نمایش نمایش

ID : 13522025
حجت الاسلام صداقت:

با خاطره‌سازی‌ها و تحریف‌ می خواهند چهره الگویی چون حضرت امام(ره) را تخریب کنند


غوغای تبلیغاتی غرب، امام(ره) را یک انسان متحجرِ جنگ‌طلبِ تروریست معرفی می‌کرد؛ چون از این می‌ترسید که امام(ره) که یک حرکت جهانی و جهادی را شروع کرده، برای انسان‌های آزاده‌ دنیا الگو شود؛ لذا دست به تخریب و تحریف ایشان زدند.

به گزارش عصر فرهنگ، جلسه هفتگی هیأت انصار ولایت دارالعباده شنبه شانزدهم خردادماه به مناسبت ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران؛ حضرت امام خمینی(ره) به یاد و نام ایشان برگزار شد.

 

حجت الاسلام صداقت، با بیان اینکه انسان برای رسیدن به رشد نیاز به الگو دارد تا از صراط مستقیم خارج نشود، اظهار داشت: خداوند الگوهای زیادی برای ما قرار داده است؛ پیامبران، اهل‌بیت(ع)، اولیای خدا، علما، بزرگان و شهدا، هر کدام در جایگاه خود، الگو هستند.

 

وی با خاطرنشان کردن این مهم، که شیاطین اعم از جن و انس برای عدم رشد انسان برنامه‌ریزی می‌کنند، و در الگوهای ما دست می‌برند، گفت: دست بردن در الگو، بدین صورت است که یا به سراغ خود این الگوها می‌روند تا آنها را خراب کنند که خداوند نگذاشته است یا به تحریف شخصیت آن الگو‌ها می‌پردازند. در طول تاریخ به شدت الگوهای ما را تحریف شخصیت کرده‌اند که بر چند نوع بوده است: یا کلام غلطی را به او نسبت می‌دهند. یا داستان‌های غلط از زندگی این بزرگواران را بیان می‌کنند تا به سبب استفاده مسلمانان از این الگوهای تحریف‌شده، رشد به درستی اتفاق نیفتد از طرفی راه و حرکت آن الگوی[حقیقی] ثبات پیدا نکند.

 

سخنران مراسم گرامیداشت ارتحال امام(ره) با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) یک الگوی تمام عیارِ انسان مؤمن و مجاهد برای همه هستند، تصریح کرد: یکی از مسائلی که پیرامون امام خمینی(ره) مطرح است مسئله تحریف شخصیت امام(ره) است. عده‌ای چه در زمان حیات و چه در زمان بعد از رحلت امام(ره) در صدد تحریف شخصیت ایشان بودند.

 

وی افزود: غوغای تبلیغاتی غرب، امام(ره) را یک انسان متحجرِ جنگ‌طلبِ تروریست معرفی می‌کرد؛ چون از این می‌ترسید که امام(ره) که یک حرکت جهانی و جهادی را شروع کرده، برای انسان‌های آزاده‌ دنیا الگو شود؛ لذا دست به تخریب و تحریف ایشان زدند.

 

حجت‌الاسلام صداقت با اشاره به تحریف شخصیت امام(ره) در داخل کشور نیز گفت: رشد یک مسئله شخصی نیست و کسانی که می‌خواهند خلاف مسیر رشد حرکت کنند در صدد تحریف شخصیت‌های الگو قرار می‌گیرند تا این رشد اتفاق نیفتد، آن وقت است که خاطره‌سازی‌ها و بیانات تحریف‌آمیز شروع می‌شود. که خود امام(ره) می‌فرمود: هر جا در صبحت‌های من دچار شک شدید، به منابع مراجعه کنید.

 

وی در ادامه به چند نمونه از سیره عملی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: یکی از شاکله‌های اصلی وجود مقدس امام(ره) روحیه جهادی ایشان بود. چیزی که شخصیت ایشان را از سایر بزرگان متمایز کرده است و دلیل رشد امام و رسیدن به مقام زعامت مسلمین عالم هم، نشأت گرفته از همین روحیه بود.

 

ساده‌زیستی از مصادیق دیگر سیره امام(ره) بود که حجت الاسلام صداقت به آن اشاره نمود و افزود: امام(ره) در یکی از سخنرانی‌هایشان فرموده‌اند وقتی زرق و برق زندگی‌ها زیاد شود، رشد قطع می‌شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بعضی‌ها چون روحیه جهادی ندارند، تعلقاتشان زیاد است، می‌ترسند و شجاعت ندارند، اهل تلاش نیستند، خسته شده‌اند و ملت را هم خسته فرض کرده‌ و کدخدا را به کدخدایی قبول کرده‌اند، لذا می‌گویند: ما چاره‌ای نداریم که سر میز مذاکره با کدخدا بنشینیم! در صورتی که روحیه جهادی، انسان را خستگی‌ناپذیر، شجاع و شهادت‌طلب بار می‌آورد. امام(ره) نیز مرتب تکرار می‌کردند که تنها راهکار برای پیشبرد اهداف اسلام، مبارزه و جهاد است.

منبع: دارالذکر






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها