نمایش نمایش

ID : 12226641
رئیس دانشکده بهداشت استان یزد:

تنها راه نجات از بیماری ها تغییر سبک زندگی است


رئیس دانشکده بهداشت استان یزد گفت: امروزه چهره بیماری ها تغییر کرده و تنها راه نجات و درمان این بیماری ها تمرکز بر روی تغییر سبک زندگی است.

به گزارش عصر فرهنگ به نقل از سرو ابرکوه، اولین جلسه شورای بهداشت با حضور دکتر محمد حسین احرام پوش رئیس دانشکده بهداشت استان یزد و اعضای شورای بهداشت شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

 

سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه ضمن بیان اینکه همدلی در بین مردم ابرکوه همیشه وجود داشته است اظهار داشت: دستگاه های اجرایی مانند گذشته باید به یکدیگر اعتماد کنند که لازمه آن وحدت می باشد. لذا باید با داشتن تقوا ساختار درونی خود را اصلاح کرده و با یک هماهنگی و انسجام به اهداف خود در راستای توسعه شهرستان دست یابیم.

 

رسولی افزود: ابرکوه در یک سال گذشته در زمینه بهداشت و درمان پیشرفت خوبی داشته تا جایی که ظرفیت پذیرش بیمارستان خاتم الانبیاء به 9 برابر رسیده است که این نشان از اعتماد بین مردم، پزشکان و مسئولین بهداشت شهرستان دارد. لذا برای بهبود شرایط باید هزینه های درمان را حتی الامکان کاهش داده و پزشکان متخصص بیشتری را جذب نمود.

 

در ادامه دکتر محمد حسین احرام پوش رئیس دانشکده بهداشت استان یزد بیان داشت: سلامت محور توسعه است؛ به این معنا که هر گونه توسعه ای که قرار است صورت گیرد باید محوریت آن تأمین سلامت افراد جامعه باشد. زیرا سلامتی یعنی برخورداری کامل از رفاه جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی. پس زمانی انسان سالم است که از نظر این چهار بعد کاملا تأمین باشد.

 

احرام پوش خاطر نشان کرد: امروزه چهره بیماری ها تغییر کرده است؛ زمانی بیماری های واگیردار در میان کودکان شایع بود و موجب مرگ آنها می شد، اما امروزه به دلیل فعالیت های بهداشتی میزان امید به زندگی از میانگین 57 سال به 75 سال افزایش یافته و بیماری های غیر واگیر همچون سرطان، دیابت، فشار خون و بیماری های قلبی عروقی علت عمده مرگ و میر در کشور ما هستند.

 

وی عنوان کرد: از یک طرف امید به زندگی افزایش یافته و از سوی دیگر چهره بیماری ها تغییر کرده و همه این ها به تغییر سبک زندگی بر می گردد؛ به جهت ماشینی شدن زندگی های امروز سبک زندگی از فعالیت های زیاد و غذاهای سالم به کم تحرکی و غذاهای فست فود رسیده است. تنها راه نجات و درمان این بیماری ها تمرکز بر روی تغییر سبک زندگی است.

 

عضو هیئت علمی دانشکده پیراپزشکی ابرکوه کم تحرکی، چاقی و استرس را از عوامل ایجاد بیماری دانست و تأکید داشت: باید مسئولین ذی ربط کانون های استرس را شناسایی کرده و در راستای مرتفع نمودن آن اقدام نمایند. از آنجایی که 30 تا 40 درصد سرطان ها مربوط به تقلب مواد غذایی می باشد باید این مسئله با دقت و جدیت بسیار مورد توجه قرار گیرد.

 

در پایان این جلسه نیز برنامه های شبکه بهداشت در هفته سلامت که از اول اردیبهشت آغاز می شود توسط دکتر عسکرنژاد رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابرکوه تشریح گردید.






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها