نمایش نمایش

ID : 22066886

سفر نماینده دانشگاه یزد به ایتالیا+ تصاویر


به منظور توسعه روابط بین‌الملل دانشگاه یزد در دانشگاه‌های ایتالیا، در نشست‌های جداگانه با حضور عضو هییت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد در شهر رم، زمینه‌های این همکاری بررسی شد.

به گزارش عصر فرهنگ؛ به گفته عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری نشست نخست به میزبانی اکبر قولی رایزن فرهنگی ایران در رم تشکیل شد.
در این نشست که به همت مهندس ولی‌پور، پژوهشگر دکترای معماری در رم، برنامه‌ریزی و تنظیم شده بود، دکتر محسن عباسی هرفته عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد با معرفی توانمندی‌های دانشگاه یزد، اعلام آمادگی کرد این دانشگاه برای ایجاد و توسعه روابط علمی و فرهنگی با دانشگاه‌های ایتالیا  در راستای رسالت آموزشی و پژوهشی آماده همکاری است.
 در ادامه رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به بیان فرصت‌های موجود و راه‌های ایجاد و توسعه روابط فرهنگی مابین ایران و ایتالیا پرداخت و از حضور پر رنگ و مستمر دانشگاه‌های کشور در ایتالیا در چارچوب سیاست‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.
نشست بعدی با حضور رایزن فرهنگی ایران اکبر قولی، نماینده دانشگاه یزد و نماینده دانشگاه پسکارای ایتالیا برگزار و نمایندگان هر دو دانشگاه به معرفی دانشگاه‌های خود و سازوکار تعاملی مدنظرشان پرداختند.
در نهایت با ترسیم چشم‌انداز و اهداف مشابه و حوزه‌های آموزشی و پژوهشی مشترک میان دو دانشگاه، مقرر شد متن تفاهم‌نامه در اسرع وقت تنظیم و برای نهایی شدن به تایید روسای دو دانشگاه برسد.
نماینده دانشگاه پسکارا متن پیشنهادی این دانشگاه را ارایه کرد تا بعد از اصلاح و تکمیل از سوی دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد، تشریفات رسمی آن پیگیری شود.
در همین راستا طرفین برای پذیرایی از هیئت‌های دانشگاهی یکدیگر در آغاز سال تحصیلی آینده اعلام امادگی کردند. در پایان نیز رایزن فرهنگی ایران در رم کتاب هایی را به طرفین اهداء کرد.
نشست سومی نیز در همین راستا فی مابین نماینده دانشگاه یزد و مسئولان دانشکده معماری سپینزا برگزار شد.
در این نشست ابتدا پروفسور استراپا رییس بخش دکترای دانشکده ضمن خوشامدگویی به بیان اهداف و حوزه‌های پژوهشی مورد نظر آن دانشکده پرداخت و اشاره کرد با توجه به حضور دانشجویان باهوش و کوشای ایرانی و شناختی که از شهر یزد دارد، همکاری با دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد برایشان مغتنم است.
وی با اشاره به سفر خود در گذشته به یزد،ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک در قالب یک گروه پژوهشی و آموزشی به یزد سفر کنند.
در ادامه دکتر عباسی با اشاره به اهداف دانشگاه یزد در برقراری این نوع ارتباطات و همکاری‌های مشترک، تعامل میان این دو دانشگاه را با توجه به مشترکات علمی و اهداف مشخصی که در تداوم معماری گذشته فاخر و باهویت کشورهایشان دارند مبارک و امیدوار کننده دانست.
وی دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد را اولین دانشکده معماری ایران در بافت تاریخی و اولین دانشکده معماری خارج از پایتخت معرفی کرد که در راستای همین جنس دغدغه‌ها، در بافت تاریخی مستقر شده است.
اصول طراحی در بافت‌ها و بناهای تاریخی، رویکردهای تغییر کاربری بناهای تاریخی، نسبت میان معماری امروز و گذشته اهم موضوعاتی بود که طرفین در این نشست در خصوص آن به بحث و مذاکره نشستند.
با شکل‌گیری حوزه‌های همکاری مشترک در طی این نشست، مقرر شد سند همکاری دوطرف که از سوی دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد تهیه و به دانشگاه سپینزا ارسال شده بود، نهایتا تا اول مهر ماه سال جاری به امضاء طرفین در سطح روسای دو دانشگاه و ریاست دانشکده‌ها برسد.
در نهایت "بازدید از دانشکده و معرفی بخش‌های مختلف آن، پایان بخش این نشست دانشگاهی بود.
 






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها