نمایش نمایش

ID : 30371269
خواننده یزدی مطرح کرد

علاقه دست اندرکاران فرهنگی به استفاده از هنرمندان غیربومی در یزد


خواننده یزدی گفت: متاسفانه دست اندرکاران فرهنگی علاقه زیادی به استفاده از هنرمندان بومی ندارند و با هزینه های هنگفتی اقدام به برگزاری مراسم های گوناگون با استفاده از هنرمندان غیر بومی دارند.

به گزارش عصرفرهنگ؛ مصطفی راغب، سال 1368 در تهران متولد شد. وی از کودکی به همراه خانواده به یزد آمد و علاقه بسیار زیادی به تلاوت قرآن و مداحی اهل بیت(ع) داشت و این امر موجب شد تا در مسابقات قرآنی و اذان، حائز رتبه های برتر شود. فعالیت در زمینه های هنری از جمله اجرا در گروه های سرود و نقاشی رنگ و روغن و بازیگری در تئاتر و تلویزیون را در همان دوران دانش آموزی انجام می‌داد.

این هنرمند در مصاحبه با خبرنگار یزدهنر گفت: اولین استاد من در زمینه آواز، استاد اکبر عزیزی بود که پس از کسب تجربه از ایشان به تهران برای تجارب بیشتر در زمینه موسیقی زیر نظر اساتیدی چون مجید کیانی، حمیدرضا نوربخش و علی جهاندار، نقل مکان کردم.

وی ادامه داد: طی این سال‌ها خوشبختانه اجراهای زنده مختلف و خوبی را برای مردم شریف ایران به ارمغان آوردم و استقبال خوبی از بنده شده است. اثر موسیقایی روایی «رستم و سهراب» از اجراهای بسیار موفق و زنده من بر روی صحنه بوده است همچنین اجرای آثاری چون «لیلی و مجنون»، «موسی و شبان» و «نوستالژیک1 و 2»، ارکست «موج نو» تهران و بسیاری از برنامه های دیگر را در کارنامه هنری خود دارم.

راغب از انتشار آهنگ جدید خود خبر داد و بیان داشت: آرش و امیر بیات از آهنگ‌سازان مطرح کشور هستند که آلبوم ماه و ماهی با صدای حجت اشرف زاده را آهنگ سازی کرده اند و افتخار این را داشتم تا در کار جدیدم با این دو عزیز هنرمند، همکاری داشته باشم. در روزهای گذشته همکاری خوبی با گروه موسیقی «هم‌نوازان حصار» در تهران داشتم که امیدوارم موجب رضایت هنردوستان و علاقه مندان به موسیقی اصیل ایرانی شود. آلبوم جدیدی توسط یکی از آهنگ‌سازان مطرح کشور «علی قمصری» در حال آماده‌سازی است که قرار شده است من هم چند قطعه از این آلبوم را اجرا کنم.

وی در خصوص حساسیت های صدا و سیمای مرکز یزد جهت انتخاب هنرمندان بومی افزود: امیدوارم که صدا و سیما در انتخاب هنرمندان حساسیت‌های زیادی خرج کند و از کارشناسان مطرح موسیقی جهت انتخاب هنرمندان شایسته برای اجرا استفاده شود.

خواننده یزدی عنوان کرد: از مسئولین تقاضا دارم تا هوای «هنرمندان واقعی» را بیشتر داشته باشند چون هنرمندان همواره زحمات زیادی را برای اشاعه فرهنگ و سنت این مرز و بوم به جان خود خریده اند. مسئولین مشوق  و حامی هنرمندان باشند. متاسفانه دست اندرکاران فرهنگی علاقه زیادی به استفاده از هنرمندان بومی ندارند و با هزینه های هنگفتی اقدام به برگزاری مراسم های گوناگون با استفاده از هنرمندان غیر بومی دارند علی‌رغم اینکه استان یزد مملو از هنرمندان با استعداد و ارزشمند است که این اقدامات جای بسی تامل دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر به تدریس و آموزش صداسازی مشغول هستم البته هنر انتها ندارد و هنوز باید تجربیات زیادی را در این راه کسب کنم. از علاقه‌مندان به رشته های هنری و بخصوص خوانندگی تقاضا دارم تا با اطلاع کامل و عشق و بصورت حرفه ای وارد این کار شوند و در این مسیر زحمات فراوانی را جهت پیشبرد اهداف خود به جان بخرند.

این خواننده در پایان گفت: انسان در راه هنر باید هر سختی و ریاضتی را تحمل کند تا به تعالی برسد و ماندگار شود.
 

انتهای پیام / ا.م
 






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها