نمایش نمایش

ID : 12634151
توسط محسن ابوترابی تشریح شد

جزئیات مراسم تشییع«آیت الله میرزا حسن ابوترابی» در یزد


محسن ابوترابی در خصوص مراسم تشییع پدرش آیت الله میرزا حسن ابوترابی گفت: دوشنبه ساعت 9 صبح در جوار شهدای گمنام میدان امیرچخماق نماز این مرحوم اقامه می شود.

به گزارش عصر فرهنگ، محسن ابوترابی در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا، در خصوص مراسم تشییع پدرش آیت الله میرزا حسن ابوترابی گفت: دوشنبه ساعت 9 صبح در جوار شهدای گمنام میدان امیرچخماق نماز این مرحوم اقامه می شود.


وی ادامه داد: دوشنبه شب نیز  بعد از نماز مغرب و عشاء مراسمی به یاد این مرحوم در مسجد روضه محمدیه(حظیره) توسط آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد و آیت الله وافی نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.


ابوترابی افزود: صبح سه شنبه نیز مراسمی به یاد مرحوم آیت الله ابوترابی در مسجد بیاق خان توسط بیت آیت الله سید جواد مدرسی برگزار می شود.


ابوترابی فرزند آیت الله میرزا حسن ابوترابی از عموم مردم دارالعباده یزد به منظور شرکت در مراسم تشییع و خاک سپاری و مراسمات یاد بود پدرش دعوت به عمل آورد.


گفتنی است این مرحوم یا در امام زاده جعفر یزد و یا در خلدبرین به خاک سپرده خواهد شد اما به دلیل مشخص نبودن محل قطعی خاک سپاری این عالم ربانی جزئیات این مراسم متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

آیت الله میرزا حسن ابوترابی که بود؟

گفتنی است آیت الله میرزا حسن ابوترابی فرزند ملا ابوتراب و از نوادگان آخوند ملا ابوتراب زارچی (از علمای سابق یزد) در سال 1310هجري شمسي در محله علیا در شهر یزد به دنیا آمد.

 

وي از نوجوانی به تحصیل علوم دینی پرداخت و دروس سطح را نزد اساتیدی همچون حضرات آیات شهید محراب صدوقی، فرساد اردکانی، سید علیرضا مدرسی و کازرونی در یزد گذراند و از فیوضات اخلاقی آیت الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی (یزدی) بهره مند شد.

 

دروس سطح را در قم نزد اساتیدی چون حضرات آیات مشکینی، سلطانی، امام موسی صدر ادامه داد و خارج فقه و اصول را از حضرات آیات عظام بروجردی، امام خمینی، محقق داماد و حاج شیخ مرتضی حائری آموخت و از فیوضات معنوی حضرات آیات حاج آقا حسین قمی، حاج آقا رضا بهاءالدینی و فکور یزدی بهره مند شد.

 

وي با دعوت آیت الله شهید صدوقی به یزد بازگشت و چند سال امامت جمعه شهرستان بهاباد یزد را بر عهده داشت.

 

آیت الله ابوترابی سرانجام به دعوت معلم اخلاق،‌ آیت الله سید روح الله خاتمی به یزد آمد و علاوه بر تدریس فقه، تفسیر و اخلاق، مدیریت حوزه علمیه یزد را بر عهده گرفت.

 

از مشغله های اصلی ایشان پاسخ به سئوالات مذهبی و احکام دینی است و برنامه پاسخ به سئوالات مذهبی ایشان در رادیو یزد از پیشینه ای 28 ساله برخوردار است.

 

از خصوصیات بارز این عالم برجسته حمایت از امت حزب الله و ارادت وبژه عملی به ولایت بود.

انتهای پیام/ع








فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها