نمایش نمایش

ID : 30801155
واکنش موسوی به حادثه اردوی دانش آموزی:

ادعای رانندگان بهانه است


موسوی ادعای رانندگان در خصوص اجبار برای رانندگی با سرویس های پی درپی در جهت تامین اقساط اتوبوس‌ها را نیز غیر منطقی برشمرد و گفت: این ادعا بهانه ای بیش نیست و نباید به صرف این ادعا با جان مردم بازی کرد.

به گزارش عصرفرهنگ؛ نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با یزد آوا؛ در خصوص ورود مجلس به بحث سانحه رانندگی دانش آموزان هرمزگانی گفت: در حال حاضر که مجلس شورای اسلامی تعطیل بوده اما مجلس همیشه در زمان بروز حوادث کارگروه‌هایی را برای بررسی حادثه اعزام می‌کند که قطعاً در این خصوص نیز این اقدام صورت گرفته است.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی افزود: بروز سوانح رانندگی در برگزاری اردوهای مختلف ازجمله این حادثه اخیر به عوامل مختلفی بازمی‌گردد که یکی از آن عوامل جاده و سخت‌افزار جاده‌هاست.

موسوی تصریح کرد: در خصوص جاده‌ها باید گفت این مشکل به‌طور تدریجی و با دو بانده شدن جاده‌ها و همچنین نصب تابلوهای هشداردهنده در جاده‌های خطرآفرین حل‌شدنی است اما به نظر من ایمن‌ترین و بهترین نوع وسیله برای چنین اردوهایی قطار است.

وی استاندارد سازی اتوبوس‌ها و رعایت آئین‌نامه جاده‌ای توسط رانندگان را راه‌حل کاهش بروز چنین سوانحی عنوان کرد و گفت: باید ضوابط و آئین‌نامه‌های محکم‌تری از سوی مجلس و برگزارکنندگان چنین اردوهایی وضع شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس دهم زمان سفرهای اردویی را نیز در بروز سوانح حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: معمولاً جاده‌های کشور در مواقعی از سال با شلوغی مواجه هستند که این مسئله خود عاملی برای افزایش احتمال سانحه است.

موسوی عدم تمرکز رانندگان اتوبوس در بحث اردوهای دانش‌آموزی به دلیل شیطنت‌های دانش آموزان را هم در بروز حوادث بی‌تأثیر ندانست و گفت: باید ضوابط برگزاری چنین اردوهایی سختگیرانه تر بشود هر چند این اتفاق ممکن است به مذاق برخی دانش آموزان و والدین خوش نیاید.

وی ادعای رانندگان در خصوص اجبار برای رانندگی با سرویس های پی درپی در جهت تامین اقساط اتوبوس‌ها را نیز غیر منطقی برشمرد و گفت: این ادعا بهانه ای بیش نیست و نباید به صرف این ادعا با جان مردم بازی کرد.

موسوی اضافه کرد: البته مجلس هم باید شرایطی را برای رانندگان به وجود بیاوند تا با دغدغه کمتری پشت فرمان بنشینند.

انتهای پیام/






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها