نمایش نمایش

ID : 10300430
سردار باقر زاده:

خواست مردم بر فضاسازی رسانه ها پیروز شد


فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: زمانی برخی رسانه ها موجی را ایجاد کردند که این خواست مردم است که شهدا در ضلع شرقی میدان دفن شوند اما به خواست خدا و خود شهدا معلوم شد خواست مردم یزد چیز دیگری است.

عصر فرهنگ، سردار سید محمد باقر زاده در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در یزد با اظهار داشت: طی جلساتی که با کارشناسان میراث فرهنگی مشخص شد تمام ستون های تکیه امیر چخماق پشت این مجموعه واقع شده است وتصمیم برای خاکسپاری شهدا در آن منطقه بیشترین آسیب را به مناره های و مجموعه تکیه امیر چخماق می رساند.

 

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: مسئولین شورای شهر یزد نیز به عنوان تعیین کننده مبلمان شهری و جانمایی این مکان را برای دفن شهدا مناسب ندانستند.

 

سردار باقر زاده با اشاره به فضاسازی برخی رسانه های داخلی و خارجی گفت: زمانی برخی رسانه ها موجی را ایجاد کردند که این خواست مردم است که شهدا در ضلع شرقی میدان دفن شوند اما به خواست خدا و خود شهدا معلوم شد خواست مردم یزد چیز دیگری است.

 

وی تصریح کرد: وقتی یزد حسینیه ایران است پس جایی بهتر و شایسته تر از میدان امیر چخماق برای دفن این شهدا نبود.

 

سردار باقر زاده با اشاره به خاکسپاری غیر منتظره 2 شهید در میدان امیر چخماق گفت: دو شهیدی که مظلومانه به خاک سپرده شدند خط شکنان شهیدان امروز شدند و دو واژه مظلومیت و غربت را با هم معنا کردند.

 

سردار باقر زاده با اشاره به رشادت رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس تصریح کرد: کسانی که امروز قوانین یونسکو را تصویب می کنند و در مجامع بین المللی دم از حقوق بشر می زنند همان کسانی هستند که در 8 سال دفاع مقدس با دادن سلاح های شیمایی به صدام ملت و رزمندگان ایران را مورد هجوم قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم یزد امروز رضایت شهدا و سیدالشهدا (ع) را بر قوانین یونسکو ترجیح دادند.

منبع: یزد رسا

 






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها