نمایش نمایش

ID : 11554580
حجت‌الاسلام مهدوی نژاد:

اباحی گری خطرناک‌ترین پروژه منافقین است/ گناه و معصیت افسردگی می‌آورد نه مجالس عزای اهل‌بیت


مهدوی نژاد با انتقاد از کم توجهی مسئولین به فضاسازی شهر متناسب با ایام فاطمیه، اعلام کرد: مردم ما آن طور که می‌گویند به خاطر مجلس روضه و عزای اهل‌بیت افسرده نیستند. افسردگی به خاطر گناه، معصیت و دوری از مبدأ ایجاد می‌شود. فاطمیه آمد ولی حال و هوای شهر دارالعباده عوض نشد.

به گزارش عصر فرهنگ، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی مهدوی نژاد، مسئول هیئت انصار ولایت یزد در جمع عزاداران فاطمی این هیئت هشدار داد: اباحه‌گری یعنی مباح دانستن و جایز دانستن هر عملی به اسم دین و عبور از مرزها یکی دیگر از خطرات جامعه اسلامی است. اگر مفاهیم دینی در معنا تحریف شود و برداشت غلطی به مردم ارائه شود، رفته‌رفته جامعه دچار بیماری اباحی گری شده و تقیدات خود را از دست می‌دهد.

 

این خطیب توانا افزود: امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه در بیان اوصاف منافقین می‌فرماید: منافقین همواره به دنبال گمراه کردن مردم و پس و پیش کردن مرزها و به دنبال ترویج اباحی گری در دنیا هستند. منافقین می‌خواهند کاری بکنند که مردم با دل و جان به دنبال دین نباشند. منافقین متناسب با مصالح خود قسمتی از دین را برجسته کرده و بقیه را کتمان می‌کنند. نتیجه این رفتار اباحی گری است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی مهدوی نژاد، ادامه داد: زمان جنگ هم به عده‌ای می‌گفتیم چرا در جنگ شرکت نمی‌کنید؟ می‌گفتند ما تحصیل می‌کنیم، کار اقتصادی انجام می‌دهیم یعنی با اباحی گری از یک تکلیف سخت به یک تکلیف ساده‌تر گریز می‌زدند.

 

روحانی برجسته استان، تاکید کرد: یک نوع دیگر از اباحی گری این است که دامنه دین‌داری فراتر از حد و حدود دین‌داری نشان داده شود. مثلاً گفته می‌شود:«با موسیقی می توان به خدا رسید!» در تاریخ بشریت چه کسی با موسیقی به خدا رسید؟ خب چرا 124 هزار پیغمبر این همه مشقت تحمل کردند؟ خب با ترویج موسیقی به خدا می‌رسیدند!

 

مهدوی نژاد، با اشاره به خطراتی که با اباحی گری دامن جامعه را می‌گیرد، اظهار داشت: دشمنان با این حربه کاری می‌کنند که مردم دیگر منکرات را منکر ندانند. این خطرناک‌ترین پروژه منافقین است. کار را به جایی می‌رسانند که اندکی بعد از رحلت پیامبر حلال الهی حرام و حرام الهی حلال می‌شود تا جایی که حسین را هم به مقتل می‌کشانند.

 

این نخبه فرهنگی با اشاره به ابعاد مختلف اباحی گری در جامعه، تصریح کرد: جدا کردن دین از سیاست، تعریف آزادی فراتر از حدود آزادی هم از اثرات همین حربه است.

 

وی ضمن انتقاد از حذف ممیزی کتاب، عنوان کرد: اسلام قاعده و چهارچوب دارد. بالأخره بعضی از کتب، جز کتب ضاله هستند، الآن که ممیزی کتاب را برداشته‌اند هر کتابی چاپ می‌شود، این هم اباحی گری است. اگر مرزها جابه‌جا شود، جامعه به ناکجاآباد می رود. فیلم‌ها هم به همین گونه است. مستی و روابط نامشروع را با ایما و اشاره بیان می‌کنند تا حساسیت از میان برداشته شود و غیرت دینی از بین برود.

 

مسئول هیئت انصار ولایت یزد، با انتقاد از کم توجهی مسئولین به فضاسازی شهر متناسب با ایام فاطمیه، خاطرنشان ساخت: مردم ما آن طور که می‌گویند به خاطر مجلس روضه و عزا افسرده نیستند. افسردگی به خاطر گناه، معصیت و دوری از مبدأ ایجاد می‌شود. فاطمیه آمد ولی حال و هوای شهر دارالعباده عوض نشد. مهمانانی که به «دارالعباده» می‌آیند نباید نمود این عبادت را ببینند؟ مردم متدین یزد خواستار تغییر این حال و هوا هستند. جشنواره‌ها چند روز دیرتر برگزار شود، اتفاقی می‌افتد؟

 

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود شبهه افکنی و استفاده از جهالت مردم را یکی از مهم‌ترین ابزار منافقین توصیف کرد و بیان داشت: بعد از جنگ جمل، مروان حکم زمانی که شکست خود را دید برای احیای وجهه خود می‌خواست تا نزد امیرالمؤمنین برود و دوباره بیعت کند. حضرت فرمود مروان قبلاً بیعت شکنی کرده و این درخواست مروان را رد کرد. حالا هم عده‌ای مروان گونه سعی در احیای چهره خود دارند.

 

روحانی برجسته استان، ادامه داد: رهبر انقلاب که در بیمارستان بستری بود، فردی برای احیای وجهه خود قصد داشت به عیادت ایشان برود. رهبر معظم انقلاب اجازه این دیدار را ندادند و فرمودند این آقا باغی است. اصلاً برود که چه کند؟ مشخص است که هدفش احیای وجهه خود بوده است.
 





فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها