نمایش نمایش

ID : 23083983
حوادث یزد؛

دستگیری اعضای باند کلاهبرداری 3 هزار میلیاردی در یزد/ پلمپ 2 واحد طلافروشي و يک واحد نانوايي متخلف در اشکذر


فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای یک باند حرفه ای که با اقدامات فریبکارانه و مانورهای متقلبانه دست به کلاهبرداری سه هزار میلیاردی از شهروندان زده بودند خبر داد.

 عصرفرهنگ؛


دستگیری اعضای باند کلاهبرداری 3 هزار میلیاردی در یزد
فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای یک باند حرفه ای که با اقدامات فریبکارانه و مانورهای متقلبانه دست به کلاهبرداری سه هزار میلیارد ریالی از شهروندان زده بودند خبر داد.
سردار "ایرج کاکاوند" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، درباره جزئیات این خبر گفت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر حضور افراد غیربومی در شهر یزد و انجام فعالیت های غیرقانونی در قالب یک "موسسه مالی" بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی ادامه داد: تحقیقات ماموران پلیس، نشانگر این بود که این افراد با اجاره یک دفتر در منطقه صفائیه یزد و حضور با خودروهای گران قیمت در سطح شهر، خود را از کارمندان این موسسه مالی معرفی کرده و پس از آن با اقدامات فریبکارانه املاک شهروندان را قیمت گذاری کرده و آن را خریداری می کنند.
سردار کاکاوند افزود: اعضای این باند با اعلام اینکه "موسسه مالی برای تبدیل شدن به بانک نیاز به اسناد مالکیت دارد" پس از خرید ملک های شهروندان با ارزشی بالاتر از ارزش واقعی آن، به جای پرداخت وجه، اوراق سهام بدون پشتوانه موسسه را به نام افراد ثبت می کردند.
وی ضمن اشاره به هماهنگی های لازم و اخذ مجوزقضائی، خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس در یک عملیات ضربتی اعضای این باند چهار نفره را دستگیر و در بازرسی انجام شده از مخفیگاه آنها تعدادی کارت های افتتاح حساب، اسناد مالکیت، مبایعه نامه و قراردادهای محضری را کشف کردند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متهمان در بازجویی های فنی و پلیسی کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی به کلاهبرداری سه هزار میلیارد ریالی از طریق خرید املاک شهروندان و سپس انجام امورات غیرقانونی در جهت قانونی جلوه دادن فعالیت های متقلبانه خود اعتراف کردند.
سردار کاکاوند ضمن اشاره به شناسایی چندین نفر از مالباختگان این پرونده، خاطرنشان کرد: اعضای این باند به کلاهبرداری و خرید ملک های مسکونی در استان های؛ اصفهان، سیستان و بلوچستان، البرز و کردستان نیز اعتراف و با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای استان روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه پرونده مربوطه در دست اقدام بوده و بررسی های بیشتر پلیس در این زمینه ادامه دارد افزود: شهروندان هیچگاه فریب تبلیغات موسساتی را که ادعای پرداخت سود بیش از حدمعمول به آنها را دارد نخورده و برای سرمایه گذاری به موسسات و مراکزی مراجعه کنند که فعالیت آنها قانونی و مورد تایید می باشد.  

دستگيري فروشنده موادمخدر در زارچ
ماموران کلانتري "زارچ" شهرستان يزد در يک عمليات ضربتي و غافلگيرانه يک فروشنده حرفه اي موادمخدر را شناسايي و دستگير کردند.
 سرهنگ "منوچهرنصيري" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: با توجه به نارضايتي شهروندان در خصوص فعاليت يکي سوداگران مرگ و فروش موادافيوني بين جوانان اين منطقه بررسي موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وي افزود: ماموران کلانتري زارچ پس از انجام تحقيقات لازم و شناسايي مخفيگاه متهم نسبت به اخذمجوز قضائي اقدام کرده و متهم را در يک عمليات ضربتي دستگير کردند.
نصيري ضمن اشاره به کشف مقاديري موادافيوني در بازرسي از مخفيگاه وي، خاطرنشان کرد: ماموران پليس، متهم را با تشکيل پرونده به دادگاه معرفي کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان يزد در پايان از شهروندان خواست: هرگونه اطلاعات خود را از فعاليت مجرمان با تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

هشدار پليس فتا يزد در خصوص خريد اينترنتي بليط
رئيس پليس فتاي استان درباره کلاهبرداري اينترنتي در خصوص خريد بليط در روزهاي پاياني تابستان به شهروندان هشدار داد.
 به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرگرد "مرتضي ابوطالبي" خاطرنشان کرد: با توجه به روزهاي پاياني سفرهاي تابستانه هموطنان گرامي به دنبال برنامه ريزي براي سفر هستند و بازار خريد و فروش بليط و تورهاي مسافرتي داغ مي باشد.
وي ادامه داد: در همين راستا شرکت هاي مختلف گردشگري در حال تبليغات وسيع و گسترده براي تورهاي مسافرتي خود مي باشند كه افراد سودجو نيز فرصت طلب بوده و از طريق مختلف اقدام به کلاهبرداري مي کنند که يکي از ترفندهاي کلاهبرداران در اين زمينه فروش بليط از طريق سايت هاي اينترنتي تقلبي مي باشد.
رييس پليس فتا استان يزد گفت : يکي از ترفندهاي کلاهبرداران در اين زمينه فروش بليط از طريق سايت هاي اينترنتي تقلبي است و با توجه به اين موضوع که براي خريد بليط به صورت اينترنتي نياز است کاربران اطلاعات شخصي و مالي خود را وارد سيستم كنند از اين رو کلاهبرداران از اين فرصت سو استفاده كرده و به ربايش اطلاعات افراد دست مي زنند.
وي افزود: اين شيوه که اصطلاحا به فيشينگ (fishing) موسوم است به سود جويان کمک مي کند که از طريق اطلاعات وارد شده توسط کاربران در صفحات جعلي حساب هاي بانکي قربانيان را خالي کنند. افراد براي در امان ماندن از اينگونه کلاهبرداري ها بايد شخصاً آدرس صفحات را در قسمت URL وارد نموده و از سايت هايي خريد کنند که از پروتکل امن https براي انتقال داده هاي خود استفاده مي کنند.
وي ادامه داد: يکي ديگر از ترفندهاي کلاهبرداران در اين زمينه فروش بسته ها و تورهاي مسافرتي با قيمتي بسيار پايين ولي با وعده خدمات با کيفيت بالا از طريق تبليغات اينترنتي است. در اينگونه از تبليغات افراد تشويق مي شوند در ازاي پرداخت مبالغي کم، از خدمات مسافرتي با کيفيت بالا برخوردار مي شوند.
 ابوطالبي گفت: مشکل زماني مشخص مي شود که هموطنان در شهرهاي مسافرتي وقتي براي دريافت و اخذ خدمات مسافرتي مراجعه مي کنند، متوجه مي شوند که اين تبليغات کذب بوده و دچار مشکلات عديده اي مي شوند؛ اين موضوع راجع به تور هاي خارج از کشور بسيار شديد تر خواهد بود. از همين رو به کليه افرداي که قصد مسافرت را دارند توصيه مي شود کليه تورها و خدمات آنها را از مراکزي که مجوز هاي لازم در زمينه گردشگري را دارند تهيه نمايند.
رئيس پليس فتا بيان داشت: مسافران بايد هنگام استفاده از اينترنت رايگان هتل ها و مراکز خدماتي و رفاهي مراقب هکر ها و کيلاگرها نيز باشند و در مورد خريد با دستگاههاي POS در ايام مسافرت توجهات لازم را داشته و هشدار هاي پليس فتا را جدي بگيرند.
رئيس پليس فتا استان يزد گفت: در مورد کارت هاي بانکي توجه داشته باشند حتما سامانه پيامکي حساب خود را فعال نموده و در هنگام خريد با کارت بانکي دقت داشته باشند که حتکا خودشان کارت را کشيده و از صاحب مغازه بخواهند که اجازه دهند که خود مشتري رمز خود را وارد نمايند و در صورت ناموفق بودن فرايند خريد در ابتدا رسيد تراکنش ناموفق را دريافت و سپس با دستگاه ديگري کارت کشيده و خريد نمايند.

محموله اسباب بازي هاي قاچاق در يزد کشف شد
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از توقيف يک دستگاه تريلي کانتينردار "ولوو" و کشف بيش از 30 هزار قلم اسباب بازي قاچاق به ارزش پنج ميليارد ريال خبر داد.
 سرهنگ "محمدرضامزيدي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، درباره اين خبر گفت: روز گذشته ماموران پليس اين استان به يک دستگاه تريلي کانتينردار "ولوو" که در محورهاي مواصلاتي در حال تردد بود مشکوک شدند و خودرو را براي بررسي بيشتر اسناد و مدارک و بارنامه متوقف کردند.
مزيدي ادامه داد: ماموران انتظامي در بازرسي از اين تريلي بيش از 30 هزار قلم انواع اسباب بازي هاي خارجي قاچاق فاقد مجوزگمرکي را کشف و در اين راستا يک متهم را نيز دستگير کردند.
وي ارزش برآوردشده اين محموله اسباب بازي قاچاق را پنج ميليارد ريال بيان کرد و افزود: متهم اين اسباب بازي ها را به صورت قاچاق و بدون داشتن مجوزگمرکي از جنوب کشور بارگيري و قصد انتقال به تهران را داشت که در محورهاي مواصلاتي استان شناسايي، دستگير و به مراجع قانوني معرفي شد.
معاون اجتماعي پليس يزد در پايان با تاکيد بر تلاش همه جانبه پليس در راستاي مبارزه با قاچاق کالا، افزود: قاچاق کالا باعث ضربه به اقتصاد کشور و از همه مهم تر بيکاري جوانان کشور خواهد شد که در راه مبارزه با اين معضل، همه مردم و مسئولان بايد تلاش کنند.#

راکب موتورسيکلت متخلف در اردکان دستگير شد
پليس شهرستان اردکان، فردي را که با ايجاد صداي ناهنجار موتورسيکلت آسايش و آرامش شهروندان را سلب کرده بود شناسايي و دستگير کرد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سيدرضاصادقيان" فرمانده انتظامي شهرستان اردکان گفت: در راستاي اجراي طرح برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي بخصوص موتورسيکلت سواران مزاحم و در پي اخبار واصله مبني بر اينکه فردي با ايجاد تغيير در سيستم موتورسيکلت خود باعث ايجاد مزاحمت و رعب و وحشت بين شهروندان شده بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس هاي تخصصي قرار گرفت.
وي ادامه داد: ماموران کلانتري مرکز با انجام اقدامات اطلاعاتي و استفاده از گشت هاي محسوس و نامحسوس، راکب موتورسيکلت موردنظر را شناسايي و در يک عمليات ضربتي دستگير کردند.
سرهنگ صادقيان با بيان اينکه متهم جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي شهرستان معرفي شد خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

توقيف اتوبوس اسکانيا در پارکينگ پليس راه "يزد- کرمان"
ماموران پاسگاه پليس راه "يزد- کرمان" يکدستگاه اتوبوس مسافربري "اسکانيا" را به علت تخلف رانندگي و همچنين دستور توقيف در سيستم اجرائيات راهور ناجا، توقيف و روانه پارکينگ کردند.
سرهنگ "احمدمظفري" رئيس پليس راه راستان در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران پليس راه "يزد- کرمان" هنگام کنترل خودروهاي عبوري به ويژه ناوگان مسافربري عمومي، يکدستگاه اتوبوس اسکانيا را به علت تخلف رانندگي متوقف کردند.
احمدمظفري ادامه داد: ماموران پليس راه پس از اخذ استعلام از مرکز متوجه شدند اين اتوبوس داراي شکايت (دستورتوقيف) در سيستم راهور ناجا مي باشد که بلافاصله خودرو روانه پارکينگ شد.
وي با بيان اينکه تمامي مسافران اين اتوبوس با خودروي جايگزين به مقصد اعزام شدند، افزود: پليس راه با تخلفات حادثه ساز خودرو ها به شدت و برابر قانون، برخورد خواهد کرد.
 رئيس پليس راه استان يزد در خاتمه گفت: اين اتوبوس از يزد عازم بندرعباس بود.

بيش از 10 هزار قلم لوازم خانگي قاچاق در يزد کشف شد
رئيس پليس آگاهي استان از کشف بيش از 10 هزار قلم انواع لوازم خانگي قاچاق در بازرسي از يک مغازه به ارزش چهار ميليارد ريال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسين رضايي" درباره اين خبر گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي استان، بازرسي از يک مغازه عرضه کننده لوازم خانگي قاچاق را در دستور کار قرار دادند.
وي ادامه داد: ماموران پس از اخذ مجوز قضائي به بازرسي از اين مغازه و انبار مربوط به آن پرداختند و بيش از 10 هزار قلم انواع لوازم خانگي خارجي قاچاق را کشف کردند.
سرهنگ رضايي ارزش برآورد شده اين محموله را چهار ميليارد ريال بيان کرد و افزود: در اين راستا يک متهم دستگير و به سازمان تعزيرات حکومتي استان معرفي شد.
رئيس پليس آگاهي استان يزد در خاتمه افزود: متهم اين کالاها را بدون مجوز گمرکي از جنوب کشور به يزد وارد کرده بود که توسط ماموران پليس آگاهي شناسايي و دستگير شد.

توقيف اتوبوس اسکانيا در پارکينگ پليس راه "يزد- کرمان"
ماموران پاسگاه پليس راه "يزد- کرمان" يکدستگاه اتوبوس مسافربري "اسکانيا" را به علت تخلف رانندگي و همچنين دستور توقيف در سيستم اجرائيات راهور ناجا، توقيف و روانه پارکينگ کردند.
سرهنگ "احمدمظفري" رئيس پليس راه راستان در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران پليس راه "يزد- کرمان" هنگام کنترل خودروهاي عبوري به ويژه ناوگان مسافربري عمومي، يکدستگاه اتوبوس اسکانيا را به علت تخلف رانندگي متوقف کردند.
احمدمظفري ادامه داد: ماموران پليس راه پس از اخذ استعلام از مرکز متوجه شدند اين اتوبوس داراي شکايت (دستورتوقيف) در سيستم راهور ناجا مي باشد که بلافاصله خودرو روانه پارکينگ شد.
وي با بيان اينکه تمامي مسافران اين اتوبوس با خودروي جايگزين به مقصد اعزام شدند، افزود: پليس راه با تخلفات حادثه ساز خودرو ها به شدت و برابر قانون، برخورد خواهد کرد.
 رئيس پليس راه استان يزد در خاتمه گفت: اين اتوبوس از يزد عازم بندرعباس بود.

کشف 90 راس دام قاچاق در خاتم
فرمانده انتظامي شهرستان خاتم از کشف 90 راس دام فاقد مجوز دامپزشکي در يک عمليات ايست و بازرسي توسط ماموران پليس اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عليرضاصالحي" گفت: روز گذشته ماموران پليس اين شهرستان هنگام کنترل محورهاي مواصلاتي، يکدستگاه کاميون بنز را که از جنوب کشور عازم خراسان شمالي بود براي بازرسي و بررسي مدارک متوقف کردند.
صالحي ادامه داد: ماموران پليس در بازرسي از اين کاميون، 90 راس دام(گوسفند) قاچاق فاقد مجوز دامپزشکي را کشف و دو متهم را نيز دستگير و به مراجع قانوني معرفي کردند.
سرهنگ صالحي با بيان اينکه دام¬هاي کشف شده به قرنطينه اداره دامپزشکي استان تحويل داده شد، افزود: قاچاقچيان اين دام¬ها را بدون داشتن مجوز دامپزشکي از جنوب کشور بارگيري و قصد انتقال و توزيع در خراسان شمالي را داشتند که با تلاش ماموران پليس اين شهرستان شناسايي و محموله دام قاچاق توقيف شد.

پلمپ 2 واحد طلافروشي و يک واحد نانوايي متخلف در اشکذر
فرمانده انتظامي شهرستان اشکذر از پلمپ دو واحد طلا فروشي و يک واحد نانوايي متخلف در سطح شهرستان اشکذر خبر داد.
سرهنگ "حسين ثقفي " در مصاحبه با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در ادامه اجراي طرح هاي بازديد رسته اي از صنوف مختلف در سطح شهرستان اشكذر دو مغازه طلا فروشي به علت عدم رعايت ضوابط اماکن و کميسيون نظارت و نيز يک واحد نانوايي به علت نداشتن پروانه کسب پلمپ گرديد .
رئيس پليس شهرستان اشکذر خطاب به شهروندان بيان داشت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه فعاليت غير قانوني توسط افراد و صنوف متخلف، مراتب را از طريق مرکز فوريت هاي پليس 110 در ميان بگذارند تا نسبت به برخورد قانوني با آنان در سريعترين زمان ممکن اقدام گردد.

کشف 34 هزار نخ سيگار قاچاق در يزد
رئيس پليس امنيت عمومي استان از کشف 34 هزار نخ انواع سيگار خارجي قاچاق در بازرسي از يک مغازه در يزد خبر داد.
 به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "رضا رضايي" با اعلام اين خبر افزود: روز گذشته ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومي اين پليس به بازرسي از يک مغازه عرضه کننده کالاهاي دخاني پرداختند.
وي افزود: ماموران پليس در بازرسي از اين مغازه 34 هزار نخ انواع سيگارهاي خارجي قاچاق در مارک هاي مختلف را کشف کردند.
سرهنگ رضايي ضمن اشاره به دستگيري يک متهم افزود: همچنين ماموران اين پليس در بازرسي از يک مغازه سوپر لبنياتي نيز 650 قوطي انواع نوشيدني هاي خارجي قاچاق را کشف کردند.
رئيس پليس امنيت عمومي استان يزد در خاتمه گفت: پرونده اي در اين خصوص تشکيل و به دادسرا تحويل داده شد.
 






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها