نمایش نمایش

ID : 18323685
حوادث یزد؛

جاعل 10 ميلياردي در يزد دستگير شد/ خستگی و خواب آلودگی در محور یزد-شیراز باز هم حادثه آفرید


فرمانده انتظامي استان، از دستگيري کلاهبرداري که اقدام به جعل اسناد ملکي به ارزش 10 ميليارد ريال کرده بود خبر داد.

عصر فرهنگ؛

افزايش 279 درصدي کشفيات کالاي قاچاق در يزد
فرمانده انتظامي استان از اجراي نهمين طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: با تلاش ماموران پليس اين استان کشفيات انواع کالاي قاچاق افزايش 279 درصدي را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار "ايرج کاکاوند" در تشريح اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنين حمايت از توليدات داخلي، نهمين طرح مبارزه با قاچاق کالا به مدت 48 ساعت در سطح استان يزد به مرحله اجرا درآمد.
وي ادامه داد: ماموران پليس استان با اجراي اين طرح انواع کالاي قاچاق شامل پوشاک، کفش و انواع لوازم خانگي خارجي را کشف که در مقايسه با طرح مشابه سال گذشته افزايش 279 درصدي را داشته است.
سردار کاکاوند ضمن اشاره به کشف دام و موادغذايي قاچاق، گفت: در مرحله نهم از اجراي اين طرح، کشفيات اين کالاهاي قاچاق نيز افزايش بسيار بالايي را نشان ¬مي¬دهد.
اين مقام ارشد انتظامي ضمن اشاره به توقيف 5 دستگاه خودرو سبک و سنگين گفت: در اين راستا 31 متهم دستگير و با تشکيل پرونده قاچاق کالا به مراجع قضايي، معرفي شدند.
فرمانده انتظامي استان يزد در خاتمه يادآور شد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اولويت هاي پليس اين استان است و ماموران پليس استان يزد نيز در اين راه با عزم راسخ و جديت تمام با افرادي که قصد ضربه زدن به نظام اقتصادي کشور را دارند، برخورد خواهند کرد.

جاعل 10 ميلياردي در يزد دستگير شد
فرمانده انتظامي استان، از دستگيري کلاهبرداري که اقدام به جعل اسناد ملکي به ارزش 10 ميليارد ريال کرده بود خبر داد.
 به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار "ايرج کاکاوند" در تشريح اين خبر گفت: با توجه به دريافت خبري مبني بر اينکه فردي اقدام به جعل اسناد ملکي چند قطعه زمين کرده و قصد فروش آنها را دارد بررسي موضوع به ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ارجاع داده شد.
سردار کاکاوند ضمن اشاره به هماهنگي قضايي، ادامه داد: ماموران پليس تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز کرده و متوجه شدند متهم به هويت "م.الف" 60 ساله با جعل اسناد چندين قطعه زمين مسکوني با پلاک ثبتي مشخص قصد فروش آنها را دارد.
وي، افزود: با محرز شدن اين موضوع، کارآگاهان پليس آگاهي ضمن تحت نظر قرار دادن متهم، وي را در مخفيگاهش دستگير و براي انجام بازجويي به اداره پليس منتقل کردند.
کاکاوند اضافه کرد: در بازرسي از محل سکونت متهم دو فقره سند ملکي جعلي، 6 فقره ايران چک جعلي 500 هزار ريالي و همچنين 19 فقره ايران چک جعلي يک ميليون ريالي نيز کشف شد.
سردار کاکاوند افزود: متهم در بازجويي هاي اداره پليس به جعل اسناد ملکي به ارزش 10 ميليارد ريال و قصد فروش آنها به شهروندان اعتراف و با دستور محاکم قضايي، روانه زندان شد.
اين مقام ارشد پليس گفت: شهروندان زمان خريد ملک نسبت به بررسي مدارك مالكليت مورد نظر اقدام و پيرامون اصالت آن،  تحقيقات لازم را از ادارات مربوطه به عمل آورند.
فرمانده انتظامي استان يزد د پايان تصريح کرد: همچنين شهروندان به اين نکته توجه داشته باشند که به هيچ عنوان تحت تاثير موقعيت شغلي فروشندگان و اظهارات شفاهي افراد سودجو قرار نگرفته و با بررسي تمام جوانب و رويت ملك اقدام به تنظيم مبايعه نامه کنند.

دستگيري قاچاقچي 615 گرم بلع و انباري در اردکان
فرمانده انتظامي شهرستان اردکان، گفت: ماموران پلیس راه "اردکان-نائین" در بازرسي از يک مسافر اتوبوس، 615 گرم ترياک را به صورت جاساز بلع و انباري، کشف کردند.
سرهنگ "سيدرضاصادقيان" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان کرد: روز گذشته ماموران پلیس راه "اردکان-نائین" هنگام کنترل خودروهاي عبوری، به يک مسافر 51 ساله اتوبوس مسير "یزد-تهران" مشکوک شده و وي را مورد بازرسي قرار دادند.
صادقيان گفت: ماموران پليس در بازرسي از اين مسافر، 615 گرم ترياک در 53 بسته کوچک را به صورت جاساز بلع و انباري از معده وي کشف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان اردکان تصريح کرد: قاچاقچي دستگير شده به دادسرا معرفي شد.

خستگی و خواب آلودگی حادثه آفرید
بر اثر واژگونی یکدستگاه سواری"سانگ یانگ" در كيلومتر 146محور "يزد" به "شیراز"، راننده خودرو  جان خود را از دست داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "احمدمظفری" رئیس پلیس راه استان یزد گفت: در ساعت 6 و 45 دقیقه روز گذشته (9 بهمن ماه) در حادثه واژگونی یکدستگاه سواری "سانگ یانگ" که در کیلومتر 146محور "یزد به شیراز" استان یزد رخ داد، راننده 35 ساله خودرو در راه انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.
رئیس پلیس راه استان یزد علت این حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه، ناشی از خستگی و خواب آلودگی بیان کرد و یادآور شد: رانندگان هنگام خستگی و خواب آلودگی از رانندگی در سطح جاده های کشور، پرهیز کنند.

 






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها