نمایش نمایش

ID : 32483749
خطیب جمعه ابرکوه:

استاندار یزد دلیل عدم توجه به ابرکوه را از مدیران استان مطالبه کند


امام جمعه ابرکوه گفت: از استاندار یزد انتظار داریم بدون واهمه از مدیران استان مطالبه داشته باشند که اگر مثلاً ابرکوه تافته جدا بافته از استان است، ما هم بدانیم و توقع نکنیم و اگر نیست پس چرا اینقدر بی مهری می کنند؟!

به گزارش عصر فرهنگ؛ به نقل از سرو ابرکوه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های امروز این شهرستان با انتقاد از اینکه در فصل پایانی سال تولید و اشتغال قرار داریم و مردم ما همچنان چشم انتظار عملی شدن وعده های مسئولین در بخش تولید و اشتغالند اظهار کرد: ناله ما در همه دولت های گذشته ناکارآمدی تیم اقتصادی آنان بود و امیدآن داشتیم که دولت دوازدهم بتواند با کسب تجربه از نظرات عناصر توانمند برای نجات اقتصاد کشور و رونق دادن به تولید و اشتغال، خود را به ملت نشان دهد اما می بینیم در جهت درمان آسیب های اقتصادی عزم جزمی دیده نمی شود.

امیدی به تیم اقتصادی دولت امید وجود ندارد
امام جمعه ابرکوه مصرف گرائی در بدنه کشور، پدیده شوم قاچاق، رُشد بیکاری و آسیب به تولید ملی، کیفیت پایین کالاهای داخلی که بعضا بدون نظارت یا با نظارت ضعیف ارائه می شود، عدم حمایت از صنایع داخلی کوچک و بزرگ، ترویج مصرف گرائی و رفاه طلبی مخصوصاً در دو دهة گذشته که روحیة قناعت را از مردم گرفته و به مصرف کالای خارجی ترغیب کرده است را از مهمترین آسیب های اقتصادی کشور برشمرد.

حجت الاسلام حسینی رشد پدیده های مضر اقتصادی مانند اختلاس، کوه خواری، زمین خواری، ربا و رشوه گیری و رانت خواری را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: این ها مثل قارچ در کشور روئیدند و به بی نظارتی دولتمردان خندیده و به ایمان و اعتقادات مذهبی مردم آسیبی جبران ناپذیر رسانده اند به طوری که بسیاری از مردم حتی از نمازهای جمعه جماعت هم دلسرد شدند انوقت دولتمردان به جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک می کنید و می گوئید دولت وظیفه ندارد مردم را به بهشت ببرد!

وی تاکید کرد: مردم حق دارند بدانند در بخش اجرائی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور، چه کاری انجام گرفته و دولت برای تحقق شعار سال چه کارهائی انجام داده و اثرآنرا باید در زندگی ببینند.

دولت باید پاسخگوی مردم باشد/ استاندار یزد از مدیران استان بدلیل عدم توجه به ابرکوه مطالبه کند
خطیب جمعه ابرکوه با تاکید بر اینکه دولت باید پاسخگوی مردم باشد افزود: من نمی دانم تا کی باید بعض حرفها را در دل نگه داشت؟

این مقام مسئول با انتقاد از اینکه برخی از مدیران ارشد استان بعد از گذشت یکسال هنوز به ابرکوه سر نزده اند، گفت: در ماه های پایانی سال هستیم اما مدیر کل بهزیستی، صنعت و معدن، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی و خیلی دیگر از مدیران استانی هنوز به شهرستان ابرکوه نیامده اند، چرا بعضی وزراء فکر می کنند ایران تهران است و توجه عملی به استان ها ندارند و بسیاری از مدیران کل هم حوزه کاریشان را در شهرستان یزد می بینند و حاضر نیستند به شهرهای دور افتاده استان سر بزنند؟

وی با تاکید بر اینکه برخی از وزرا در کابینه دولت وزرائی مانند اطلاعات و وزیر کشور به اکثر استان ها سرزده اند گفت: برخی حداقل دوبار به یزد آمده اند و ما به امثال آقای دکتر علوی  و دکتر فضلی مباهات می کنیم و باید بقیه هم اینچنین باشند.

امام جمعه ابرکوه افزود: از استاندار یزد انتظار داریم بدون واهمه از مدیران استان مطالبه داشته باشند که آیا اگر مثلاً ابرکوه تافته جدا بافته از استان است، ماهم بدانیم و توقع نکنیم و اگر نیست پس چرا اینقدر بی مهری می کنند؟!

این مقام مسئول در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به سوم دی و روز ثبت احوال اذعان کرد: ثبت احوال مأموریت های موفقی را در ثبت ولادت، صدور شناسنامه و کارت ملی هوشمند، ثبت ازدواج و طلاق، وفیات و صدور گواهی، ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور و خلاصه جمع آوری و انتشار آمار جمعیتی دارد و به نوبه خود می تواند موتور محرکّه ای برای رُشد و توسعه در نظام اسلامی باشد.

وی افزود: این مرکز تاکنون برای 30 میلیون نفر در کشور و بیش از 16 هزار نفر در شهرستان کارت هوشمند شناسائی ملی صادر کرده است.

تبریک ولادت حضرت مسیح و امام حسن عسگری(علیهم السلام) و هفته حمل و نقل از دیگر مواردی بود که امام جمعه ابرکوه به آن اشاره داشت.

گفتنی است در نماز جمعه امروز ابرکوه دکتر پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای استان نیز حضور داشت.

انتهای پیام/






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها