نمایش نمایش

ID : 13014088
در صد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر مطرح شد

انتقاد شهردار یزد از شیوه نقدی «تملک اراضی»/ عزم جدی در خرید باغ شهروندان


شهردار یزد در جلسه شورای شهر با انتقاد از شیوه نقدی تملک اراضی گفت: این موضوع سبب شده است شهرداری در یک بحران بودجه به سر ببرد در صورتی که باید شهرداران مناطق در بحث تملک ها بهتر عمل کنند و تملک ها را به صورت معاوضه و تهاتر انجام دهند.

به گزارش عصر فرهنگ به نقل از عصر سیاست، یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر یزد عصر دیروز برگزار شد.

 

در این جلسه اعضای شورای شهر در خصوص مسائل و مشکلات شهر با یکدیگر به تبادل نظر پرداختند.


در ابتدای این جلسه خانم وزیری در خصوص وضعیت نابسامان بلوار آیت الله خاتم اظهار داشت: بلوار آیت الله خاتم وضعیت اضطراری را دارد زیرا این پروژه نیمه کار رها شده است و به دلیل تملک هایی که در این طرح صورت گرفته شده باید این طرح سریعا تامین اعتبار شود تا مراحل اجرای آن طی شود.

 

وی با اشاره به مزایای راه اندازی این بلوار گفت: بلوار آیت الله خاتم این توانایی را دارد که در صورت اجرا، حجم بار ترافیکی خیابان آیت الله کاشانی را کاهش دهد.

 

در همین راستا وزیری با ارائه طرح دو فورتی به شورا خواستار آن شد که اعضای شورا با دادن رای به آن و تامین اعتبار این پروژه، زمینه اجرای این طرح را فراهم کنند که با موافقت اعضای شورای شهر روبه رو شد.

 

مهندس عظیم زاده شهردار یزد با تایید سخنان وزیری در خصوص ضرورت تامین اعتبار پروژه بلوار آیت الله خاتم تصریح کرد: طول بلوار آیت الله خاتم 3 کیلومتر است و در قسمت های سهل التملک، تملک های اطراف این بلوار صورت گرفته است ولی در قسمت نزدیک به خیابان کاشانی به دلیل گرانی بیش از حد نرخ زمین های این بلوار روند تملک کند شده است.

 

انتقاد شهردار یزد از شیوه کنونی تملک اراضی

عظیم زاده در ادامه با انتقاد از شیوه کنونی تملک در یزد تاکید کرد: متأسفانه بیشر تملک های شهرداری های یزد نقدی است و این موضوع سبب شده است شهرداری در یک بحران بودجه به سر ببرد در صورتی که باید شهرداران مناطق در بحث تملک ها بهتر عمل کنند و تملک ها را به صورت معاوضه و تهاتر انجام دهند و در همین راستا وی گفت: نباید تملک های بیش از 500 میلیون تومان به صورت نقدی باشد.

 

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر در خصوص موضوع فضای سبز شهر یزد به بحث و گفتگو پرداختند و در همین راستا شهردار یزد وضعیت  فضای سبز شهر را در حد مناسب دانست و تاکید کرد: سرانه فضای سبز به در کشور 10 متر مربع است که در استان یزد نیز با احتساب فضاهای درخت کاری شده بلوارها و میادین است که در صورتی که فضای سبز تنها میزان فضای سبز پارک ها در نظر گرفته شود این سرانه 6 متر مربع است که در حد مطلوب نیست.

 

عزم شورای شهر در خرید باغ شهروندان

در ادامه این جاسه خانم یادگار با اشاره به سرانه کم فضای شهر یزد عنوان کرد: متاسفانه یزد از لحاظ دارا بودن پارک، شهر یزد در مضیقه است و اعضای شورای شهر یزد در صدد هستند با خریداری باغ ها در سطح شهر آن ها را به فضاهای سبز عمومی بدل کند.

 

شیخ عباس زارع ریاست شوراهای شهر نیز با اعلام آمادگی شوراها برای خرید باغ از مردم و تبدیل آن به فضای سبز از شهروندان درخواست کرد باغ های خود را به شهرداری ها بفروشند تا وضعیت فضای سبز شهر یزد بهتر شود.


وی گفت: در راستای همین مشی شورا تاکنون  4 باغ خریداری شده است و امید است این روند ادامه دار باشد.

 

شهر یزد در برابر سیل بی دفاع است

موضوع دیگری که در این جلسه اعضای شورای شهر در خصوص آن به بحث و تبادل نظر پرداختند موضوع سیل بندهای شهر یزد بود که اعضای شورای شهر وضعیت سیل بندهای شهر یزد را نامناسب دانستند و از ادارات دخیل در این امر درخواست مساعدت بیشتری کردند.


در خصوص همین موضوع دکتر کاشفی از اعضای شورای شهر با بی دفاع خواندن شهر یزد در برابر سیل اظهار داشت: شهر یزد در برابر سیل بی دفاع است و این موضوعی است که قبل از وقوع خطر باید برای رفع آن دست به کار شد.


اعضای شورای شهر در بخش دیگری از جلسه خود در خصوص وضعیت بلوار فضیلت به مشورت پرداختند و در همین راستا قرار شد که برای مساعدت در ساخت و تجهیز سازمان غذا و داروی یزد اعضای شورای شهر قسمتی از زمین های اطراف این بلوار را به دانشگاه علوم پزشکی یزد بدهند و دانشگاه علوم پزشکی نیز در راستای تعبیه پارکینگ در خیابان فرخی همکاری مساعد داشته باشد.

 

مصوبه دیگری که در صحن شورا توانست رای اعضای شورا را به خود جلب کند کمک 5 میلیون تومانی اعضای شورای شهر به مسجد فاطمه الزهرا واقع در فلکه چهارم آزادشهر بود که اعضای شورا با این کمک موافقت کردند.





فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها