نمایش نمایش

ID : 14153279
استاندار یزد:

عنایت رهبر انقلاب به آثار «آذر یزدی» درس بزرگی برای همه است


استاندار یزد در همایش«یاد پدر»: جوایز ملی و بین المللی آذریزدی نشان از آن دارد که کتاب های وی در سطح بین المللی مطرح است. رهبر انقلاب نیز کتاب های آذر یزدی را هم برای فرزندان خود و هم برای کودکان نزدیکان خود تهیه می کردند، که درس بسیار بزرگی برای ما است.

به گزارش عصر فرهنگ، صبح امروز به مناسبت ششمین سالروز درگذشت استاد مهدی آذر یزدی همایش«یاد پدر» در سالن کانون پرورش فکری کودکان استان یزد برگزار شد.

 

استاندار یزد در این مراسم با اشاره به زندگی پرفراز و نشیب استاد مهدی آذریزدی گفت: علاوه بر قلم آذریزدی آشنایی با زندگی وی عطش به خواندن آثارش را بیشتر می کند. همین عامل اکنون آذریزدی را به یکی از مفاخر استان تبدیل کرده است.

 

سیدمحمد میرمحمدی، اظهار داشت: وقتی بخواهید کودکی را هدایت کنید ضرورت دارد به کودکان خود خوب و بد را بشناسانید. آذر یزدی با تالیفات خود در مورد خیر و شر، خوبی وبدی، ظالم و مظلوم  تمام این موارد را به گونه ای معرفی کرده است که کودکان با مطالعه آثارش به خوبی راه خود را پیدا می کنند.

 

مهندس میرمحمدی، ادامه داد: این هنرمندی آذریزدی است که با ظرافت فرزندان را به مسیر درست هدایت می کند. بازگردانی متون کهن ادبی به زبان روان و قابل فهم برای کودکان کار دشورای است که کمتر کسی قادر به انجام آن است.

 

وی با اشاره به جوایز بین المللی اهدا شده به آذر یزدی، تاکید کرد: جوایز ملی و بین المللی آذریزدی نشان از آن دارد که کتاب های وی در سطح بین المللی مطرح است. رهبر انقلاب نیز کتاب های آذر یزدی را هم برای فرزندان خود و هم برای کودکان نزدیکان خود تهیه می کردند، که درس بسیار بزرگی برای ما است.

 

میرمحمدی در پایان، بیان داشت: آرزو دارم همه ما در ارتباط با بزرگان و مفاخر استان وظایف خود را به خوبی انجام دهیم و نسل جوان را با این مفاخر آشنا کنیم و به این وسیله جبهه فرهنگی خود را تقویت کنیم و از نظر معنویات و اخلاق پیشرو باشیم.






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها