نمایش نمایش

ID : 20745812
راشد یزدی:

انتظار برگ برنده تفکر شیعی است


استاد اخلاق حوزه و دانشگاه گفت: در جهان متمدن امروز، انتظار و مهدویت برگ برنده تفکر شیعی است.

به گزارش عصر فرهنگ؛ حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی در جمع کارکنان دستگاه قضایی استان یزد افزود: شیعه در تفکر خود دو برگ برنده دارد که اول خط سرخ شهادت برگرفته از عاشورا و برگ دوم خط سبز انتظار و مهدویت است که آب حیات بخش بر این جهان است .

وی تصریح کرد : بشر همواره دو ترس را با خود دارد یک ترس و تأسف برگذشته و یکی ترس از آینده  اما شیعه معتقد به « ان الارض یرثها عبادی الصالحون » ترس از آینده ندارد بلکه انتظار آینده ای روشن را می کشد .

این استاد حوزه با اشاره به نبوت و امامت پیامبران و امامان در طول تاریخ ، خاطر نشان کرد : تمامی پیامبران و امامان توسط ابناء بشر یا به شهادت رسیدند و یا از غصه دوران خود ، از دنیا رفته اند و امروز مهدی موعود نمی آید مگر اینکه زمینه ظهور او با اعمال و منش و مشی ما فراهم گردد.

 وی اظهار داشت : تمام ادیان الهی و ایسم های مختلف مسئله حکومت واحد جهانی را مطرح کرده ا ند و فارغ از این مسئله در جهان ، این مسئله جزء خواسته ها و فطرت همه انسانهاست .

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی به مقدار اسلحه موجود در انبار کشورهای استعماری اشاره کرد و اذعان داشت : با این مقدار مهمات می توان بارها زمین را نابود کرد .

وی ادامه داد: درحالیکه امروز بیشترین مخارج و هزینه های دولت ها صرف وسایل و ابزار و آلات  جنگی  می شود ، در زمان حکومت عدل جهانی توسط قائم آل محمد(عج) هزینه ها فقط صرف بهداشت و فرهنگ خواهد شد .

این استاد حوزه تاکید کرد:آنچه امروز به آن نیاز داریم زمینه سازی ظهور است که باید زمینه و استعداد پذیرش حکومت عدل که در  رأس آن معصوم باشد را در خود پرورش دهیم .






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها