نمایش نمایش

ID : 31841706

دلواپسی رسانه های اصلاح طلب برای طرح جمع آوری قلیان


گویا این روزها طرح ضربتی جمع آوری مراکز عرضه قلیان در کشور به مذاق برخی ها خوش نیامده و در صداند تا با توجیه های واهی کراهت این معضل پنهان جامعه را لاپوشانی کنند.

به گزارش عصرفرهنگ؛ قباحت عرضه قلیان و مواد دخان بر هیچکس پوشیده نیست ولو اینکه این کار با مجوز! انجام شود.

گویا این روزها طرح ضربتی جمع آوری مراکز عرضه قلیان در کشور به مذاق برخی ها خوش نیامده و در صداند تا با توجیه های واهی کراهت این معضل پنهان جامعه را لاپوشانی کنند.

شیوع مصرف مواد دخانی و مراکز عرضه آن به ویژه قلیان در استان یزد  در چند سال اخیر بر هیچکس پوشیده نیست به طوری که مصرف مواد دخانی در بین بانوان هم قابل تامل است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزدتیر ماه امسال  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد از رشد 7 برابری شیوع مصرف دخانیات در زنان یزدی خبر داد و گفت: متأسفانه شیوع مصرف دخانیات در بین زنان از شصت‌وچهار صدم درصد در سال 83 به 4 درصد در سال 96 رسیده که این آمار زنگ خطر جدی برای خانواده‌های یزدی را به صدا درآورده است.

محمدحسن لطفی افزود: البته آمارها در بحث شیوع مصرف سیگار از 7.5 به 14 درصد رسیده که البته در خصوص میزان شیوع مصرف دخانیات و مواد مخدر به 22 درصد می‌رسد.

هر چند برای مقابله با مصرف دخانیات قوانین خوبی تصویب‌شده اما متأسفانه این قوانین علیرغم دستور العمل ها و ابلاغیه هایی که به استاندری یزد ارسال شده است به‌صورت کامل اجرایی نمی‌شود و به همین دلیل روند کنترل مصرف دخانیات چشمگیر نیست.

در این میان خبر طرح ضربتی جمع آوری مراکز عرضه قلیان در کشور به ویژه در تهران بزرگ، باعث دلواپسی عده ای به ویزه اصلاح طلبان شده است که خواسته یا ناخواسته در رسانه های وابسته به این جناح نمود پیدا می کند.

یکی از رسانه های اصلاح طلب یزد هم در برابر جمع آوری قلیان نتوانست سکوت کند و نسبت به خبر جمع اوری قلیان در تهران! واکنش نشان داد.

حال چه رابطه ای بین قلیان و اصلاحات وجود دارد موضوعی است که باید پاسخ آن را در لابه لای سیاست های غلط دولت جستجو کرد.






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها