نمایش نمایش

ID : 22623078
عضو جبهه پایداری در دانشگاه یزد:

دانشجو باید مطالبه گر باشد/ لازمه وحدت عدول از سلیقه هاست، نه کنار گذاشتن ارزش ها و اصول


محصولی با اشاره به انتخابات آتی و بحث ائتلاف اصولگرایان با تکذیب این ادعا که جبهه پایداری به دنبال ائتلاف نیست، اظهار داشت: وحدت می کنیم تا ارزش ها را حاکم کنیم. ولی لازمه وحدت عدول از سلیقه هاست، نه کنار گذاشتن ارزش ها و اصول.

به گزارش عصرفرهنگ؛ قائم مقام دبیرکل جبهه پایداری در نشست سالانه انجمن اسلامی با اشاره به آینده انقلاب اظهار داشت: این روزها بحث درباره آینده انقلاب بیشتر مطرح می شود. اما بحث جدیدی نیست و از بعد از پیروزی انقلاب در مقاطعی بروز و ظهور داشته است. مثلا بعد از پذیرش قطعنامه یا بعد از فوت حضرت امام(ره) این نگرانی ها وجود داشت.
صادق محصولی با تاکید بر آینده سازی تک تک اعضای جامعه افزود: آینده کاوی اگر با نگاه دیدن صرف باشد یک نگاه انفعالی است. در اسلام آینده با ساختن تعریف می شود نه با دیدن صرف، یعنی مسلمان خود را به عنوان ناظر کنار نمی کشد، این برخورد فعال با موضوع آینده انقلاب اسلامی است.
وی با طرح این پرسش که می خواهیم چه آینده ای بسازیم؟ ابراز داشت: ماهیت انقلاب، ماهیت دینی و مردمی است. امروز در هندسه قدرت جهان نقشی که ایران دارد، هیچ قدرتی ندارد. اما مشکل اصلی جمهوری اسلامی اسلام التقاطی است. اسلامی که به گفته آیت الله مطهری می خواهند آنچه ندارد را به آن بچسبانند و آنچه دارد را از او بزدایند.
عضو جبهه پایداری اضافه کرد: استکبار برای به انحراف کشاندن انقلاب به دنبال اسلام سکولار و التقاطی است. باید مواظب باشیم اسلام محافظه کاری را به اسم اسلام به ما ندهند. فراموش نکنیم رهبر انقلاب می فرمایند محافظه کاری قتلگاه انقلاب است.
محصولی به نقش مسئولین و نخبگان جامعه در آینده انقلاب اشاره و اذعان کرد: هر چقدر مسئولین ما در جهت عدالت پیش بروند در جهت پیشبرد انقلاب موفق خواهیم بود، در غیر این صورت انقلاب با چالش مواجه می شود. اینجا نقش نخبگان حساس می شود، چرا که مسئولین با انتخابات سر کار می آیند و نخبگان وظیفه دارند برای اینکه اصلح رای بیاورد بصیرت افزایی کنند.
وی تاکید کرد: دانشجو باید مطالبه گر باشد، خط دهی کند، این باعث می شود مسئولین راه خود را پیدا کنند.
وی گفت: حضرت امام خمینی(ره) آینده انقلاب را در بحث صدور انقلاب ترسیم کرده اند. ما الان بعد از 35 سال آن رویای تحقق بسیج مستضعفین را درک می کنیم. امروز شاهدیم آرمان امام راحل(ره) یعنی بسیج کل مسلمین در حال شکل گرفتن است و در کشورهایی نظیر عراق، لبنان، سوریه و یمن شکل گرفته است. زمانی که امام حرف از بسیج جهانی می زدند چنین فضاهایی نبود.
محصولی تاکید کرد: اصلی ترین قدرتی که انقلاب اسلامی برای استمرارش در آینده، نه تنها بقا بلکه توسعه اش، دارد قدرت نرم جمهوری اسلامی است. این به این معنی نیست که منکر قدرت سخت شویم، اتفاقاً قدرت سخت نیاز است تا دشمن در انقلاب ما طمع نکند.  اما آنچه که دشمن از آن می ترسد قدرت نرمی است که همان قدرت مردم و قدرت نفوذ اسلام در دل ها است.
عضو جبهه پایداری تاکید کرد: اسلام چون با فطرت انسان سر و کار دارد، قدرت نفوذ و جذب بالایی دارد. دشمن از این می ترسد. لذا اگر اسلام به صورت واقعی تعریف شود یقیناً جذب خواهد داشت. علت اصلی این که دشمن توانش را برای تغییر ذائقه به کار بسته تلاش برای مقابله با همین نفوذ در دل ها است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات آتی و بحث ائتلاف اصولگرایان با تکذیب این ادعا که جبهه پایداری به دنبال ائتلاف نیست، اظهار داشت: وحدت می کنیم تا ارزش ها را حاکم کنیم. ولی لازمه وحدت عدول از سلیقه هاست، نه کنار گذاشتن ارزش ها و اصول.
محصولی در مورد نتایج انتخابات مجلس نیز گفت: ائتلاف مجلس علیرغم اشکالاتی که به آن وارد بود ائتلاف موفقی بود. ما نتیجه کار را فقط ظاهری و ظاهری هم فقط در شهر تهران نمی بینیم.اگر آن وحدت و همگرای اصولگرایان در انتخابات وجود نداشت مجلسی بدتر از مجلس ششم روی کار بود. نشانه اش هم این است که خودشان اول می گفتند 180 نفر هستیم ولی الان می گویند 108 نفر هستیم.
گفتنی است هفدهمین نشست سالانه انجمن های اسلامی مستقل کشور در دانشگاه یزد در حال برگزاری است.






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها