلوا در دانشگاه یزد بوده است. دانشگاه یزد در سایه این منفعت طلبی تبدیل به حیاط خلوت فتنه گران، افراطی ها و جریانات موسوم به اصلاح طلب شد. به طوری که در این دو سال افراد بسیاری نظیر موسوی لاری، عارف، ابتکار، علی مطهری، صادق زیباکلام، فاضل میبدی و جلایی پور(که سابقه سخنرانی در کنفرانس برلین را هم در کارنامه خود دارد) در این دانشگاه حضور یافته و سخنرانی کردند.
طبیعی است که این نگاه یک جانبه باعث بروز درگیری های بسیاری در این دانشگاه شد. عده ای قصد آتش زدن دفتر انجمن اسلامی دانشگاه یزد را داشتند، که البته موفق به این کار نشدند و البته هرگز به افکار عمومی نیز معرفی نشدند. دانشجویی به خاطر سر دادن شعار «مرگ بر اسرائیل» در دانشگاه یزد توسط حراست این دانشگاه مضروب شد! اساتید دانشگاه تهدید شدند، بعضی ها با ایمیل و بعضی هم از طریق حضور افراد شرور در منزل مسکونی شان!

شاهکار جدید افراطیون در دانشگاه یزد

موسوی لاری وزیر دولت اصلاحات و مهره کلیدی در دو فتنه 78 و 88 جدیدترین سخنران دانشگاه یزد بود. وی شب گذشته به دعوت تشکل توسعه و اعتدال و البته چراغ سبز نماینده تام الاختیار وزیر علوم در دانشگاه یزد سخنرانی کرد. پیش از این برخی سایت های محلی که در دولت فعلی موفق به دریافت مجوز از وزارت ارشاد هم شده اند، و به دروغ پراکنی و جیره خواری شهرت دارند از انتشار شبنامه ای علیه لاری در دانشگاه یزد خبر داده بودند و در مصاحبه با ترحمی، مدیرکل امنیتی استانداری یزد، بار دیگر دم از قانونی بودن حضور لاری در دانشگاه یزد زدند.
طبیعی است چنانچه این خبر سازی درست بوده باشد به معنی این است که حضور لاری در دانشگاه یزد موجب بروز تنش و درگیری خواهد بود، چه این که تنها چند روز قبل از این واقعه وی با مردم ورامین نیز درگیر شده بود. از طرفی اگر این خبر نیز همچون موارد بسیار دیگری تنها برای جوسازی منتشر شده بود باز هم نشان از تلاش عده ای افراطی برای ایجاد تشنج و ناآرامی در فضای آرام شهر یزد و به نام نیروهای ارزشی و معتقد داشت. به هر ترتیب شایسته بود مسئولان امنیتی و انتظامی به جای «امید» داشتن به کنترل اوضاع با مصاحبه«تدبیری» اندیشیده بودند.
جلسه دیشب نیز گویا به گونه ای طراحی شده بود تا اختلاف ایجاد کند. مجری برنامه بعد از سخنرانی موسوی لاری به صورت کاملاً گزینشی سوالات را مطرح می کرد. همین واقعه نیز باعث بروز تشنج و درگیری شد، درگیری که نهایتا منجر به ضرب و جرح و شکستن پای یکی از دانشجویان توسط محافظان موسوی لاری شد.

 

 


این واقعه چند نکته قابل تامل داشت:
نخست آنکه؛ جریانات افراطی در دانشگاه یزد اثبات کردند هیچ حد و مرزی برای خود نمی شناسند و از هیچ اقدامی برای به تشنج کشاندن فضای استان و بهره برداری حزبی و جناحی در آستانه انتخابات رویگردان نیستند.
ثانیاً؛ عزم جدی برای برخورد با این جریان در استان وجود ندارد و نهایتاً به یک مصاحبه اکتفا می شود.
ثالثاً؛ جریان موسوم به اصلاح طلبی هیچ اعتقادی به آزادی بیان و تحمل منتقد ندارد و وقتی پای پاسخگویی می رسد سعی می کنند با سوالات گزینشی طفره بروند و نهایتاً اگر موفق نشدند نیز قلم پای منتقدان را بشکنند!
رابعاً؛ رسانه هایی که مدعی بی طرفی و حقوق بشرند پای عمل که می رسد لنگ می زنند! همان ها که مقابل سفارت فرانسه اشک می ریزند و شمع روشن می کنند در مقابل کشتار شیعیان نیجریه سکوت می کنند. همان ها که شب نامه دانشجویان را پیراهن عثمان می کنند در برابر پای شکسته دانشجوی انقلابی سکوت را بر می گزینند.
خامساً؛ وقتی زمان پاسخگوئی برسد عده ای فرار را بر قرار ترجیح می دهند.
و...

سیاست زدگی چه بر سر دانشگاه یزد آورد؟
رهبر معظم انقلاب در تاریخ 11/04/93 در دیدار با اساتید دانشگاه‌های کشور هشدار دادند:«تبدیل دانشگاه‌ها به باشگاه سیاسی سم مهلک برای حرکت علمی کشور است.»
متاسفانه مسئولان دانشگاه یزد هشدار دلسوزانه رهبر فرزانه انقلاب را نادیده گرفتند و نتیجه آن نیز افت علمی محسوس دانشگاه یزد بود. اساتید مجرب به علت تفاوت دیدگاه با گردانندگان دانشگاه یزد ( چه رئیس دانشگاه و چه نماینده تام الاختیار وزیر علوم) حذف شدند. نوبت شبانه و ترم تابستانه دانشگاه یزد نیز سال گذشته حذف شدند!
رفت و آمد از کشورهای غربی به دانشگاه یزد و بالعکس(؟!) نیز تا کنون دستاوردی نداشته است.
با این حال به جای سامان دادن به اوضاع آشفته این دانشگاه رفت و آمد آزاد فتنه گران  دغدغه مسئولان شده است. تا زمانی که این روحیه در دانشگاه یزد حاکم است دانشجویان نباید انتظاری جز استکبار پرستی، ضرب و جرح، تهدید و ارعاب و شعله ور شدن آتش تفرقه، اختلاف و درگیری در دانشگاه داشته باشند. متاسفانه پیش بینی رهبر فرزانه انقلاب در دانشگاه یزد محقق شده و سم مهلک سیاست زدگی تمام پیکره این باشگاه سیاسی را فرا گرفته است.
 






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها