نمایش نمایش

ID : 22702102
آیت الله ناصری:

دانشجویان باید برای خدمت خالصانه به جامعه تربیت شوند


نماینده ولی فقیه در یزد با اشاره به اینکه دانشجویان در دانشگاه ها باید برای خدمت خالصانه به جامعه تربیت شوند گفت: دانشگاه باید طوری باشد که هم علم و هم دین جوانان را تقویت کند و هم دانشجویان علومی که آموزش می بینند کاربردی باشد.

به گزارش عصرفرهنگ؛  آیت الله ناصری نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد در دیدار با رئیس و مدیران دانشگاه آیت الله حائری میبد ضمن تقدیر و تشکر از خدمات دانشگاه آیت الله حائری گفت: این دانشگاه می تواند نمونه و مدلی باشد برای دانشجویان و خانواده های علاقمند به تحصیل علم که به دنبال محیط امن، آرام و معنوی هستند.
وی افزود: اگر ما در حال حاضر نمی توانیم برای اصلاح همه جا آنگونه که مطلوب جامعه اسلامی باشد به طور کامل اقدام کنیم لااقل می توانیم فضاها و جاهای این چنینی را برای استفاده خانواده های مقید داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان در دانشگاه ها باید برای خدمت خالصانه به جامعه تربیت شوند گفت: دانشگاه باید طوری باشد که هم علم و هم دین جوانان را تقویت کند و هم دانشجویان علومی که آموزش می بینند کاربردی باشد.
آیت الله ناصری با بیان این نکته که متأسفانه ما گاهی مواجه می شویم با فارغ التحصیلانی که حتی در رشته تحصیلی خود هم نمی توانند در عمل موثر باشند، گفت: اگر ما بتوانیم هدف والای خدمت به جامعه و مردم برای رضای خدا را در دانشجویان تقویت کنیم خواهیم توانست فارغ التحصیلان موثری برای جامعه داشته باشیم. دانشجوئی که با هدف خدمت درس بخواند قطعا پس از فارغ التحصیلی فرد تاثیرگذار و مفیدی در جامعه خواهد بود
وی در پایان با ابراز خرسندی از فعالیت های انجام شده در حوزه های پنجگانه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی و عمرانی دانشگاه آیت الله حائری افزود: انشاءالله بتوانیم شعبه هایی از این دانشگاه در جاهای دیگر هم داشته باشیم و این فضاها گسترش یابد و هم مأمنی باشد برای جوانان متعهد و علاقمند.
دکتر عباس کلانتری رئیس دانشگاه آیت الله حائری هم در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه یزد از اختصاص فرصتی برای این دیدار، گزارش جامعی از اهداف و فعالیت های دانشگاه ارائه داد.
وی گفت: دانشگاه آیت الله حائری میبد در زمینی به وسعت 160 هکتار هم اکنون دارای سه دانشکده الهیات و معارف اسلامی، دانشکده علوم انسانی و دانشکده فنی و مهندسی است.
دکتر کلانتری با بیان اینکه بیش از 1200 دانشجو در 4 رشته مقطع دکتری، 8 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 10 رشته در مقطع کارشناسی در فضای آموزشی بالغ بر 11000 مترمربع به تحصیل اشتغال دارند، افزود: در سال تحصیلی جدید در چهار رشته مهندسی پزشکی، مدیریت صنعتی،جغرافیا و حقوق دانشجو می پذیرد، که تعداد دانشجویان به بیش از 2000 نفر افزایش خواهد یافت.
دکتر کلانتری در پایان خاطرنشان کرد: از افتخارات دانشگاه آیت الله حائری میبد مردمی بودن آن است که به مدد حضرت حق و خیرمندی ایرانیان و میبدیان مقیم داخل و خارج از کشور در کنار حمایت‌های تشکیلاتی و مالی وزارت علوم، بسیاری از پروژه های عمرانی آن کلید خورده و یا به اتمام رسیده است.
 






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها